2021-01-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
https://www.facebook.com/groups/2358882507/?ref=share

Hittar inget namn där.
Bara någon tantelura som undrar varför man ska ta ut pengar just där vid den tidpunkten.
Citera
2021-01-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hittar inget namn där.
Bara någon tantelura som undrar varför man ska ta ut pengar just där vid den tidpunkten.

Hon sitter tveklöst och konspirerar i diverse trådar här på Flashback.

180-190 är ett bra signalement. Är Sundbyberg en ort man passerar eller kan man anta att GM är hemmahörande där?
Citera
2021-01-03, 12:12
Medlem
Letat namn på BO, hittar inget. Någon med koll?
Är han hemmahörandes i Sbg?
Citera
2021-01-03, 12:17
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Polisen har enligt Westberg under kvällen och natten hunnit höra ett stort antal vittnen till brottet.

– Vi har pratat med ett stort antal vittnen, jag kan inte gå på vad de har sett eller var de har befunnit sig. Har man gjort iakttagelser eller information vill man att man ringer polisen, säger Anna Westberg.

Känns i alla fall hoppfullt om en lösning på mordet.
Skulle inte bli förvånad om någon grips under dagen.
Citera
2021-01-03, 12:20
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hittar inget namn där.

Oerhört dumt tänkt. En bankomat finns där för att man ska kunna ta ut pengar på den liksom en väg finns till för att man ska kunna köra på den oavsett tid på dygnet eller övriga omständigheter. Ett sådant tänkt visar att man kapitulerat och accepterar att vanliga människor inte kan var ute på kvällar och de ska absolut inte kunna a ut pengar på en bankomat.

Kärringen behöver tänka till innan hon skriver.
Citera
2021-01-03, 12:24
Medlem
bulletproofsouls avatar
Reflexion: Det är rejält låg nivå på gärningsmannen. Mörda någon för antagligen endast ett par hundralappar eller femhundring.

Vågar man gissa på en ensamkommande afghan med en fiktiv ålder av 20 år och med en verklig ålder på 35 med seriöst sug efter centralstimulerande medel?
Citera
2021-01-03, 12:30
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Allvarligt?
https://twitter.com/CPOperatorSWE/status/1345672049449168900?s=19
Citera
2021-01-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Är Sundbyberg en ort man passerar eller kan man anta att GM är hemmahörande där?
Sundbyberg centrum är en ort man passerar, men inte Rissne på samma sätt. Rissne ligger i ett hörn av Sundbybergs kommun.

Genom Sundbyberg centrum går buss, tunnelbana, pendeltåg, vanligt tåg, tvärbana, och flyg finns på gångavstånd.

Genom Rissne går några bussar och tunnelbana.
Citera
2021-01-03, 12:43
Medlem
Bankomatmord kan bli ett nyord framöver.

Polisen borde gå ut och varna för att ställa sig nära eller vid en bankomat i vissa geografiska områden.
Citera
2021-01-03, 12:50
Medlem
Många invandrare som är födda på 70 talet som lade grunden till denna skit nu med knarket, speciellt i Rinkeby och andra förorter, så det du säger stämmer inte. Sen så har du många som är födda i Sverige på 90-talet som ligger bakom väldigt många skjutningar mm. Man kan fortfarande åka till Rinkeby och handla frukt å grönt utan att det är några problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vet inte hur gammal du är men jag kan berätta att på 90 talet och även 2000-talet kunde man röra sig fritt överallt utan att det hände något.
På 90 talet kunde jag gå genom Alby till tunnelbanan efter kl 24 och gjorde det ganska ofta. Inget hände och det bodde svenskar kvar och det var ok område.
Idag hade man blivit rånad

Jag var ofta i mitt jobb i Rinkeby Tensta fram till 2008 och då var det fortfarande ok att åka dit
Många jag kände åkte dit och handlade grönskar och fetaost på torget.

Sedan hände något ...

Idag törs ingen vara där om man inte bor där. Idag skulle jag aldrig parkera bilen i området.
Det är invandringen efter 2000 som förstört för oss i Sverige.
De ser oss som dumma Svennar.
De har ingen historia här och vem bryr sig då. Leva på bidrag och sälja skit och få snabba pengar i ett land som de egentligen inte bryr sig om att de förstör. De är inte intresserade av att bidra med något.
De är kackerlackor.

Områden förstörs och vi törs inte gå ut.
Helikoptern hovrar över områden flera gånger i veckan som förut varit trygga.
Våra äldre törs inte ta promenader ute efter kl 18 och våra barn ska växa upp i detta. Om det ser ut så här nu och det bara eskalerar hur ska då om 10 år.

Är det så hör våra politiker vill att Sverige ska bli? Otryggt och kriminellt.

Jag är inte så förvånad över att folk röstar som de gör och mer kommer det att bli.
Citera
2021-01-03, 12:51
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag känner få personer under 65 som använder kontanter alls i vardagen. Tror jag själv varit på bankomat typ fyra gånger de senaste fem åren, alla dessa i andra världsdelar när kort inte funkat , man ska handla på typ marknad eller digital betalservice inte fungerat där än.

Om du ska gå in i en liten kiosk och köpa en dricka för 10 kr behöver du cash då eller kommer affärsinnehavaren att ta betalt med kort så att han går back på din dricka.

Om ditt bankomatkort inte funkar när du står i mataffären kanske det är bra att ha lite kontanter i plånboken?

Du skall betala p-biljetten med 2 tior, du behöver cash vid många tillfällen fortfarande.

Det finns fortfarande behov av kontanter och bankomater.
Citera
2021-01-03, 12:52
Medlem
Tror inte gm är en blond svensk, vi får väl se vem som har rätt sen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Fakta är tyvärr något som många användare här har svårt att förhålla sig till. De vill så gärna att GM ska vara svart/arab så pass att allt annat inte är viktigt. Det är inte något som är unikt för denne skribent, men trots det så kan hon vara lite för mycket ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in