2021-01-08, 20:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/de-dog-i-kaoset-nar-kongressen-stormades/
De dog i kaoset när kongressen stormades

Jag får inte ihop dödsfallen på Capitol Hill 6 januari. Redovisningen skiljer sig från vad som är standard.

En ihjälskjuten, det är sorgligt, det finns en film som visar vem som gjorde det, när, och hur det gjordes. Man kan se i filmen att minst 20 andra personer filmar händelsen, och jag gissar att alla andra händelser också filmats av minst en.

Men sedan.

En ihjältrampad. Det har jag svårt att se hur det skulle gått till på andra filmer. Och om hon blir det så måste det finnas filmer som visar hur det gick till och när hon hämtas med ambulans. Någon som sett en sådan film?

Två besökare dör av hjärtattack. Vad är oddsen? Måste också finnas på film hur de segnar ner döda. Någon som sett dem?

En polis död i efterhand. Vad är oddsen? Han ska ha slagits ned med en brandspruta. Vem dör av det? Måste finnas film.

Överdriver jag? Men det brukar inte finnas några frågetecken efter händelser som denna, allt är dokumenterat av någon på sociala media, eller har sannolika och trovärdiga förklaringar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-01-08 kl. 21:03.
2021-01-08, 21:10
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag får inte ihop dödsfallen på Capitol Hill 6 januari. Redovisningen skiljer sig från vad som är standard.

En ihjälskjuten, det är sorgligt, det finns en film som visar vem som gjorde det, när, och hur det gjordes. Man kan se i filmen att minst 20 andra personer filmar händelsen, och jag gissar att alla andra händelser också filmats av minst en.

Men sedan.

En ihjältrampad. Det har jag svårt att se hur det skulle gått till på andra filmer. Och om hon blir det så måste det finnas filmer som visar hur det gick till och när hon hämtas med ambulans. Någon som sett en sådan film?

Två besökare dör av hjärtattack. Vad är oddsen? Måste också finnas på film hur de segnar ner döda. Någon som sett dem?

En polis död i efterhand. Vad är oddsen? Han ska ha slagits ned med en brandspruta. Vem dör av det? Måste finnas film.

Överdriver jag? Men det brukar helt finnas några frågetecken efter händelser som denna, allt är dokumenterat av någon på sociala media.

Kanske jag är jäkligt cynisk. Men känner liksom att jag inte bryr mig om en extrem liten klick rednecks känner för att revoltera genom att forcera dörrarna till USA:s viktigaste Fascistdemokratiska institution.

De vet vad de gjorde, och vet att det blir konsekvenser av att mucka med makten. Något annat finns inte i hela världen. Om några strök med, så är det en läxa att betala för att några påtända individer inte kunde dra gränsen mellan verklighet och fantasi längre.

Och...då går det som det går. Vartenda demokratisk , fascistisk,totalitär, religiöst nationella samling skulle ha gjort precis likadant för att försvara sina respektive regeringsformer.
2021-01-08, 21:28
Medlem
quts avatar
Citat:

Men sedan.

Överdriver jag? Men det brukar inte finnas några frågetecken efter händelser som denna, allt är dokumenterat av någon på sociala media, eller har sannolika och trovärdiga förklaringar.
Synd att kalla idioterna för besökare.
2021-01-08, 21:51
Medlem
Har du svårt att tro att två av några tusen ordentligt överviktiga mestadels arbetslösa losers får hjärtattack när de plötsligt ska storma en byggnad omgiven av trappor?
Det är ett mirakel att det inte var fler hjärtattacker.
2021-01-08, 21:57
Medlem
Studsbolls avatar
Synnerligen normalt att folk dör hela tiden. Statistiskt sett dör det en amerikan av hjärtfel var 37:e sekund. Att uppvarvat WT dör av hjärtattack eller hjärnblödning är inget konstigt alls. Att en smällfet kärring blir nertrampad när vettvillingar stormar fram låter t o m ytterst väntat. Och varför ska allting finnas på film? Det om något vore märkligt. De döda männen var dessutom i den åldern där hjärtattacker är som vanligast.
2021-01-08, 22:59
Medlem
Zaedrewss avatar
De var tvingade att klättra en del. Kan lätt hända några hjärtinfarkter då.
https://9gag.com/gag/aGp9wG5

Angående polisen så är det ju fortsatt inte klart att han dog av den där brandsläckaren eller om det också var ett "naturligt" dödsfall.
2021-01-08, 23:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Så det var egentligen på sin höjd två tragiska dödsfall i hela fadäsen? Alltså inget särskilt att bry sig om. Ungefär som en sedvanlig BLM-kravall eller en vanlig kväll i Baltimore.

Hjärtattackarna hade säkert dött på väg hem iaf.
2021-01-08, 23:15
Medlem
klybans avatar
Extremt intressant och se skillnaden på polisens agerande mellan BLM demonstrationer efter man mördar/avrättar svarta och attack emot USA av vita privilegierade, lite mesigt puttande, inga batonger och inte speciellt intresserade att göra nått.

Extremhöger bevisade deras extrem våld framför TV-kameror.

Hjärtattack, han blev väl så upphetsat i tron en statskupp var på G
2021-01-08, 23:29
Medlem
Anktalares avatar
Spräcka skallen med en brandsläckare är väl inget konstigt att det kan hända? Testa be en vän dra till allt vad den har i huvudet på dig och se om du står upp efter det.

Lästa någonstans att en dog av en hjärtattack då han taceade sig själv Oklart med sanningen i den.
2021-01-08, 23:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Extremt intressant och se skillnaden på polisens agerande mellan BLM demonstrationer efter man mördar/avrättar svarta och attack emot USA av vita privilegierade, lite mesigt puttande, inga batonger och inte speciellt intresserade att göra nått.

Extremhöger bevisade deras extrem våld framför TV-kameror.

Hjärtattack, han blev väl så upphetsat i tron en statskupp var på G

Ja, skillnaden var uppenbar. Här sköt man för att döda, medans mot vänsterpöbeln så var det gummikulor och dialog. Spelade ingen roll hur mycket de brände ner.
2021-01-08, 23:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, skillnaden var uppenbar. Här sköt man för att döda, medans mot vänsterpöbeln så var det gummikulor och dialog. Spelade ingen roll hur mycket de brände ner.
Du glömmer av batongerna, du glömmer av extrema mängder tårgas, du glömmer av omärkta bilar som man drog in människor bar så där.

Typiskt vitt privilegium.

Detta var en attack EMOT USA, dess konstitution och efter trumpens uppvigling.

Och detta skedde bara på några timmar, och på extremt fåtal personer några tusen MAX.
Och där attacken tog in några hundratals personer.

Så ja, en gigantiskt skillnad, G I G A N T I S K !!! !!!!! !!!
2021-01-08, 23:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Spräcka skallen med en brandsläckare är väl inget konstigt att det kan hända? Testa be en vän dra till allt vad den har i huvudet på dig och se om du står upp efter det.

Brandsläckare är tunga och normalt gjorda av stål. Väger flera kg. En del så mycket som 12 kg.

Blir man slagen av en sådan på huvudet lär det bli rejäla skador. Att man avlider är inget konstigt.

Polismannen dog av en blödning i hjärnan:

Citat:
"Enligt den lokala nyhetsstationen Nexstar media D.C så ska Brian Sicknick ha blivit slagen i huvudet med en brandsläckare. Huvudskadan ska enligt deras upppgiftslämnare ha lett till en stroke."

"Han återvände till kontoret och kollapsade. Han togs till närmsta sjukhus där han dog av sina skador."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R96BL5/polisen-brian-sicknick-42-dog-efter-stormningen-av-kapitolium
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in