2021-01-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Utredningen av det som skedde kommer att ta månader, om inte år! Filmsekvenser kommer säkert ut efter hand i samband med rättegångar och presskonferenser och annat.

Men absolut. 100% av allt har nog naturligtvis inte fastnat på film.

Så är det nog. Med tanke på hur stor händelse det var misstänker jag att mycket aldrig kommer nå offentligheten. Exempelvis skulle jag bli extremt överraskad om ingen främmande makt utnyttjat situationen (men det kommer vi vanliga dödliga aldrig få veta).
2021-01-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Så är det nog. Med tanke på hur stor händelse det var misstänker jag att mycket aldrig kommer nå offentligheten. Exempelvis skulle jag bli extremt överraskad om ingen främmande makt utnyttjat situationen (men det kommer vi vanliga dödliga aldrig få veta).

Precis, nåt sånt får vi aldrig veta.

Lite roligt att just i USA av alla ställen på jorden kan man storma parlamentsbyggnaden utan något större motstånd? I Ottawa blev det ju gunfight för hela slanten när några terrorister tog sig in i parlamentet där. Då brukar ändå amerikanerna, om än lite skämtsamt, utmåla kanadensarna som överuppfostrade och artiga fjollor.

Hade nåt sånt här som hände i Washington hänt i exempelvis London hade nog fler personer än EN blivit skjuten av polisen där. Till och med den svenska polisen hade skött det hela bättre är jag övertygad om.
2021-01-09, 13:56
Medlem
Citat:
Precis, nåt sånt får vi aldrig veta.

Lite roligt att just i USA av alla ställen på jorden kan man storma parlamentsbyggnaden utan något större motstånd? I Ottawa blev det ju gunfight för hela slanten när några terrorister tog sig in i parlamentet där. Då brukar ändå amerikanerna, om än lite skämtsamt, utmåla kanadensarna som överuppfostrade och artiga fjollor.

Hade nåt sånt här som hände i Washington hänt i exempelvis London hade nog fler personer än EN blivit skjuten av polisen där. Till och med den svenska polisen hade skött det hela bättre är jag övertygad om.

Inte lika lätt när en betydande del av gruppen är svår att klassa som terrorist. Skjuta ihjäl egna befolkningen är sällan populärt. Tror på att det sett likadant ut på de flesta platser.

Sen verkar förberedelserna varit åt helvete. Borde kunnat kontrollera situationen bättre från början.
2021-01-09, 14:07
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ditt antagande är att allt som skett ska finnas på film. Jag tror du är ute och cyklar med det antagandet.
Har du sett filmen när hon skjuts ihjäl? Det är säkert 20 olika mobiler uppe och filmar allt. Överallt det det varit mer än 1 människa har det filmats, är min tanke. För det var ett mycket filmbart event.
2021-01-09, 14:09
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
En normal person gissar jag.

Om nån med våld hivar iväg en brandsläckare mot någons huvud är väl chansen väldigt stor att den personen dör? Och det var väl syftet också?

Svingar man iväg en tung brandsläckare mot någon så är väl meningen att man vill ha ihjäl den personen?
Jo, men efteråt? Han orkade gå tillbaka till jobbet, då kan han inte varit särskilt skadad? Jag har aldrig någonsin hört talas om en polis som dog efteråt på kontoret. Är han då ens mördad?
2021-01-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Har du sett filmen när hon skjuts ihjäl? Det är säkert 20 olika mobiler uppe och filmar allt. Överallt det det varit mer än 1 människa har det filmats, är min tanke. För det var ett mycket filmbart event.

Jag tror det var mängder av olika events, vid samma tillfälle och på samma plats. Vissa med massor av kameror, andra helt utan kameror.
2021-01-09, 14:13
Medlem
Citat:
Jo, men efteråt? Han orkade gå tillbaka till jobbet, då kan han inte varit särskilt skadad? Jag har aldrig någonsin hört talas om en polis som dog efteråt på kontoret. Är han då ens mördad?

Nu vet jag inget just om denna saken, men hjärnskador kan göra att man dör efter ett kortare tag eftersom hjärnan sväller.
2021-01-09, 14:18
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag tror det var mängder av olika events, vid samma tillfälle och på samma plats. Vissa med massor av kameror, andra helt utan kameror.
Och vem hade inte sin mobil med sig? Du glömmer att samtliga deltagare är rekryterade via nätet och älskar nätet.
2021-01-09, 14:21
Medlem
Citat:
Och vem hade inte sin mobil med sig? Du glömmer att samtliga deltagare är rekryterade via nätet och älskar nätet.

Jag är övertygad om att det fanns opportunister som var där av andra anledningar. Det är också ganska stor skillnad på att ha med mobilen och filma. Alla lär inte ha rört sig i stora grupper.

Edit: Jag tycker också faktumet att allt inte finns utlagt på film bevisar min tes.
2021-01-09, 14:27
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag är övertygad om att det fanns opportunister som var där av andra anledningar. Det är också ganska stor skillnad på att ha med mobilen och filma. Alla lär inte ha rört sig i stora grupper.

Edit: Jag tycker också faktumet att allt inte finns utlagt på film bevisar min tes.
Att det inte finns någon film bevisar MIN tes att det inte har inträffat.

Att det fanns med aktivister från båda sidor ökar sannolikheten att allt filmats.
2021-01-09, 14:30
Medlem
Citat:
Att det inte finns någon film bevisar MIN tes att det inte har inträffat.

Att det fanns med aktivister från båda sidor ökar sannolikheten att allt filmats.

Så kan man också se det. Men det låter som en rejält otacksam konspiration att hålla hemlig. Svårt att inte ställa sig frågan varför man skulle ljuga om något sådant.
2021-01-09, 14:32
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Nu vet jag inget just om denna saken, men hjärnskador kan göra att man dör efter ett kortare tag eftersom hjärnan sväller.

Ja det är väldig vanligt!

Finns en anledning till att exempelvis trafikolycksoffer får kvarstanna på sjukhus något dygn för observation, trots att de är vakna och pigga.

Den som dyker upp på akuten efter trubbigt våld mot huvudet brukar bli tagen på allvar.
Senast redigerad av Macke85 2021-01-09 kl. 14:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in