2021-01-06, 01:52
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Håller med dig

och att hon funderar över igenkännedom av förövaren istället för att brya ihop när hon ser aset som dräpt hennes man, känns också lite iscensatt

Sen vet man inte hur intervjuvn gick till , aftonhorans journalister är ju dock ändå journalister (kuksugare), så så som det framställs behöver inte va sättet det sades..

Visst är det så, men hade hon uttryckt djup förtvivlan tror jag nog AB skulle gottat sig i det. Nu står det endast att hon tar en ”lång paus för att samla sig”.

Vidare säger hon att HAN ville flytta ihop igen, inte att DE tillsammans ville det.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne
Senast redigerad av Passepartout 2021-01-06 kl. 01:55.
Citera
2021-01-06, 01:53
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Reportrarna gör ju också fel- att söka upp och intervjua anhöriga direkt i anslutning till ett grovt brott
är helt galet oetiskt.
Först tog tidningen kontakt med hans föräldrar och nu har de lyckats få mannens partner att uttala sig.
Så här borde aldrig en reporter agera
Men som brottsoffer så vill man tala och älta om det som hänt, men det är verkligen olämpligt att reportern hänger på låset när mänskor mår så dåligt.

Här håller jag med dig helt och hållet.
Citera
2021-01-06, 01:55
Medlem
Pugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Finns det Jack Vegas / Black Jack eller liknande på den där restaurangen? Annars kan man ju verkligen undra varför han skulle till bankomaten mitt i restaurangbesöket.

Japp, det finns spelautomater på puben/restaurangen. Riktigt sunkhak.
Citera
2021-01-06, 01:58
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jo, men hade hon uttryckt djup förtvivlan tror jag nog AB skulle gottat sig i det. Nu står det endast att hon tar en ”lång paus för att samla sig”.

Vidare säger hon att HAN ville flytta ihop igen, inte att DE tillsammans ville det.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne

Jo, ligger nåt i det du säger...
Och framförallt skulle Aftonhoran väl aldrig mistänkligöra en som har ett namn som klingar osvenskt, skulle ju va ohederligt mot uppdragsgivaren (pimpen)

Ja, det känns underligt att hon funderar över ny barnvakt,, nästan somom det var hennes aupair som blövit mördad
Citera
2021-01-06, 02:01
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Reportrarna gör ju också fel- att söka upp och intervjua anhöriga direkt i anslutning till ett grovt brott
är helt galet oetiskt.
Först tog tidningen kontakt med hans föräldrar och nu har de lyckats få mannens partner att uttala sig.
Så här borde aldrig en reporter agera
Men som brottsoffer så vill man tala och älta om det som hänt, men det är verkligen olämpligt att reportern hänger på låset när mänskor mår så dåligt.

Citat:
Här håller jag med dig helt och hållet.

+ 1

Samma här
även om fallet är lite difust, så borde inte media trackasera de anhöriga
Citera
2021-01-06, 02:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugi
Japp, det finns spelautomater på puben/restaurangen. Riktigt sunkhak.
De spelautomater jag sett senaste åren tar dock kort. Kanske inte fans sådana moderna på detta hak?
Citera
2021-01-06, 02:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Att kvinnan kunde ringa sin mans chef är inte konstigt. Hon hade ju visserligen förlorat sin telefon men använde naturligtvis hans där han låg.

En annan fråga är varför hon ringde chefen. Hade hon ringt polisen innan? Har hon och chefen en relation? Ringde hon och sa att Det är klart?

Eftersom många verkar hänga upp sig på detta med chefen så vill jag flika in och säga att det inte är så konstigt som det låter. Folk blir dumma i huvudet när de hamnar i chock. Jag var med om en person som hade sökt en tjänst hos mig, som ringde upp mig samma dag som hon fick ett dödsbesked kring sin partner. Alltså ens livskamrat mitt i livet går bort oväntat och någon timme efter att polisen knackat på med dödsbud så ringde hon mig för att berätta att hon inte längre var aktuell för tjänsten då hon inte kommer arbeta på ett tag framöver. Märkligaste samtalet jag varit med om, men uppenbarligen var det så hennes hjärna fungerade i kris.
Citera
2021-01-06, 02:03
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Jo, ligger nåt i det du säger...
Och framförallt skulle Aftonhoran väl aldrig mistänkligöra en som har ett namn som klingar osvenskt, skulle ju va ohederligt mot uppdragsgivaren (pimpen)

Ja, det känns underligt att hon funderar över ny barnvakt,, nästan somom det var hennes aupair som blövit mördad

Hon säger inte uttryckligen barnvakt men ”ta hand om”, jag tolkar det också som praktiska saker.
Citera
2021-01-06, 02:05
Medlem
Citat:
Dumt/elakt av mig att skriva ”den s.k flickvännen”, tagit bort det nu.

Dock.

De hade brutit upp och återförenats. Han bodde hos henne ”nästan hela tiden”.

Hon säger inget om saknaden och hur mycket han betydde för henne och barnen ..

Vilken fin man han var ..

Inget.

Vad aftonbladet väljer att skriva och vad de ställer för frågor har ju exakt noll med vad hon egentligen säger att göra.
Om du nu vill skuldbelägga och spekulera kan du åtminstone göra det där det finns relevans.
Citera
2021-01-06, 02:06
Medlem
Refunds avatar
Får också dålig magkänsla av flickvännen men vill inte peka ut henne.

Citat:
Fortsatt jakt på mördaren
Faouzia frågar Aftonbladet om polisen hittat mördaren. Den maskerade man som hon själv fick se på bilder och filmer från övervakningskameror i Rissne.

Nej, de har inte gripit honom än.

– Jag hoppas verkligen att de får tag i honom, säger hon.

Är det inte lite konstigt att fråga en reporter som intervjuar henne rakt ut? Har man ingen direktkonakt med polisen i hennes fall? Denna frågan känns riktigt tillgjord och ditlagt för att det ska se ut som att hon verkigen inte vet nåt alls.
Citera
2021-01-06, 02:07
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Hon säger inte uttryckligen barnvakt men ”ta hand om”, jag tolkar det också som praktiska saker.

Jo, för det är ju det första som drabbar e:

"-hur tar jag hand om barnaaa"
Som om stormen gudrun dragit av taket på huset

"Fashenka" och BO bodde ju inte ens ihop, samt hade varit isär ett tag, så svaret är naturligtvis :
"-På samma sätt som innan!

Alltså var det en icke fråga
som tyder på känslokyla (ifall den sades som AB framställer det)
Citera
2021-01-06, 02:13
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Fortsatt jakt på mördaren
Faouzia frågar Aftonbladet om polisen hittat mördaren. Den maskerade man som hon själv fick se på bilder och filmer från övervakningskameror i Rissne.

Nej, de har inte gripit honom än.

– Jag hoppas verkligen att de får tag i honom, säger hon.

Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Får också dålig magkänsla av flickvännen men vill inte peka ut henne.

Är det inte lite konstigt att fråga en reporter som intervjuar henne rakt ut?
Har man ingen direktkonakt med polisen i hennes fall? Denna frågan känns riktigt tillgjord och ditlagt för att det ska se ut som att hon verkigen inte vet nåt alls.

Ja VArför VArför borde ju va mer naturligt, än att säga att hon "verkligen" hoppas dom får tag på honom..
Hopas inte alla det ?
Det var ju bra att hon informerade om att hon faktiskt verkligen hoppas det

nej, nu ska vi inte va såna
Lider med henne, ifall hon var oskyldig
Senast redigerad av StigHelmutt 2021-01-06 kl. 02:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in