2021-01-08, 23:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du glömmer av batongerna, du glömmer av extrema mängder tårgas, du glömmer av omärkta bilar som man drog in människor bar så där.

Typiskt vitt privilegium.

Detta var en attack EMOT USA, dess konstitution och efter trumpens uppvigling.

Och detta skedde bara på några timmar, och på extremt fåtal personer några tusen MAX.
Och där attacken tog in några hundratals personer.

Så ja, en gigantiskt skillnad, G I G A N T I S K !!! !!!!! !!!

Både batonger och tårgas användes vid kapitolium, så dina argument blir bara tunnare och tunnare.

BLM lät man härja runt bäst de ville, så där kan vi snacka om svart privilegium.
2021-01-09, 00:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hon som blev skjuten. Tragiskt, och jag har sett en film på händelsen som du skriver. Sen har jag sett en film till, en person som befinner sig ca 10 meter bort men filmar åt det hållet när man hör skottet.

Ihjältrampad: Om det var en sk. Stampede där folk springer i panik åt ett håll, så är nog sannolikheten att någon stannar och filmar det hela "mindre". Om man säger så.

Hjärtinfarkterna: Jag håller med om att det är tveksamt att tillskriva dessa händelsen i sig. Men det kan vara så att de blev extremt exalterade. Bland 100.000 överviktiga män i gubbålder som plötsligt drivs att springa och upphetsas i "revolution" så håller jag det inte för osannolikt att 2 får hjärtinfarkt. Och detta filmas nog inte normalt.

Så det är nog inte så mystiskt alls, det hela.
2021-01-09, 00:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hon som blev skjuten. Tragiskt, och jag har sett en film på händelsen som du skriver. Sen har jag sett en film till, en person som befinner sig ca 10 meter bort men filmar åt det hållet när man hör skottet.

Ihjältrampad: Om det var en sk. Stampede där folk springer i panik åt ett håll, så är nog sannolikheten att någon stannar och filmar det hela "mindre". Om man säger så.

Hjärtinfarkterna: Jag håller med om att det är tveksamt att tillskriva dessa händelsen i sig. Men det kan vara så att de blev extremt exalterade. Bland 100.000 överviktiga män i gubbålder som plötsligt drivs att springa och upphetsas i "revolution" så håller jag det inte för osannolikt att 2 får hjärtinfarkt. Och detta filmas nog inte normalt.

Så det är nog inte så mystiskt alls, det hela.

100 000? Det var riktiga fantasisiffror man kam få från typ Expo.

Men igår tyckte du att det var statskupp. Hur är det förenligt med tjocka män som dör av hjärtfel helt sonika?
2021-01-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
100 000? Det var riktiga fantasisiffror man kam få från typ Expo.

Men igår tyckte du att det var statskupp. Hur är det förenligt med tjocka män som dör av hjärtfel helt sonika?

1. Det handlar alltså om den folkmassa som Trump först talade inför, som beskrevs som extremt stor. Trump talade om several hundred thousand people. Jag tror inte de var så många, men många var det. Jag har sett estimat på runt 100K. Så eventuella fantasisiffror kommer från Trump, jag bara tar ner dem lite.

2. Ja, för dem var det naturligtvis ett försök till statskupp. De själva talar om statskupp alternativt revolution. Klart det hetsar upp de överviktiga Trump/QAnon-gubbarna!
2021-01-09, 01:28
Medlem
Van Nostrands avatar
Håller med trådskaparen. Det är märkligt. Så mycket folk och tumult var det inte av bilder att döma.
2021-01-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Håller med trådskaparen. Det är märkligt. Så mycket folk och tumult var det inte av bilder att döma.

Så först försökte QAnon-sekten hävda att det egentligen var Antifa och BML som stormade Kongressen.

När det inte gick så säger man att det egentligen inte var så allvarligt?

Fakta:
1 skjuten vid försök att tränga in i området där VP Pence befann sig.
1 ihjältrampad, vilket verkar extremt sannolikt med de bilder jag har sett från diverse tumult.
1 polis ihjälslagen, jag såg regelrätta gatustrider mellan QAnon och polisen, så det är troligt.

Sen 2 st som har dött av hjärtinfarkt. Jag håller med om att det är sisådär att lägga dessa på kontot. Detta är överviktiga Trump-gubbar som dog av upphetsningen att storma Kongressen.
2021-01-09, 08:11
Medlem
Mystiskt att dödsorsakerna rapporterades som "medicinska skäl" först, och att man fortfarande inte gett mer detaljer om omständigheterna (såvitt jag sett). Man borde snabbt gett mer detaljer och sluppit spekulationer. Nu säger man "hjärtinfarkt" och då undrar förstås alla fortfarande "varför"? I samband med handgemäng? Eller tårgas? Eller panik?

Det är en handlingsförlamning och klantighet i hela hanteringen av händelsen som förvånar. Eller är det så att något stort precis nu har förändrats eller brutit samman, vilket gör befälhavare lite förvirrade och trötta, osäkra på vad som nu gäller? Kan man sluta vara rädd för att få sparken av Trump nu, och hur ska man då förhålla sig istället? Eller de som kommer att bli utsparkade i samband med presidentbytet kanske saknar incitament att göra ett bra jobb på slutet?
2021-01-09, 08:32
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag får inte ihop dödsfallen på Capitol Hill 6 januari. Redovisningen skiljer sig från vad som är standard.

En ihjälskjuten, det är sorgligt, det finns en film som visar vem som gjorde det, när, och hur det gjordes. Man kan se i filmen att minst 20 andra personer filmar händelsen, och jag gissar att alla andra händelser också filmats av minst en.

Men sedan.

En ihjältrampad. Det har jag svårt att se hur det skulle gått till på andra filmer. Och om hon blir det så måste det finnas filmer som visar hur det gick till och när hon hämtas med ambulans. Någon som sett en sådan film?

Två besökare dör av hjärtattack. Vad är oddsen? Måste också finnas på film hur de segnar ner döda. Någon som sett dem?

En polis död i efterhand. Vad är oddsen? Han ska ha slagits ned med en brandspruta. Vem dör av det? Måste finnas film.

Överdriver jag? Men det brukar inte finnas några frågetecken efter händelser som denna, allt är dokumenterat av någon på sociala media, eller har sannolika och trovärdiga förklaringar.

Nej du överdriver förstås INTE. Fejk och ljug. Feta trump-anhängare med högt blodtryck får normalt sett ingen hjärtinfarkt dom brukar dö i sömnen och jorden är platt. Trump är Gud och Greta är fitta. Ingen blev nedtrumpad. Ljug ljug ljug. Judarnas fel, bögarna och de vänsterblivna. Hata hata hata. Jorden är platt.
2021-01-09, 08:39
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du glömmer av batongerna, du glömmer av extrema mängder tårgas, du glömmer av omärkta bilar som man drog in människor bar så där.

Typiskt vitt privilegium.

Detta var en attack EMOT USA, dess konstitution och efter trumpens uppvigling.

Och detta skedde bara på några timmar, och på extremt fåtal personer några tusen MAX.
Och där attacken tog in några hundratals personer.

Så ja, en gigantiskt skillnad, G I G A N T I S K !!! !!!!! !!!
Gud vad du lipar. Du får nästan med allt på en gång alltså.

Och om du inte varit röd, så hade du vetat vad vitt privilegium är, det är att jobba och slita som ett djur. Och sedan skickar kommunisterna pengarna till någon annan som inte gör ett skit.

Det är det vita privilegiet idag.
2021-01-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enok71
Mystiskt att dödsorsakerna rapporterades som "medicinska skäl" först, och att man fortfarande inte gett mer detaljer om omständigheterna (såvitt jag sett). Man borde snabbt gett mer detaljer och sluppit spekulationer. Nu säger man "hjärtinfarkt" och då undrar förstås alla fortfarande "varför"? I samband med handgemäng? Eller tårgas? Eller panik?

Det är en handlingsförlamning och klantighet i hela hanteringen av händelsen som förvånar. Eller är det så att något stort precis nu har förändrats eller brutit samman, vilket gör befälhavare lite förvirrade och trötta, osäkra på vad som nu gäller? Kan man sluta vara rädd för att få sparken av Trump nu, och hur ska man då förhålla sig istället? Eller de som kommer att bli utsparkade i samband med presidentbytet kanske saknar incitament att göra ett bra jobb på slutet?
Det är inte så konstigt, det var allt för få poliser på plats för att kunna hantera en pöbel av den här storleken vilket resulterade i kaos. Det fanns styrkor som kunde sättas in direkt, men av någon anledning så gjorde sig de inom Trump-administationen som kunde auktorisera detta onåbara. Om detta berodde på inkompetens eller om de medvetet undanhölls vet vi inte ännu. Till slut så kom orden från en general eller liknande i armen, hurvida denna ens hade rätt till detta är tveksamt, men ingen har klagat hitills.
2021-01-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så först försökte QAnon-sekten hävda att det egentligen var Antifa och BML som stormade Kongressen.

När det inte gick så säger man att det egentligen inte var så allvarligt?

Fakta:
1 skjuten vid försök att tränga in i området där VP Pence befann sig.
1 ihjältrampad, vilket verkar extremt sannolikt med de bilder jag har sett från diverse tumult.
1 polis ihjälslagen, jag såg regelrätta gatustrider mellan QAnon och polisen, så det är troligt.

Sen 2 st som har dött av hjärtinfarkt. Jag håller med om att det är sisådär att lägga dessa på kontot. Detta är överviktiga Trump-gubbar som dog av upphetsningen att storma Kongressen.

En av ”hjärtinfarktarna” taserade sig själv i kulorna när han försökte sno en tavla. Ballchocken ledde till hjärtinfarkten.
2021-01-09, 09:50
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Brandsläckare är tunga och normalt gjorda av stål. Väger flera kg. En del så mycket som 12 kg.

Blir man slagen av en sådan på huvudet lär det bli rejäla skador. Att man avlider är inget konstigt.

Polismannen dog av en blödning i hjärnan:
Självklart kan man dö av en brandsläckare. Då gör man det på platsen och ambulans hämtar en. Man är inte så frisk att man går till polisstationen och dör där. Kan någon minnas ett liknande fall någonsin, en polis som dör på kontoret och inte på fältet?

Men OK, en gång på 10000 händer det konstiga saker. Men lägger jag på de tre andra dödsfallen som är i samma o-sannolikhetshärad så passeras min gräns för vad som är möjligt och fake news anas.

Det kan vara så att attacken mot Capitol Hill var bra mycket våldsammare, hemskare, mer människor, än vad filmerna visar, vilket skulle kunna ge flera ovanliga dödsfall. Säg att 2000 personer trängs maximalt får att komma in eller ut, typ en fotbollsstadion med panik. Det kan döda människor. Men så ser det inte ut på filmerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in