Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Det var för att visa för dig hur jävla illa ställt det var för Sovjetunionen. Att Sovjetunionen inte hade ens i närheten av samma industriella kapacitet som de allierade... Sovjetunionen hade varit en lätt match och Amerikanerna visste garanterat om att Sovjetunionen inte besatt några Autombomber 1945 vilket USA gjorde.
Klart det var illa ställt för Sovjetunionen rent militärt 1939 eller 1941, men inte 1945.
Även utan ryska atombomber så blev inte "Operation Unthinkable" av, även om det dryftades bland de allierade.
Så din teori som du för fram här blev alltså diskuterad, men man kom fram till att det inte var genomförbart:
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Unthinkable
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Ändå var Churchill inte främmande för tanken att invadera... Och ja det måste det ju ha varit eftersom man var berädd att offra hela imperiet och miljoner liv för ett krig med Tyskland så dina ursäkter där håller inte.
Som sagt, man kom fram till att det inte var genomförbart, eftersom operationen enbart var nyckfull och riskerna alltför stora. England var ingen diktatur, Churchill kan säga vad han vill men det måste gå igenom regeringen, militärstaben och parlamentet, och så långt kom det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Då förstår även du att Sovjet rent logistik skulle ha blivit krossat av det allierade.
Det är ju en helt spekulation fråga, som varken du eller jag kan svara på.
Om inte Nazityskland existerat 1939 så kunde de allierade absolut ha krossat Sovjet, men så såg inte läget ut. Om du spelar Red Alert så kan du få utlopp för din önskedröm.
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Vad har Trump gjort då efter som de ska ge sig efter honom? Som inte det demokratiska ledarna har gjort menar du?
Han har eldat upp sin våldsamma falang och bett dem dra till Capitoleum:
"But we’re going to try and give our Republicans, the weak ones, because the strong ones don’t need any of our help,
we’re going to try and give them the kind of pride and boldness that they need to take back our country."
"
So let’s walk down Pennsylvania Avenue. "
https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6
Vilka demokratiska ledare har sagt liknande saker och bett sina anhängare att dra till representanthuset under pågående röstning?
Ge mig ett exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Och säger du uppvigling så är du avfärdat som ett vänstertroll direkt...
Javisst, typiskt en fanatiker att gardera sig mot det uppenbara som skett. Avfärda all rättfärdig kritik som vänsterpropaganda.
Du kan inte se med objektiva ögon på det som skett, allt är oavsett etablissemangets fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Nej det är han inte... isåfall är ju hela demokrat partiet de som bär största skulden för kravallerna i somras...
Återigen, ge ett exempel där en demokrat bett BLM om att marschera och "visa" vilka det är som bestämmer, likt Trump gjorde?
Att du sedan jämför en random gata i USA med Capitoleum under pågående röstning för insättandet av nästa president, är bara löjeväckande.
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Jag vill ingenting jag hoppas att ni vänsterdårar får som ni vill

det enda som kommer hända är att ni kommer eskalera en redan infekterad situation... som på sikt förhoppningsvis förstör den där skurkstaten inifrån.
Ni vänsterdårar? Återigen gör du en förutfattad mening om saker du inte har någon som helst koll på.
Bara för att man är emot Trump så är man alltså vänster? Som alla de GOP-ledamöter som nu fördömmer Trump eller vill ha bort honom? Ted Cruz? Mike Pence? Mitt Romney? Fox News?
Skulle tro de flesta är vänster i världen just nu min vän, du måste känna dig väldigt ensam med den lilla klick fanatiker som fortf. står bakom clownen.
Och ja, det kommer bli en mycket bättre tid nu med en kompetent administration bakom spakarna.
Men högerfanatiker som du kommer såklart göra allt ni kan för att destabilisera läget och kasta skit på de som verkligen försöker göra USA till en bättre nation att leva i.