Citat:
Ursprungligen postat av
Queenjani
Jag tror inte polisen förväntar sig någon som helst hjälp från från flashback och jag tror de har rätt bra koll på hur de ska bedriva spaning och de har framför allt tillgång till en helvetes massa utredningsmaterial som vi inte har. Det var inte min poäng utan att om nu flashback-pöbeln vill leka hobbydetektiver så kan man möjligen hjälpa till med att rota fram sådan fakta som kan googlas fram eller som man vet pga ett specialintresse. T.ex någon sneakers nörd som har koll på exakt vilken modell av skor mördaren bar, eller någon som känner igen trycket på jackan för att man jobbar på företaget som har den reklamloggan. Och naturligtvis är det ovärderligt med allmänhetens tusen ögon och öron - det är alltid någon som bor granne med GM, som känner igen honom från lokala butiken eller bussen osv. Så om folk vill roa sig med att lösa kriminalgåtor gör något som åtminstone kan göra någon nytta!
Att sitta och anklaga anhöriga för att ha beställt mordet eller att de inte uttrycker sin sorg tillräckligt starkt i intervjuer i Aftonbladet är bara vidrigt och till absolut ingen nytta! Hur tror ni Joakims mamma känner sig om hon får läsa att hon är känslokall och säkert har varit delaktig i mordet på sin egen son bara för att hon blivit slarvigt citerad i en kvällsblaska?!
Har ni ingen som helst empati med de sörjande närstående??
Det här är flashback och här spekuleras, diskuteras, tyckes och tros, ventileras och en har sin åsikt och en annan sin och det är okej här.
Det är många duktiga Sherlocks här och det är ju det som är spännande med alla olika teorier, man ska inte gå in och läsa på flashback om man inte kan ta det.