2021-01-09, 21:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Donald J. Trump postade från det officiella @POTUS Twitter kontoti inatt men blev inom någon minut censurerad igen. Ett officiellt US Government konto, han skrev i princip;

"Twitter har gått längre och längre i sin censur och har i en koordinerat attack med Demokrater och extremvänstern tagit bort mitt konto från platformen, även om Twitter är ett privat konto hade de inte varit kvar länge om "Section 230" inte fanns, vi arbetar med flera andra sidor just nu om en förflyttning av "mitt officiella" konto dit, vi 75.000.000 Patrioter kommer inte tystas.."

Det ryktas även om att han i ett senare inlägg skrev;

"Hitler was right, watch the greateststorynevertold.tv" men det är obekräftade uppgifter just nu!

Nej, det vore msm våta dröm att få skriva om "det" !
Citera
2021-01-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Han sa åt dem att gå hem.

Och att det var valfusk. Två gånger ...
Citera
2021-01-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag skulle tippa på att de flesta militärer röster på Trump, men att de skulle bli delaktiga, särskilt högre officerare in en militärkupp ser jag som en ren utopi.
Det är också osannolikt att de skulle ta initiativ för att hjälpa Biden. Tänk också på att Trumplägret utropade parollen 'Trial by combat' i samband med marschen. Biden kan inte beordra militären förrän han är president.
Citera
2021-01-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej, det var långt senare han sa det där om att gå hem.

När det blev känt att folk tagit sig in sa han ingenting sådant. Han sa remain peaceful och avslutade med "Thank you!"
Jag såg det första uttalandet efter ”breachen” i realtid och det kon relativt sent, men han bad dem att gå hem. Detta var på Twitter men eftersom det kan bli svårt att verifiera får vi helt enkelt acceptera att vi är oense.

Har ändå diskuterat politik tillräckligt för att lördagskväll.
Citera
2021-01-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej, det vore msm våta dröm att få skriva om "det" !

Kommer aldrig hända, Trump är en judevänlig person, minst sagt.
Citera
2021-01-09, 21:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Jag såg det första uttalandet efter ”breachen” i realtid och det kon relativt sent, men han bad dem att gå hem. Detta var på Twitter men eftersom det kan bli svårt att verifiera får vi helt enkelt acceptera att vi är oense.

Har ändå diskuterat politik tillräckligt för att lördagskväll.

Nu ljuger du. Tweetet jag citerar delar ur var det uttalande han gjorde när han fick veta de tagit sig in. Det där med att gå hem var ett par timmar senare.
Citera
2021-01-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Och att det var valfusk. Två gånger ...
Han har sagt eller skrivit det säkert minst tvåtusen gånger sedan valdagen. [b]Och[/]? För inte så längesedan hävdades valfusk i Vitryssland, något som SVT och SR engagerade sig i.
Citera
2021-01-09, 21:24
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Det är också osannolikt att de skulle ta initiativ för att hjälpa Biden. Tänk också på att Trumplägret utropade parollen 'Trial by combat' i samband med marschen.

Jag ser ditt scenario om en statskupp till Trumps fördel som helt osannolikt. På vilket sätt skulle det vara osannolikt att miliätren inte skulle stödja Biden? Pence och Pelosi kallade in nationalgardet. Hade Trump haft ett stort stöd bland höga republikaner så kanske, men de flesta inom den republikanska eliten är glada att Trump kommer försvinna från presidentposten.
Citera
2021-01-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nu ljuger du. Tweetet jag citerar delar ur var det uttalande han gjorde när han fick veta de tagit sig in. Det där med att gå hem var ett par timmar senare.
Nej jag ljuger inte. Det är så jag minns det. Du minns annorlunda och vi är oense. Har du problem med det finns det andra du kan skriva till.
Citera
2021-01-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag ser ditt scenario om en statskupp till Trumps fördel som helt osannolikt. På vilket sätt skulle det vara osannolikt? Pence och Pelosi kallade in nationalgardet. Hade Trump haft ett stort stöd bland höga republikaner så kanske, men de flesta inom den republikanska eliten är glada att Trump kommer försvinna från presidentposten.
Pence kallade in nationalgardet sedan kuppen misslyckats. Våldsutövandet blev för mycket: enough is enought som en republikansk senator sa.

Hade mobben hållt sig till icke-våld och bara gått in genom de dörrar där de blev insläppta kan förloppet ha blivit ett annat. Jag tror inte att Trumps syfte med marschen var att "protestera".
Citera
2021-01-09, 21:32
Medlem
RedXs avatar
81% av republikanerna anger antingen ”oppose” eller ”strongly oppose” avs hur de ställer dig till incidenten (se sid 3):

http://maristpoll.marist.edu/wp-cont...001.pdf#page=3
Citera
2021-01-09, 21:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Kommer aldrig hända, Trump är en judevänlig person, minst sagt.
Irrelevant vad han tycker, ute ur leken och kan själv bli åtalad för anstiftan (det diskuteras).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in