2021-01-08, 18:15
Medlem
Anktalares avatar
Kommer aldrig få riktig closure med honom förens Ryssland läcker kisslekarna.
Citera
2021-01-08, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tror detta mycket väl kan resultera i att Trump grundar ett eget konservativt parti så blir det lite uppvärmning inför comebacken när hans kandidater kommer på kongressplatser i mellanårsvalen. Många Republikaner är trötta på politrucker som Mitch McConnell m.fl. och många Bernie-Boys och Independents kommer äcklas över Biden och hans dementa oduglighet, så det finns en betydande marknadsandel av röster att plocka in på. Detta vet en affärsman som Trump. En lågoddsare är att detta kungörande kommer ske samma dag som Biden svärs in!

En start kan bli att Trump börjar som senator för Florida! Det ska tilläggas att Marco Rubios ämbetstid löper 2022 och hans plats kommer då vara föremål för nästa mellanårsval! Att han utmanar honom där som en tredjepartiskandidat är inte helt omöjligt!

Tar mig friheten att citera dig här istället för i revolutionstråden.

Det vore ju fördjävla coolt om Trump blev senator för Florida! Var väl John Quincy Adams som gjorde det, som enda presidenten? Fan vad han skulle grilla Biden och andra då i senaten.

Men annars vill jag att han försvinner, som person. Hoppas och tror det. Risken är alldeles för stor att han bara förstör för republikanerna om han försöker hålla sig kvar i det politiska rampljuset. Det trodde jag förvisso även innan han piskade Hillary, men läget är annorlunda nu.

Däremot kommer hans stil leva vidare, det ser man även hos demokraterna. Oerhört vägvisande figur. Folk kommer citera från the scholarly edition av hans Complete Tweets i femton tungt noterade volymer i århundraden framöver.

Trumps legacy är att han visade att man ännu kan vinna med braggadocio och manlig karisma. Just nu kanske folk föredrar Schumer, men när stormen lagt sig lite är Schumer fortfarande en tönt, och Trump fortfarande en alfa.

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Tyckte att han gjorde ett bra jobb fram tills valet, även om jag inte stödde allt. Det han har gjort efter valet tar jag starkt avstånd ifrån. Frågan jag ställer mig är om han får en president begravning den dagen han dör? Han är kring 75 år gammal idag. Även om han håller sig i livet tills han blir 100 så tvivlar jag på att landet är mindre splittrat då.

Precis som jag. Att han skulle bli avsatt ser jag dock som väldigt osannolikt, så visst fan blir det en presidentbegravning om en 30-40 år.
Citera
2021-01-08, 19:14
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nordkoreas kärnvapenarsenal fanns långt innan Trumps tillträde till presidentämbetet.

Landet provsprängde sin första atombomb 2006

http://laromkarnvapen.se/var-finns-karnvapen/nordkorea/

Det kan mycket väl har varit George Bush d.y. aggressiva utrikespolitik som har triggat Nordkorea att skaffa kärnvapen och Iran till att försöka införskaffa dem.

Att förhandlingarna omedelbart skulle bära frukt har nog ingen räknat med, men den som har varit allra mest entusiastisk över mötet var Sydkoreas ledare som uppmanade den norska nobelkommitéen att ge priset till Trump. För ett land som Sydkorea som lever under hot från sin norra granne är nog varje försök till avspänning välkommet.

Det är väl på detta område som naiviteten varit mest uppenbar. Trump bedömde ju att man kunde etablera någon sorts rapport med Nordkoreas ledare, och förväxlade deras orientaliska artighet med samarbetsvilja och gemensamma intressen.

Nu är jag inte någon erkänd Nordkoreakännare, men en imperialistisk barbar kan man naturligtvis inte samarbeta med. (Jag tycker kanske inte att Trump är en "imperialistisk barbar", men jag kan gott tro att nordkoreanerna anser detta). Sedan kan man också inse att när Trumps initiala försök att komma någonstans misslyckades hade han sitt sedvanliga tålamod, dvs "inget".
Citera
2021-01-08, 20:07
Medlem
lasternassummas avatar
Trumps uppmaning till stormningen av kongressen inleddes långt innan 6e januari
Talet, där Trump den 6e januari, eldar upp MAGA-mobben att marschera mot och inta Kapitolium, var inte första gången som han uppmanade sina supportrar till våldsamt upplopp och till att stoppa den demokratiska processen i parlamentet.

Så här skrev Trump på Twitter 2020-12-20:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

Peter Navarro releases 36-page report alleging election
fraud 'more than sufficient" to swing victory to Trump
washex.am/3nwaBCe. A great report by Peter.
Statistically impossible to have lost the 2020 Election.
Big protest in D.C. on January 6th. Be there, will be wild!
(min rödmarkering)

Här är en bild av tweeten. Jag tror att den raderats senare då den betraktats som uppviglande.

https://ibb.co/NKHDvJL

Se detta som ytterligare ett bevis för att det var Trumps uppmaningar om samling i D.C., marschen mot Capitol Hill och angreppet på Kapitolium som orsakade onsdagens kuppförsök och attack mot demokratin.
Fängsla landsförrädaren!
Citera
2021-01-08, 20:45
Medlem
stone_sleepers avatar
Jag kommer minnas honom som den mest fredliga president på länge.

Perioden 2000-2016 var en global katastrof i USA:s regi då man startat krig efter krig, som krävt miljontals liv och många miljoner flyktingar till Europa.
Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien, Islamiska staten.... USA var inblandade i allt detta. Kulmen inträffade 2015 som var terrorns och massinvandringens år i Europa. Snart är vi tillbaka där, tyvärr.

Det var Trump som vågade bryta den politiken, kanske är det därför som eliten hatade honom?

Det mest tragiska är att man lyckats övertyga många vanliga människor om att Trump är ett monster, att han är värre än Hitler. Krävs det inte några offer för att man ska vara ett monster? Vilka har han dödat eller skadat, förutom elitens känslor och deras planer?

Nu kommer vi gå tillbaka till den gamla politik. Bomber, krig, massinvandring. Inom sex månader kommer ni se en upptrappning i Syrien, Assad är ju kvar. Man kommer börja hetsa mot andra länder också, kanske Turkiet?
Senast redigerad av stone_sleeper 2021-01-08 kl. 20:50.
Citera
2021-01-08, 21:16
Medlem
Där är en video som cirkulerar nu som visar vilket avskum familjen Trump är. Så kommer den stora majoriteten att minnas honom.
Citera
2021-01-08, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Jag kommer minnas honom som den mest fredliga president på länge.

Perioden 2000-2016 var en global katastrof i USA:s regi då man startat krig efter krig, som krävt miljontals liv och många miljoner flyktingar till Europa.
Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien, Islamiska staten.... USA var inblandade i allt detta. Kulmen inträffade 2015 som var terrorns och massinvandringens år i Europa. Snart är vi tillbaka där, tyvärr.

Det var Trump som vågade bryta den politiken, kanske är det därför som eliten hatade honom?

Det mest tragiska är att man lyckats övertyga många vanliga människor om att Trump är ett monster, att han är värre än Hitler. Krävs det inte några offer för att man ska vara ett monster? Vilka har han dödat eller skadat, förutom elitens känslor och deras planer?

Nu kommer vi gå tillbaka till den gamla politik. Bomber, krig, massinvandring. Inom sex månader kommer ni se en upptrappning i Syrien, Assad är ju kvar. Man kommer börja hetsa mot andra länder också, kanske Turkiet?

President Trump är den president av alla som fällt flest bomber över civila under sin första mandatperiod .
Till och med fler än Bush och Obama. Som bägge inledde krig och som satt i 8 år. Jämfört med Trumps 4 år.
https://www.2lt.com.au/trump-who-vowed-to-end-wars-has-dropped-more-bombs-than-bush-or-obama/

Påminn mig igen hur Trump är en fredspresident och inte som alla andra.
Hycklare
Citera
2021-01-08, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Kommer aldrig få riktig closure med honom förens Ryssland läcker kisslekarna.

Samma här. Jag tror på Chris steele när han skriver att FSB haft uppsikt över Trump sedan 1998 när de upptäckte att han var i St.Petersburg och knullade horor ihop med nån oligark.
Citera
2021-01-08, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Protektionism som skall leda till ökad inhemsk tillverkning kommer leda till minskade globala försäljningsvolymer. Det leder till att andelen högavlönade måste minskas ned. Dessa får då ta lågavlönade jobb där efterfrågan på arbete ökat. Detta är konsekvenser av närmast matematisk natur. Inget som går att drömma bort.

Skulle hamburgarvändarna börja på aluminiumsmältverken så är det de högavlönade som får börja vända hamburgare.

Och eftersom värdet av det som produceras i landet minskar så minskar också levnadsstandarden.

I Kina har ökad tillverkning lett till ökad BNP iom att de som gick till produktionen producerade mindre på risfälten.
I USA blir det tvärtom iom att de som går till produktionen producerade mer värde i kontoren.
Det är bara ni som inte förstår hur tillväxt skapas som tror på sådant. Det är helt verklighetsfrånvänt.

Stort tack för att du återger Milton Friedmans mästerverk kring hur välstånd skapas och varför globalism innebär att fler lyfts ur fattigdom än ren nativism och protektionism.
Tyvärr finns det en hel del förlorare på flashback som varken studerar nationalekonomi eller förstår varför utrikeshandel gynnar ett land. Då blir det lätt så att de lockas av en populistisk demagog som Trump. Som kan lova guld och gröna skogar därför att han vet att hans väljare inte förstår Makroekonomi.

Tack återigen.
Citera
2021-01-08, 21:47
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
President Trump är den president av alla som fällt flest bomber över civila under sin första mandatperiod .
Till och med fler än Bush och Obama. Som bägge inledde krig och som satt i 8 år. Jämfört med Trumps 4 år.
https://www.2lt.com.au/trump-who-vowed-to-end-wars-has-dropped-more-bombs-than-bush-or-obama/

Påminn mig igen hur Trump är en fredspresident och inte som alla andra.
Hycklare

Det stämmer inte att Trump fällt fler bomber och jag noterar att artikeln är skriven av Medea Benjamin, som inte direkt är den vassaste kniven i lådan. En så kallad "Karen" som gillar att ställa till scener.
Hitta bättre källa om du vill bevisa något.

Återigen, Trump har startat noll krig och öppet pratat om det militär-industriella komplexet. Eliten gillar inte det.

Tycker ni verkligen att reaktionen på Trump inte varit överdriven från eliten och media? Hur han framställdes från första början, som den nye Hitler, allt han sa granskades och framställdes som hemliga koder till white supremacists, ni tycker inte det varit överdrivet? Deras reaktion på Trump kan ha varit den största svartmålningen i mänskligheten historia. Men ni ser ingenting konstigt med det.
Citera
2021-01-08, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det stämmer inte att Trump fällt fler bomber och jag noterar att artikeln är skriven av Medea Benjamin, som inte direkt är den vassaste kniven i lådan. En så kallad "Karen" som gillar att ställa till scener.
Hitta bättre källa om du vill bevisa något.

Återigen, Trump har startat noll krig och öppet pratat om det militär-industriella komplexet. Eliten gillar inte det.

Tycker ni verkligen att reaktionen på Trump inte varit överdriven från eliten och media? Hur han framställdes från första början, som den nye Hitler, allt han sa granskades och framställdes som hemliga koder till white supremacists, ni tycker inte det varit överdrivet? Deras reaktion på Trump kan ha varit den största svartmålningen i mänskligheten historia. Men ni ser ingenting konstigt med det.

Problemet med Pro-trumpers är att det inte finns någon källa i världen som duger bortom Gateway Pundit,Parler,och Trumps twitter.
Därför kan jag med säkerhet säga att du inte kommer öppna eller läsa artiklarna,eller ändra ståndpunkt. När kommer du erkänna att du blivit grundligt lurad av en Con-man?

https://www.aljazeera.com/news/2020/1/29/record-7423-us-bombs-dropped-in-afghanistan-in-2019-report

https://www.courthousenews.com/us-bombing-of-afghanistan-hits-10-year-high/

https://www.forbes.com/sites/niallmccarthy/2018/11/13/the-u-s-never-dropped-as-many-bombs-on-afghanistan-as-it-did-in-2018-infographic/
Citera
2021-01-08, 22:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Där är en video som cirkulerar nu som visar vilket avskum familjen Trump är. Så kommer den stora majoriteten att minnas honom.

Kan du länka till videon? Den vore intressant att se.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in