Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 11:37
  #9757
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somerandom
"Jag är bara 23 år".

Ett väldigt opassande "argument" i sammanhanget.

Inte bara opassande, det känns som att "argumentet" uttrycks utifrån ett svart hål, ett svart hål av mörker och odefinierbart icke-medvetande, som ingen kan förstå. I detta mörker existerar endast Billys självömkan, det odefinierbara som vi inte kan förstå är hans förnekelse av skuld, samtidigt som hans vädjan om medlidande på denna grund; hans ålder - i det här sammanhanget kan tolkas som ett slags erkännande.

Eller?
Begäran om bytet är författat av den begärda advokaten. B vill ha argument att rätten ska bifalla hans begäran bara.
Citera
2018-02-27, 18:57
  #9758
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av In-Cognito
Du vet inte vad du pratar om. Skillnaden mellan häkte och anstalt är enormt stor. Sen att du säger att ”livet i svenska fängelser är en dans på rosor” jämfört med andra länder (varför man överhuvudtaget ska jämföra?) visar bara vilken patetisk okunnig snorunge du är som kollat för mycket Hollywood.
BF kommer att vara berövad sin frihet i minst 20 år framöver. Tillvaron som väntar honom är fruktansvärd. Jämförelsen ska göras med hans liv utanför murarna... inte med något fängelse i helt annat OCH annorlunda land. Pajas.
Ta och sätt dig in i sammanhanget istället för att bli upprörd. Dessutom är första året bara jobbigt. Med tiden så lär man sig att anpassa sig till sin nya miljö. Även besök och annat är som svårast de första gångerna. Men om han sitter 20-30 år så kommer det inte vara jobbigt för honom om 15 år eller om 5 år. Man accepterar läget rätt snabbt. Dessutom så finns det ett gäng olika program man kan fördriva tiden med.
Citera
2018-02-27, 19:02
  #9759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ta och sätt dig in i sammanhanget istället för att bli upprörd. Dessutom är första året bara jobbigt. Med tiden så lär man sig att anpassa sig till sin nya miljö. Även besök och annat är som svårast de första gångerna. Men om han sitter 20-30 år så kommer det inte vara jobbigt för honom om 15 år eller om 5 år. Man accepterar läget rätt snabbt. Dessutom så finns det ett gäng olika program man kan fördriva tiden med.
Håller med dig där. Anpassningen är människans största vän. Om den inte fanns så skulle vi vara utdöda för länge sedan. Man måste helt enkelt göra det bästa av situationen - och det gör de flesta. Nu är killen rädd för att mista sin frihet under lång tid framåt. Men nånstans kommer verkligheten klicka in och då kommer han anpassa sig. Han är liksom illa tvungen. Han kommer dock inte vara så speciellt omtyckt i fängelset, så är han lite klok så ligger han jävligt lågt under en lång tid framåt. Att börja mopsa sig mot "eliten" därinne kommer straffa sig. Men kan Billy ligga lågt? Tror jag inte. Enligt RPUn är han både lättirriterad och lättkränkt.
Citera
2018-02-28, 11:02
  #9760
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med dig där. Anpassningen är människans största vän. Om den inte fanns så skulle vi vara utdöda för länge sedan. Man måste helt enkelt göra det bästa av situationen - och det gör de flesta. Nu är killen rädd för att mista sin frihet under lång tid framåt. Men nånstans kommer verkligheten klicka in och då kommer han anpassa sig. Han är liksom illa tvungen. Han kommer dock inte vara så speciellt omtyckt i fängelset, så är han lite klok så ligger han jävligt lågt under en lång tid framåt. Att börja mopsa sig mot "eliten" därinne kommer straffa sig. Men kan Billy ligga lågt? Tror jag inte. Enligt RPUn är han både lättirriterad och lättkränkt.

Det får vi väl hoppas att han inte ligger lågt, det är nog bara nyttigt med lite uppläxning för denna grabb.
Citera
2018-02-28, 11:34
  #9761
Medlem
Finns det någon som har tillgång till ljudupptagningarna ännu?
Är rätt nyfiken på vilka fantasihistorier fanskapet stammade fram till Sammens (särskilt med tanke på allt påhittat svammel i FUP-förhören)
Citera
2018-02-28, 14:05
  #9762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westerluma
Finns det någon som har tillgång till ljudupptagningarna ännu?
Är rätt nyfiken på vilka fantasihistorier fanskapet stammade fram till Sammens (särskilt med tanke på allt påhittat svammel i FUP-förhören)
Tveksamt om de släpper några ljudfiler innan Högsta Domstolen sagt sitt. Han kommer ju överklaga, och har dessutom fått en ny advokat (Thomas Olsson). Sista dagen överklagandet skall vara inne är 8 mars. Sen har HD två månader på sig att förbereda ny huvudförhandling. Om jag minns rätt.
Citera
2018-02-28, 18:58
  #9763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tveksamt om de släpper några ljudfiler innan Högsta Domstolen sagt sitt. Han kommer ju överklaga, och har dessutom fått en ny advokat (Thomas Olsson). Sista dagen överklagandet skall vara inne är 8 mars. Sen har HD två månader på sig att förbereda ny huvudförhandling. Om jag minns rätt.

Nej, nej!! Det är självklart att det kan begäras ut NU. Rättegången i Tingsrätten har ju varit offentlig och öppen för alla. Bara beställa för den som vill!
Citera
2018-02-28, 18:59
  #9764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, nej!! Det är självklart att det kan begäras ut NU. Rättegången i Tingsrätten har ju varit offentlig och öppen för alla. Bara beställa för den som vill!
Du är säker på det? Trots att domen överklagats?
Citera
2018-02-28, 19:00
  #9765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du är säker på det? Trots att domen överklagats?
Jag tvärvänder - det är ju inga hemliga uppgifter what so ever. När jag tänker efter var ju hela rättegången offentlig i och med liverapportering och öppna dörrar. Tack!
Citera
2018-02-28, 21:54
  #9766
Medlem
Okej, jag skickade en fråga till rätten i Huddik om det går att få ut vittnesmålen och Billy-svamlet... får se vad de svarar
Citera
2018-03-02, 17:33
  #9767
Medlem
Ok, har alla förhören nu... hur gör jag? Minfil verkar inte funka?!
Citera
2018-03-02, 19:46
  #9768
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westerluma
Ok, har alla förhören nu... hur gör jag? Minfil verkar inte funka?!

Minfil.org verkar ha problem idag. Antingen avvaktar du eller lägger upp på t ex https://www.solidfiles.com. Men personligen tycker jag du ska vänta för minfil.org tar inte bort uppladdade filer efter tag - det i motsats till de flesta andra sidor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback