• 1
  • 2
2021-01-09, 12:37
Medlem
Jag har nyligen börjat dejta en kille som är väldigt rolig och fin som person. Vi har bra sex och fin connection..
Nu till problemet.. jag skulle komma hem till honom på en dejt, första gången vi träffades hemma hos honom och inte hos mig.
Det hela startade med att vi skulle äta en bit mat och ta ett glas vin.. då gick allt utför. Han börjar plocka fram varorna ur kylskåpet som vi ska laga maten med. Jag insåg ganska snabbt att det rörde sig om matvaror ifrån Lidl, konstiga märken och sånt som bara finns på Lidl!
Jag sa ingenting och vi började laga maten. Jag hade en stor klump i magen. Maten var klar och han frågade mig om jag ville ha rött eller vitt vin. Rött vin ville jag ha, då drar han fram en sketen vinbox, inte ens en flaska?!
Vi äter maten, jag kände en stor avsmak och nästan hällde i mig vinet för att dämpa ångesten. Då skymtar jag en pantpåse i köket. Han samlar pant i en Ö&B påse!
Jag tror att botten är nådd här.. men ånej, det blir värre. Efter maten ska vi se en film på Netflix, jag viker av in på toan.. och då ser jag till min stora förskräckelse att killen har ICA BASIC TOALETTPAPPER!! Man får ju för helvete träflisor när man torkar sig. När jag är klar på toan och beger mig med svidande underliv mot vardagsrummet där han sitter och har startat upp Netflix, så kommer det fram att han delar konto med en vän.. vad i helvete?! Har han inte ens råd med ett eget konto??
Jag har fått nog.. jag reser mig upp och säger att jag har fått huvudvärk och vill åka hem..

Vad fan ska jag göra..? Jag gillade verkligen denna killen..
Nu när jag skriver detta kommer jag att tänka på de gånger han blivit hembjuden till mig.. han har haft med sig rosor köpta i en matbutik och inte ifrån en blomsteraffär.. och jag skymtade en gång när vi skulle ha sex och han tog av sig skjortan att den var ifrån H&M..
FAN!! Hur tar jag upp detta med honom?! Han har hört av sig flertalet gånger men jag har inte svarat på varken sms eller samtal.. jag måste förklara snart varför jag dragit mig undan.

Någon som varit med om liknande?
Hur löste ni problemet? HJÄLP
2021-01-09, 12:40
Medlem
Den som är för snål för att bjuda flott - har inte rätt att doppa gott
2021-01-09, 12:41
Medlem
saganshuss avatar
Är du sjukligt bortskämd eller driver du med oss? Det bor miljoner av människor i flyktingläger, vad fan gnäller du om?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noicebaby
Jag har nyligen börjat dejta en kille som är väldigt rolig och fin som person. Vi har bra sex och fin connection..
Nu till problemet.. jag skulle komma hem till honom på en dejt, första gången vi träffades hemma hos honom och inte hos mig.
Det hela startade med att vi skulle äta en bit mat och ta ett glas vin.. då gick allt utför. Han börjar plocka fram varorna ur kylskåpet som vi ska laga maten med. Jag insåg ganska snabbt att det rörde sig om matvaror ifrån Lidl, konstiga märken och sånt som bara finns på Lidl!
Jag sa ingenting och vi började laga maten. Jag hade en stor klump i magen. Maten var klar och han frågade mig om jag ville ha rött eller vitt vin. Rött vin ville jag ha, då drar han fram en sketen vinbox, inte ens en flaska?!
Vi äter maten, jag kände en stor avsmak och nästan hällde i mig vinet för att dämpa ångesten. Då skymtar jag en pantpåse i köket. Han samlar pant i en Ö&B påse!
Jag tror att botten är nådd här.. men ånej, det blir värre. Efter maten ska vi se en film på Netflix, jag viker av in på toan.. och då ser jag till min stora förskräckelse att killen har ICA BASIC TOALETTPAPPER!! Man får ju för helvete träflisor när man torkar sig. När jag är klar på toan och beger mig med svidande underliv mot vardagsrummet där han sitter och har startat upp Netflix, så kommer det fram att han delar konto med en vän.. vad i helvete?! Har han inte ens råd med ett eget konto??
Jag har fått nog.. jag reser mig upp och säger att jag har fått huvudvärk och vill åka hem..

Vad fan ska jag göra..? Jag gillade verkligen denna killen..
Nu när jag skriver detta kommer jag att tänka på de gånger han blivit hembjuden till mig.. han har haft med sig rosor köpta i en matbutik och inte ifrån en blomsteraffär.. och jag skymtade en gång när vi skulle ha sex och han tog av sig skjortan att den var ifrån H&M..
FAN!! Hur tar jag upp detta med honom?! Han har hört av sig flertalet gånger men jag har inte svarat på varken sms eller samtal.. jag måste förklara snart varför jag dragit mig undan.

Någon som varit med om liknande?
Hur löste ni problemet? HJÄLP
Det enda jag skulle ha reagerat på av allt du nämner är lådvinet. Naturligtvis skulle det ha varit en flaska som han öppnade och fyllde på ur under middagen. För övrigt är det bara barnsligheter från din sida!
Medlem
Bara att dumpa och börja ragga i finare kretsar, om du platsar där.

Lycka till och hoppas rumpan har återhämtat sig efter det hemska toapappret.
2021-01-09, 12:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det bästa är nog om du ger honom jättemycket pengar och ett klädkonto på nån exklusiv klädkedja som kopplas till din pappas konto!
2021-01-09, 12:44
Medlem
-Starpoop-s avatar
Om din murvla svider av att torka dig med toalettpapper så har du troligen 🍄-ar där!

Sök vård..

Fridens liljor

Starpoop
2021-01-09, 12:45
Medlem
Vad tar du helst, en kille som lever snålt men har 100 mille på banken eller en kille som lever flott men har 0kr på kontot i slutet på månaden?

Jag vet inte hur det är med den här killen men det brukar inte vara de med mest pengar som flashar mest, det brukar vara de med sämst självförtroende.
2021-01-09, 12:53
Medlem
Denna kille har inte gett ut fattigvibbar tidigare, eller så är det jag som missat detta.
Han är så snäll.. men jag kan verkligen inte slå mig samman med en kille som köper Ica basic och Lidlmat.. då har man ingen stil eller klass. Bryr han sig inte alls om sin hälsa?
Om jag skulle bli ihop med en sådan man och skaffa barn, ska våra barn då få näringsbrist och få begagnade kläder??
Medlem
En stor del av sveriges befolkning lever som den här snubben. Du har nog bara aldrig märkt det eftersom att du vistats i finare kretsar.

Man präglas som mest av sina 8 första levnadsår. Så om den här snubbens föräldrar var sparsamma när han var ung har han det liksom inprogramerat i sig själv att vara det.

Betydligt bättre än att slösa pengar som man inte har, tycker jag. Men kanske inte passar dig. Du får väl bjuda hem honom till dig igen nästa gång och fundera mer på saken.
Medlem
Och rosor från matbutik?? Någon som har varit i liknande situation? Hur konfronterade ni?
2021-01-09, 12:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Detta är under all kritik och givetvis inget du ska tolerera. Någonstans under hans uppväxt var det något som gick fruktansvärt fel. Eller så är han helt enkelt fattig.

Jag tycker du får adressera honom, men kanske på ett försiktigt och finkänsligt sätt. Du får tala om för honom att det inte är ok med alla dessa arbetarklassens attribut. Han måste lära sig vad som är WT och inte.

Kanske finns det någon influencer som du kan tipsa honom om. Kanske kan du "råka" glömma ett nummer av Connoisseur hos honom nästa gång du besöker honom?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in