Citat:
Ursprungligen postat av
realFEZ
Ja, mina vännerrrrr...
Jag tycker att all könsrock är i stort sett skit. Förutom Eddie Meduza. Men han är ju bredare än "könsrock". Generellt gillar jag inte hans könsrockiga låtar särskilt mycket utan föredrar annat.
För mig känns det mer kontroversiellt 2020 att tycka att t.ex. Onkel kånkel är helt värdelös(a) (som jag gör) än att gilla Onkel kånkel? Åsikterna går isär?!
Jag tror dom flesta musiksnobbar håller t.ex. Onkel kånkel relativt högt iaf. Ellerrrrr?
Kan inte kalla Eddie Meduza för könsrock, visserligen så har gjort många snusklåtar. Men han har gjort så mycket seriöst och bra att det känns fel att kalla honom för könsrock.
På vilket sätt skulle det vara kontroversiellt att kalla Onkel Kånkel för värdelös? Hans musik uppskattas knappast av dagens PK-samhälle. Men det finns en viss acceptans p.g.a att han faktiskt tillhör kulturen och hans musik har ett visst anal år på nacken.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Vad gillar du inom genren?
Onkel Kånkel, framför allt skivan Fantastiska Äfventyr. Texterna är geniala helt klart. Finns så mycket skit inom könsrock, en massa garageband med tonåringar som skriker könsord är inget kul. Det måste finnas lite hjärna bakom det hela och så klart humor.