2021-01-09, 02:17
Avstängd
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Allt som sker nu är ju en globalistisk vänsterkupp mot högern i hela västvärlden. När Trump är ute ur bilden så kör de all in nu.

Bra att amerikanerna är beväpnade, särskilt då högern. Det kommer att smattra snart! Vi i Sverige måste börja förbereda oss... nej, vänta: vi borde redan ha varit förberedda! Juden och övriga kulturmarxister slår till med full kraft nu, riktigt mörka tider väntar, men de kommer att satsa allt nu på att krossa den vite mannen en gång för alla och där finns den vite mannens chans: juden kastar av masken.
Citera
2021-01-09, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Herregud, det finns ju för fan bilder på hur de slår sönder fönsterglas, slåss med och jagar poliser samt att en blir skjuten därinne!

Däremot framgår att en polis tar en selfie med någon av huliganerna.
Vad säger du om videon jag postade ovan då?
Citera
2021-01-09, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Han hade samlat till ett protestmöte någon kilometer från Capitolium där kongressen börjat diskutera valresultatet. Under mötet upprepade han sitt gamla mantra om att han bestulits på segern och uppmanade till en marsch mot Capitolium utfästandes att han själv skulle henka på vilket inget tyder på att han gjorde. Även detta var en lögn. Vidare hejade Rudy Giuliani på med den käcka men samtidigt i sammanhanget uppviglande frasen"Trial by Combat!".

Trump och Giuliani gick säkert in i Vita Huset och intog en bättre måltid efter att ha lurat iväg sina "tru(m)pper" av grottmänniskor till kongressbyggnaden.

Rudy Giuliani har lugnt och sansat presenterat sin syn på det hela, se länk:

https://youtu.be/BwSxVvRFMJA

Det är uppenbart att en del individer, däribland antifa-anhängare, var förberedda och hade siktet inställt på att bryta igenom avspärrningarna och ta sig in i Kapitoleum. Det stämmer att han sa så, men det finns också tydliga inslag av false flag i detta. Skulle man lägga ihop det 1+1 får man någon slags superkonspiration där i princip samtliga på båda sidor är inblandade i att lura folket i en fälla, Biden, Trump, Pelosi, Guiliani .. you name it. Det är bara ett stort skådespeleri allt ihop. Ungefär där faller verkligheten samman totalt och ingen vet vad sanningen är längre.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2021-01-09 kl. 02:25.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Klart det var illa ställt för Sovjetunionen rent militärt 1939 eller 1941, men inte 1945.
Även utan ryska atombomber så blev inte "Operation Unthinkable" av, även om det dryftades bland de allierade.
Så din teori som du för fram här blev alltså diskuterad, men man kom fram till att det inte var genomförbart:
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Unthinkable

Man kom inte fram till att det inte var genonförbart för det hade det absolut varit ditt jävla klappmongo.

Citat:
Som sagt, man kom fram till att det inte var genomförbart, eftersom operationen enbart var nyckfull och riskerna alltför stora. England var ingen diktatur, Churchill kan säga vad han vill men det måste gå igenom regeringen, militärstaben och parlamentet, och så långt kom det inte.

Nä Englands regering var en bunt hycklare på den tiden ☺!

Citat:
Det är ju en helt spekulation fråga, som varken du eller jag kan svara på.
Om inte Nazityskland existerat 1939 så kunde de allierade absolut ha krossat Sovjet, men så såg inte läget ut. Om du spelar Red Alert så kan du få utlopp för din önskedröm.

Varför ska jag spela det för? Faktum är att man tillät Ryssarna invadera Polen man tillät dem även invadera Finland... du kan ta din moral predikan och stoppa upp den.

Citat:
Han har eldat upp sin våldsamma falang och bett dem dra till Capitoleum:
"But we’re going to try and give our Republicans, the weak ones, because the strong ones don’t need any of our help, we’re going to try and give them the kind of pride and boldness that they need to take back our country."
"So let’s walk down Pennsylvania Avenue. "
https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6

Vart där uppmanar han till våld ditt jävla klappmongo?

Citat:
Vilka demokratiska ledare har sagt liknande saker och bett sina anhängare att dra till representanthuset under pågående röstning?
Ge mig ett exempel.

https://www.google.se/amp/s/www.foxnews.com/politics/kamala-harris-blm-protests-louisville.amp

När sa Trump att de skulle storma representant huset? Du får gärna länka den källan till mig.

Citat:
Javisst, typiskt en fanatiker att gardera sig mot det uppenbara som skett. Avfärda all rättfärdig kritik som vänsterpropaganda.
Du kan inte se med objektiva ögon på det som skett, allt är oavsett etablissemangets fel.

Den enda fanatiker är här ditt jävla drägg... nä och det kan inte du heller så försök inte låtsas med något annat.

Citat:
återigen, ge ett exempel där en demokrat bett BLM om att marschera och "visa" vilka det är som bestämmer, likt Trump gjorde?
Att du sedan jämför en random gata i USA med Capitoleum under pågående röstning för insättandet av nästa president, är bara löjeväckande.

Jo har förstått att att mörda folk är löjeväckande i en idiots ögon där man slår sönder och hotar folk

Citat:
Ni vänsterdårar? Återigen gör du en förutfattad mening om saker du inte har någon som helst koll på.
Bara för att man är emot Trump så är man alltså vänster? Som alla de GOP-ledamöter som nu fördömmer Trump eller vill ha bort honom? Ted Cruz? Mike Pence? Mitt Romney? Fox News?
Skulle tro de flesta är vänster i världen just nu min vän, du måste känna dig väldigt ensam med den lilla klick fanatiker som fortf. står bakom clownen.

Och ja, det kommer bli en mycket bättre tid nu med en kompetent administration bakom spakarna.
Men högerfanatiker som du kommer såklart göra allt ni kan för att destabilisera läget och kasta skit på de som verkligen försöker göra USA till en bättre nation att leva i.

Bla bla en jävla massa ordbajs ifrån dig men inget vettigt...

Det är ju idioter som dig som polariserat usa ifrån början... men så är det ju med vänster drägg också inget livsvärde mer än att ställa till det för vanligt folk.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Nu är även General Flynn och Sidney Powell bannade från Twitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Bara att skapa din egen twitter då ju!!!! //vänsteridiot

Åhå, så du är en vänsteridiot, det hade jag aldrig trott

I övrigt anser jag det är fel att stänga ner folks konton på olika tjänster, oavsett om det gäller vänsteridioter eller brunskjortor, om dom, som du påstod, inte har brutit mot reglerna. Fast du verkar vara av en annan åsikt, vilket du givetvis är din är rättighet att ha och uttrycka.
Citera
2021-01-09, 02:24
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
wtf, verkligen? han finns även på americasvoice.news - undra om Seb Gorka är kvar på tuben, orkar inte kolla, måste dra täcket över mig snart.

Bannon var Trumps chefsstrateg i valet 2016, fortfarande mycker Trumptrogen om än i sin egen riktning, han fokuserar mycket på Kinas inblandning och varnar för dess inflytande bl a familjen Bidens connections.

Steve Bannon är verkligen inget föredöme: dömd för ekonomisk brottslighet och förespråkare för extremhögerns hatpropagande är han en utpräglad wing nut som främst borde varna för sin egen person.

Vidare, fokuseringen på Bidens familj inklusive dennes tragiskt bortgångne son är inget annat än en projicering av problemen med Trumps familj: hans dotters omotiverade Vita Husetkarriär, troféfrun Melania (en förmodad gisslan i sammanhanget) och de bägge sönerna, motbjudande såväl till det yttre som inre, men likväl uppfostrade i samma destruktiva anda som Trump själv uppfostrades i.

Tack vare Mary Trump - världshistoriens förmodligen mest kända brorsdotter - har vi fått betydande insyn i och insikter kring bakgrunden till det tragiska spektaklet Donald J. Trump.

Ack ja.
Citera
2021-01-09, 02:25
Medlem
MrsVanity1s avatar
Vänstern visar sina riktiga ansikten.
Detta är extremt och alla intelligenta kommer förstå det.
Dom gör ju bort sig på kuppen !
Citera
2021-01-09, 02:25
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad säger du om videon jag postade ovan då?

Den har jag dessvärre missat.
Citera
2021-01-09, 02:27
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Rudy Giuliani har lugnt och sansat presenterat sin syn på det hela, se länk:

https://youtu.be/BwSxVvRFMJA

Det är uppenbart att en del individer, däribland antifa-anhängare, var förberedda och hade siktet inställt på att bryta igenom avspärrningarna och ta sig in i Kapitoleum. Det stämmer att han sa så, men det finns också tydliga inslag av false flag i detta. Skulle man lägga ihop det 1+1 får man någon slags superkonspiration där i princip samtliga på båda sidor är inblandade i att lura folket i en fälla, Biden, Trump, Pelosi, Guiliani .. you name it. Det är bara ett stort skådespeleri allt ihop. Ungefär där faller verkligheten samman totalt och ingen vet vad sanningen är längre.

Verkligen? Ingen hårfärg rinnandens längst med kinderna alltså?

Du blir allt mer ensam om din barnatro på denna bisarra konspirationsagenda.

Hur känns det att vara en ensam krigare?
Citera
2021-01-09, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Apropå "påtvinga". Vad säger du då om detta?

(FB) Revolution i USA den 6 januari?
Jag tycker i grunden det är bra att man beivrar uppvigling, hot, hat och andra yttranden som görs i syfte att underminera andras yttrandefrihet och demokrati men det är inte en helt svartvit fråga.
Citera
2021-01-09, 02:28
Medlem
HomoDeuss avatar
Satan vad bra att twitter sätter ner foten. nic.se borde göra detsamma med nordfront etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in