Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Till er alla som hatar eller ogillar Trump, finns det inte någonting bra med hans politik?
Jag skulle vilja lyfta fram hans utrikespolitik särskilt med inriktning på att skapa fred.
Jag tycker väl ändå att just utrikespolitiken är det område han varit minst dålig.
Men, han är ju så korkad som inte förstår att presentation och uppförande faktiskt är viktigt. Att först hota med kärnvapenkrig och sedan skicka "kärleksbrev" till Kim Jong-Un, inte åka till Danmark för att de inte vill sälja Grönland osv. Det är saker som bara förlöljigar honom och USA som land. Det är ju bara två av väldigt många exempel när han gör bort sig i ett internationellt forum.
Fred i mellanöstern: Det är för svårt för mig att svara på om han gjort det bra eller dåligt, det är helt enkelt för komplicerade relationer och historia. Min bild är väl ändå att han gjort både lite bra och dåligt, kanske egentligen mest dåligt, dock är han ju överskuggad av sina föregångare med råge. Så även om han inte varit bra har det ändå varit en otrolig förbättring.
Enligt mig...
Döda Soleimani: Dåligt (av diplomatiska skäl)
Dra sig ur kärnvapenavtalet med Iran: Uselt
Inte invadera några nya länder: Mycket bra
Diverse fredsavtal: Bra, men hur mycket betyder de i praktiken?? Kan ej svara på..
Besöka Nordkorea: Bra
Dra sig ur Parisavtalet: Uselt
Handelskrig med Kina: Mycket bra (men åter igen, han genomför det som en tjur i en porslinsfabrik och själva resultatet är ju inte så imponerande)..
Sedan får han ju ett stort minus för att han konsekvent flörtat och hyllat diktatorer och liknande ledare i världen och samtidigt varit hånfull mot många Europeiska ledare.