2021-01-09, 09:57
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Synd att kalla idioterna för besökare.
Jag skulle nog säga att en stor procent som var där, inklusive kvinnan som blev ihjälskjuten, var "besökare". De trodde att de gick i någon slags protestmarsch för att visa att de sluter upp kring Trump. Men många som kom hade betydligt tyngre agendor än så, och "besökarna" var helt enkelt lurade och nyttiga idioter.
2021-01-09, 09:59
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Kanske jag är jäkligt cynisk. Men känner liksom att jag inte bryr mig om en extrem liten klick rednecks känner för att revoltera genom att forcera dörrarna till USA:s viktigaste Fascistdemokratiska institution.

De vet vad de gjorde, och vet att det blir konsekvenser av att mucka med makten. Något annat finns inte i hela världen. Om några strök med, så är det en läxa att betala för att några påtända individer inte kunde dra gränsen mellan verklighet och fantasi längre.

Och...då går det som det går. Vartenda demokratisk , fascistisk,totalitär, religiöst nationella samling skulle ha gjort precis likadant för att försvara sina respektive regeringsformer.
Det är så jag känner. Att man muckar inte med makten USA, som i form av sin poliskår gärna skjuter ihjäl alla farliga brottslingar som massmördare och terrorister eftersom "det är enklast så". Och låtsas att det sker i vanlig eldstrid. Minns den stackars tanten som av misstag körde sin privata bil in i Vita husets område. Hon sköts ihjäl direkt. Man hade bara kunnat stoppa bilen och prata med henne.

Jag tror inte Capitol Hill-polisen har sagt sanningen om alla de 4 udda dödsfallen. Jag vill se bildbevis. Jag litar helt enkelt inte på USA-polisen, de kan göra och säga vad de vill utan att någon granskar dem. Den kåren är sjuk.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-01-09 kl. 10:02.
2021-01-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Extremt intressant och se skillnaden på polisens agerande mellan BLM demonstrationer efter man mördar/avrättar svarta och attack emot USA av vita privilegierade, lite mesigt puttande, inga batonger och inte speciellt intresserade att göra nått.

Extremhöger bevisade deras extrem våld framför TV-kameror.

Hjärtattack, han blev väl så upphetsat i tron en statskupp var på G
Skillnaden består väl mest i hur man agerar. Stå i klunga och skrika vi hatar Polisen samtidigt som folk slår sönder allt i sin väg VS gå omkring och skratta och ta selfis.
2021-01-09, 12:15
Medlem
Märkliga dödsfall men antar pepparspray kan ge andnöd vilket säkert kan leda till hjärtattack och ihjältrampad behövs det faktiskt inte så mycket för om man är till åren. Ingen aning om ålder men såg det var ganska många gamlingar på plats.
2021-01-09, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Gud vad du lipar. Du får nästan med allt på en gång alltså.

Och om du inte varit röd, så hade du vetat vad vitt privilegium är, det är att jobba och slita som ett djur. Och sedan skickar kommunisterna pengarna till någon annan som inte gör ett skit.

Det är det vita privilegiet idag.
Kommer aldrig stöda Demnokraterna, de är ett skitparti de med.
Dock ser man var vitt previlegium kan se ut, där enda man puttar lite med batongerna och andra så tar man fart med flera meter med batongen.

Dock var säkerhten ett skämt, rätt udda man inre har plexiglasdörrar som man bara trycker ned och hermetiskt tillsluter Capital building vid ett hot som detta.
Poliserna var inte de vi brukar vise och som gillar och känenr glädje över svinga batongen på demostranterna.

Det är nog sista gången detta kommer ske på deta sätt, man kommer anpassa sig.
Lustigt nog skulle detta aldrig ske med demostrationer som är med ifrån D håll, de har lite erfartenhet att protestera fredligt.
Men nu vet jag man blandar ihop saker efter denna punkt.
Och vad inbillar min sig säga då?

5 döda, sjukt på så kort stund och så få människor, även om det inte var av ett direkt våld på alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Skillnaden består väl mest i hur man agerar. Stå i klunga och skrika vi hatar Polisen samtidigt som folk slår sönder allt i sin väg VS gå omkring och skratta och ta selfis.
En sak som aldrig går glömma, attacken mot USA, Capital Buildning mot demokratin och konstutionen, var en orsak av en fantasi visade det sig(Och då efter som man inte ens snuddade vid att bevisa valfusk, det man var närmast och påvisa ett försök, var faktiskt trumpen ironiskt nog när han pressade valchefen och "hitta" röster.)
BLM och den extrema ilska över polisen mördar/avrättar svarta utan fog orsakar ilska.

Och man kan fundera över vad som hade hänt om situationen hade varit 100% omvänd, där poliser godtyckligt mördare människor de har 100% kontroll över som med Floyd där allt startade.
Men förstår detta ska vi inte tänka på, för då tydliggörs hyckleriet.

Och hur ska man tycka om polisen om de mördar/avrättar fast man har pacificerat den misstänka helt.
Kan aldrig finnas nått gott och tänka mo detta alls, oavsett vilken politisk färg man har.

Och attacken mot USA var pga en fantasi som trumpen uppviglat, där får man ett mycket tydligt perspektiv.
Så det förstår vi vi inte ska prata om
2021-01-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En polis död i efterhand. Vad är oddsen? Han ska ha slagits ned med en brandspruta. Vem dör av det? Måste finnas film.

En normal person gissar jag.

Om nån med våld hivar iväg en brandsläckare mot någons huvud är väl chansen väldigt stor att den personen dör? Och det var väl syftet också?

Svingar man iväg en tung brandsläckare mot någon så är väl meningen att man vill ha ihjäl den personen?
Senast redigerad av Macke85 2021-01-09 kl. 12:54.
2021-01-09, 13:02
Medlem
Frågeställningen borde väl vara vad är oddsen för att en terroristhop stormar Capitolium och BARA en person av dom blir skjuten av polisen?
2021-01-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag får inte ihop dödsfallen på Capitol Hill 6 januari. Redovisningen skiljer sig från vad som är standard.

En ihjälskjuten, det är sorgligt, det finns en film som visar vem som gjorde det, när, och hur det gjordes. Man kan se i filmen att minst 20 andra personer filmar händelsen, och jag gissar att alla andra händelser också filmats av minst en.

Men sedan.

En ihjältrampad. Det har jag svårt att se hur det skulle gått till på andra filmer. Och om hon blir det så måste det finnas filmer som visar hur det gick till och när hon hämtas med ambulans. Någon som sett en sådan film?

Två besökare dör av hjärtattack. Vad är oddsen? Måste också finnas på film hur de segnar ner döda. Någon som sett dem?

En polis död i efterhand. Vad är oddsen? Han ska ha slagits ned med en brandspruta. Vem dör av det? Måste finnas film.

Överdriver jag? Men det brukar inte finnas några frågetecken efter händelser som denna, allt är dokumenterat av någon på sociala media, eller har sannolika och trovärdiga förklaringar.

Ditt antagande är att allt som skett ska finnas på film. Jag tror du är ute och cyklar med det antagandet.
2021-01-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Ditt antagande är att allt som skett ska finnas på film. Jag tror du är ute och cyklar med det antagandet.

Utredningen av det som skedde kommer att ta månader, om inte år! Filmsekvenser kommer säkert ut efter hand i samband med rättegångar och presskonferenser och annat.

Men absolut. 100% av allt har nog naturligtvis inte fastnat på film.
2021-01-09, 13:11
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Extremt intressant och se skillnaden på polisens agerande mellan BLM demonstrationer efter man mördar/avrättar svarta och attack emot USA av vita privilegierade, lite mesigt puttande, inga batonger och inte speciellt intresserade att göra nått.

Extremhöger bevisade deras extrem våld framför TV-kameror.

Hjärtattack, han blev väl så upphetsat i tron en statskupp var på G

Ja, och ändå såg jag nån artikel från amerikansk press, där man påstod att när typ blm protesterade så använde polisen våld och dödade folk, till skillnad från det här där inga dött...

Hittade den nu...

https://www.msnbc.com/msnbc/watch/joy-reid-if-this-was-a-blm-protest-there-would-already-be-people-shackled-arrested-or-dead-989783736 07

Skrevs antagligen i början av händelsen...

Har även tidigare läst en artikel där nån journalist gråter över hur Obama behandlades, det beskrevs att han behandlats ungefär som Trump behandlades den här perioden...

Helt otroligt alltså...
Senast redigerad av Enydrion 2021-01-09 kl. 13:16.
2021-01-09, 13:18
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, och ändå såg jag nån artikel från amerikansk press, där man påstod att när typ blm protesterade så använde polisen våld och dödade folk, till skillnad från det här där inga dött...

Hittade den nu...

https://www.msnbc.com/msnbc/watch/joy-reid-if-this-was-a-blm-protest-there-would-already-be-people-shackled-arrested-or-dead-989783736 07

Skrevs antagligen i början av händelsen...

Har även tidigare läst en artikel där nån journalist gråter över hur Obama behandlades, det beskrevs att han behandlats ungefär som Trump behandlades den här perioden...

Helt otroligt alltså...
Som vi alla redan vet så handlar det om hämnd.
Senast redigerad av ModerRota 2021-01-09 kl. 13:26.
2021-01-09, 13:24
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, skillnaden var uppenbar. Här sköt man för att döda, medans mot vänsterpöbeln så var det gummikulor och dialog. Spelade ingen roll hur mycket de brände ner.

Oj det var en "hot take" minsann. Jag tycker att polisen huvudsakligen betedde sig som man bör göra den här gången, de som var där alltså. Det var uppenbarligen alldeles för lite poliser dock, gissningsvis för att mängder hade tagit ledigt för att delta i någon slags massiv protestaktion i huvudstaden.

Och det hör nog ihop med hur polisen agerade, de såg folkmassan som allierade, de ville skydda och hålla ordning snarare än slå ned protester, vilket ju traditionellt är hur de behandlar "vänsterpöbeln".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in