Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Hej @Veckans klubba
När vi talar om Hammer film production och "Hammer House of Horror" vill jag framföra två klassiska skräck-och vampyr-filmer.
1: ) Hammer's original med titeln: "Count Dracula" från året 1958 med Christopher Lee som Greve "Dracula" och Peter Cushing som vampyr-jägaren och vampyr-utrotaren, enligt Svenskan kallad "I Dracula's Klor"
2: ) Skräckfilm/Vampyrfilm och även denna genom Hammer film production samt "Hammer House of Horror"... skräckfilmen har titeln: "The Brides of Dracula" från året 1960 med David Peel som Baron Meinster och "Count Dracula" ... inom denna vampyr-filmen ingår även, Martita Hunt som Baroness Meinster och vampyrinna, inom skräckfilmen finns också Peter Cushing som vampyr-jägaren och vampyr-utrotaren, Yvonne Monlaur som vampyrinna och den suveräna vampyrinnan Andrée Melly.
Både "Count Dracula" från året 1958 och "The Brides of Dracula" från året 1960, är Brittiska Horror-movies within vampire's Castle 🏰
Vad jag personligen tycker enligt det ovan skrivna är, att skräck- och vampyr-filmen med titeln: "The Brides of Dracula" med David Peel från 1960, är betydligt mycket bättre än "Count Dracula" med Christopher Lee från året 1958, angående David Peel som Baron Meinster och "Count Dracula" vill jag framföra, att utseendemässigt är David Peel den bästa Greve Dracula genom tiderna's skapade vampyr-skräckfilmer.
Komplettering till ovan, jag tog in vampyr-filmen "The Brides of Dracula" från 1960 för drygt 2 månader sedan och jag har ännu inte sett filmen, det är mycket länge sedan som jag såg denna vampyr-filmen, men jag minns fortfarande David Peel mycket väl från filmen, det här är en vampyr-film som jag verkligen ser fram emot att få se på nytt igen, dessutom sagt, så gillar jag riktigt bra "Vampisar" skarpt, och tyvärr är dom riktigt bra vampyr-filmen mycket få.
Nu undrar jag om du har sett dessa Hammer's skräck- och vampyr-filmerna ? och om i sådant fall skulle det vara trevligt att få läsa lite om vad du anser och tycker om dessa två "Vampisarna"
Mvh/ @JokerMannen
Hej @Veckans klubba
Enligt mitt tidigare skrivna inlägg sett här ovan, vill jag be att få göra en korrigering.
Gällande Hammer's skräck- och vampyr-film med titeln: "The Brides of Dracula" från året 1960, så råkade jag av misstag förväxla Yvonne Monlaur med Marie Devereux, jag ber om ursäkt för detta och korrigerat enligt nedan sett till ⬇
Andrée Melly och Marie Devereux är vampyrinnorna, lägger även till Freda Jackson.
Yvonne Monlaur bör väl istället räknas som hjältinnan inom denna vampyr-filmen "The Brides of Dracula från 1960.
När jag nu fortfarande är inne på Hammer's Horror-movies, så tänkte jag framföra några ytterligare skräckfilmer inom detta inlägget.
1: ) Titel: "Kiss of the Vampire" från året 1963.
2: ) Titel: Captain Clegg/Night Creatures från året 1962.
3: ) Titel: "The Witches" från året 1966 [Pastoral Horror-movie]
4: ) Titel: "The Gorgon" från året 1964 [Medusa] ... jag har för mig att du tidigare tagit upp denna skräckfilmen inom tråden.
5: ) Titel: "Scream of Fear" från året 1961 med Christopher Lee.
6: ) Titel: "Paranoiac" från året 1963 ... människan med den horribla masken och huggkroken i sin ena hand.
7: ) Titel: "Twins of Dracula" från året 1971.
Detta enligt ovan, var några av Hammer's Horror-movies.
Du får gärna berätta om vilka av dessa uppräknade skräckfilmer som du tidigare har sett och skriva lite om vad du i sådant fall anser och tycker om dessa Hammer's filmerna.
Mvh/ @JokerMannen