Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Jag begriper mig inte på komedirock, alltså band där humor och trams går före själva musiken. Det kan vara kul att se något sådant band på en festival eller dylikt, men för det mesta ser jag bara bortslösad potential i sådana band.
Gillar du inte ens Bad News? Filmerna är helt fantastiska tycker jag. Dom har väl en och annan låt som är rätt ok hårdrock sådär också. Men musiken var väl en relativt liten del av det egentligen. Att enbart lyssna på musiken är väl inte särskilt underhållande kanske nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
... rena plojband i stil med Steel Panther, Gwar, Onkel Kånkel och Tenacious D går helt bort för min del. Det finns inte på kartan att jag slår på en skiva med dessa och faktiskt tycker att det är "bra".
Riktigt dåliga allihop.
Jag avskyr Tenacious D. Att någon i hela världen kan tycka det är roligt förstår jag inte direkt. Å Steel Panther hör nog till toppskiktet av världens just nu sämsta band. Dom började väl som ett Van Halen-cover band har jag för mig förresten?
Jag tror det här är den sämsta låten jag hört från 2020:
Steel Panther - Fuck 2020 (2020)
https://www.youtube.com/watch?v=WjRMz7w7UwM
Ghost har ju imagemässigt börjat gå mer och mer mot någon slags Stefan & Krister-komedirock också. Mycket märkligt, men det verkar ju fungera kommersiellt i alla fall.