Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Tror detta mycket väl kan resultera i att Trump grundar ett eget konservativt parti så blir det lite uppvärmning inför comebacken när hans kandidater kommer på kongressplatser i mellanårsvalen. Många Republikaner är
trötta på politrucker som Mitch McConnell m.fl. och många Bernie-Boys och Independents kommer äcklas över Biden och hans dementa oduglighet, så det finns en betydande marknadsandel av röster att plocka in på. Detta vet en affärsman som Trump. En lågoddsare är att detta kungörande kommer ske samma dag som Biden svärs in!
En start kan bli att Trump börjar som senator för Florida! Det ska tilläggas att Marco Rubios ämbetstid löper 2022 och hans plats kommer då vara föremål för nästa mellanårsval! Att han utmanar honom där som en tredjepartiskandidat är inte helt omöjligt!
Tar mig friheten att citera dig här istället för i revolutionstråden.
Det vore ju fördjävla coolt om Trump blev senator för Florida!

Var väl John Quincy Adams som gjorde det, som enda presidenten? Fan vad han skulle grilla Biden och andra då i senaten.
Men annars vill jag att han försvinner, som person. Hoppas och tror det. Risken är alldeles för stor att han bara förstör för republikanerna om han försöker hålla sig kvar i det politiska rampljuset. Det trodde jag förvisso även innan han piskade Hillary, men läget är annorlunda nu.
Däremot kommer hans stil leva vidare, det ser man även hos demokraterna. Oerhört vägvisande figur. Folk kommer citera från the scholarly edition av hans
Complete Tweets i femton tungt noterade volymer i århundraden framöver.
Trumps legacy är att han visade att man ännu kan vinna med braggadocio och manlig karisma. Just
nu kanske folk föredrar Schumer, men när stormen lagt sig lite är Schumer fortfarande en tönt, och Trump fortfarande en alfa.
Citat:
Ursprungligen postat av
badbollen3
Tyckte att han gjorde ett bra jobb fram tills valet, även om jag inte stödde allt. Det han har gjort efter valet tar jag starkt avstånd ifrån. Frågan jag ställer mig är om han får en president begravning den dagen han dör? Han är kring 75 år gammal idag. Även om han håller sig i livet tills han blir 100 så tvivlar jag på att landet är mindre splittrat då.
Precis som jag. Att han skulle bli avsatt ser jag dock som väldigt osannolikt, så visst fan blir det en presidentbegravning om en 30-40 år.