2016-02-02, 18:44
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Gillar inte Eli Roth överhuvudtaget. Hatar hans skrivande utav karaktärer och är för mig skräckvärldens M. Night Shyamalan, där han torr det han skriver är unikt, och har sin egen stil för det är corky. Men i själva verket blir det raka motsatsen, utan personlighet och förståelse. Regi ska vi inte gå in på alls heller för som du säger, han är ingen vidare regissör.
Hatar Cabin Fever, föredrar uppföljaren utav Ti West. En person som förstår sig på skräck bättre.

Hade Cabin Fever varit en seriös skräckfilm så hade jag nog avskytt karaktärerna, men då den ändå är en skräckkomedi så skrattar jag istället åt deras tokerier.

Är annars inget större fan av Roth alls. Tycker dock att den första Hostel är bra, också. Ointressant och barnslig första halva, men när huvudena väl börjar rulla så blir den väldigt spännande och intensiv.
Citera
2016-02-02, 19:15
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Hade Cabin Fever varit en seriös skräckfilm så hade jag nog avskytt karaktärerna, men då den ändå är en skräckkomedi så skrattar jag istället åt deras tokerier.

Är annars inget större fan av Roth alls. Tycker dock att den första Hostel är bra, också. Ointressant och barnslig första halva, men när huvudena väl börjar rulla så blir den väldigt spännande och intensiv.
Håller med dig om Hostel, tycker att det är hans bästa film. Utöver den så har han inte gjort någon bra faktiskt, har verkligen försökt att ge honom en ärlig chans men han spottar ju ur sig skräp efter skräp där den ena är värre än den andra, synd.
Citera
2016-02-02, 19:18
Medlem
sim-man92s avatar
Såg på Frozen (2010) för andra gången i helgen. Och gillade den mycket mer nu. Minns att jag störde mig på många saker första gången, det gör jag visserligen nu också. Men det hade knappast blivit en lika effektiv och spännande film om man gjort den så verklighetstrogen som möjligt. Gillar speciellt de dialogdrivna delarna av filmen, en del scener är faktiskt rätt så rörande. Även musiken gick hem hos mig nu.

Även sett om två uppföljare Friday the 13th Part 2 och Scream 2. Förstnämnda var tredje gången gillt för mig, har aldrig riktigt gillat den tidigare, men det är en riktigt bra slasher. Verkligen välregisserad, och grym final girl i Amy Steel också.
Scream 2 har jag inte så mycket att säga om, mer än att den fortfarande är en mycket underhållande och värdig uppföljare, håller dock ettan och fyran högre.
Citera
2016-02-02, 19:33
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Håller med dig om Hostel, tycker att det är hans bästa film. Utöver den så har han inte gjort någon bra faktiskt, har verkligen försökt att ge honom en ärlig chans men han spottar ju ur sig skräp efter skräp där den ena är värre än den andra, synd.

Hoooooppas på att hans kommande mega-haj-skräckis MEG blir bra... Så enorm potential, men är tveksam...

Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Även sett om två uppföljare Friday the 13th Part 2 och Scream 2. Förstnämnda var tredje gången gillt för mig, har aldrig riktigt gillat den tidigare, men det är en riktigt bra slasher. Verkligen välregisserad, och grym final girl i Amy Steel också.
Scream 2 har jag inte så mycket att säga om, mer än att den fortfarande är en mycket underhållande och värdig uppföljare, håller dock ettan och fyran högre.

Oh yes, Steve Miner är en galet underskattad regissör. Friday the 13th: Part 2 är riktigt proffsig! Älskar fotot och de långa tagningarna.
Citera
2016-02-02, 19:48
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Hoooooppas på att hans kommande mega-haj-skräckis MEG blir bra... Så enorm potential, men är tveksam...

Haha, låter ju onekligen som en väldigt festlig film men jag är precis som du, tveksam.
Citera
2016-02-02, 20:42
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Haha, låter ju onekligen som en väldigt festlig film men jag är precis som du, tveksam.
Ja det är ju lite uttjatat med hajar, dock en subgenre som ligger mig varmt om hjärtat.

Hade hellre sett en kraken/mega-bläckfisk, om de ändå skall ned i marianergraven.
Citera
2016-02-03, 00:12
Medlem
alwayslooks avatar
The Veil (2016) http://www.imdb.com/title/tt3533916/

Inte de sämsta jag har sett.. helt klart värt en koll för er som bara
vill se lite ny skräckfilm såhär på nattkvisten
Citera
2016-02-03, 00:38
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Vilket blir mitt andra problem med filmen. Om det nu ska vara en skräckkomedi misslyckas den totalt med humorn. Inte en enda rolig scen med, och pannkaksscenen har ju blivit så pass obskyr känd på Youtube att det själv blivit en parodi utan förvarning nästan.
Citera
2016-02-03, 01:02
Medlem
Zaxxons avatar
äh, bull shit.
Senast redigerad av Zaxxon 2016-02-03 kl. 01:15.
Citera
2016-02-03, 14:56
Medlem
Fjantors avatar
2 år med tjejen idag..
Nån som har nån bra spännande skräckis på lager..
Citera
2016-02-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
2 år med tjejen idag..
Nån som har nån bra spännande skräckis på lager..

Human Centipede.
Citera
2016-02-03, 15:08
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiletbabymiracle
Human Centipede.

haha tack..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera