2021-01-06, 01:21
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoadkill
Här är korrekt modell på jackan. Den släpptes för cirka 10 år sedan

https://ibb.co/16nyb9W
https://ibb.co/fvdWXfL

Tack för det viktigaste inlägget i hela tråden. Hoppas polisen läser här för det är mer troligt att man får napp med dessa bilder på jackan än med de suddiga bilderna från övervakningskameran. Någon av gärningsmannens familj eller (o-)vänner kanske känner igen jackan.
Citera
2021-01-06, 01:27
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har studerat bilderna noga. Han ser inte ut som en ja skall vi säga zigenare eller rom. Han ser ut som en förvuxet marockanskt gatubarn. Kanske han var barn för 6-7 år sedan och nu lever han i förskingringen.

Hans stil verkar kraftfull, han går också lätt framåtlutad som om han vore styrketränad. Polisen behöver tipsare men jag tror ändå man löser detta fort, två till tre dagar.

kan du länka filmen
Citera
2021-01-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har studerat bilderna noga. Han ser inte ut som en ja skall vi säga zigenare eller rom. Han ser ut som en förvuxet marockanskt gatubarn. Kanske han var barn för 6-7 år sedan och nu lever han i förskingringen.

Hans stil verkar kraftfull, han går också lätt framåtlutad som om han vore styrketränad. Polisen behöver tipsare men jag tror ändå man löser detta fort, två till tre dagar.
Hoppas innerligt att de får tag i den jäveln fort som faan, borde inte vara så svårt nu tycker man.
Citera
2021-01-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
kan du länka filmen

Det är stillbilder jag sett på A-horan. Studera dom noga. Det skall finnas en film någonstans men den har jag inte sett.
Citera
2021-01-06, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Hoppas innerligt att de får tag i den jäveln fort som faan, borde inte vara så svårt nu tycker man.

Polisen har rapporter om tidigare rånförsök av en liknande man och man kan kartlägga rörelseområdet. Jag kan inte uppge källan, kommer inte ihåg för jag skummar ju slaskpressen bara, vill helst inte läsa i skit-tidningarna.
Citera
2021-01-06, 01:32
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ja vafan tror du?

Vad sägs om att uppfostra två barn? Få pengarna att räcka? Allt med vad det innebär att helt plötsligt gå ifrån 2 vuxna som tar hand om sina barn till att vara en, där barnen kommer undra vart pappa är?

Endast en okänslig jävel eller barnlös människa ser något konstigt i att en mamma till två där farsan precis mördats oroae sig för framtiden.

Ja det är naturligtvis det första man tänker på, om vänner och grannar kan barnvakta.

En annan superangelägen fråga är om mördaren ännu har blivit gripen, det gäller att ha koll på varje sekund under intervjun om ens j-a kumpan har åkt fast [obs teori].

Tycker du det är rimliga uttalanden när man förlorat den man älskar? Att inte uttrycka någon som helst saknad eller förtvivlan över att han mördats?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne
Citera
2021-01-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ingen dom har fallit än så då är spekulationer helt rimliga.
Antar att du har någon personlig relation till kvinnan och då är inte fb bästa stället om du vill rentvå henne.
nej jag har ingen personlig relation till kvinnan. Om du missuppfattar så grovt så förstår jag hur du ser rimligheter där det inte finns rim o reson.
Jag är saklig.I min bedömning.
Och tolkar inte efter min egen fantasi-värld utan utifrån vad som framkommit av polis och det som rapporterats .¨
Jag har inte heller sökt kontakt med den mördades föräldrar, vilket jag skulle kunna göra eftersom jag vet vilka de är -men jag känner dem inte närmare.
Citera
2021-01-06, 01:38
Medlem
Finns det Jack Vegas / Black Jack eller liknande på den där restaurangen? Annars kan man ju verkligen undra varför han skulle till bankomaten mitt i restaurangbesöket.

Att gå till bankomaten och frysa för att kunna dricksa middagen kontant, det håller inte.

Glömde han sitt eget VISA-kort hemma? Eller varför använde han hennes?

Stämmer det att hon ringde honom från sin mobil när han var borta vid bankomaten, men att hon sen tappade bort sin mobil?

Stämmer det att dom hade gjort slut men nyligen blivit ihop igen?
Senast redigerad av beta-incel 2021-01-06 kl. 01:43.
Citera
2021-01-06, 01:39
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatestmaddaeff
Antar att hon hoppas att det ska ordna sig då hon har två barn utan någon far?

Eller hur hade du tänkt/sagt i samma situation?

Skulle aldrig ställt upp på någon intervju i slaskmedia.

Hur jag skulle tänkt/känt? Troligtvis helt osammanhängande tankar och vara fullständigt förkrossad.
Senast redigerad av Passepartout 2021-01-06 kl. 01:45.
Citera
2021-01-06, 01:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Mördade han pga. ilska varför nöja sig med ett hugg? Känslomässig reaktion hade varit flertalet hugg, tills offret utan tvekan vore död. Impulskontrol är långhastigt, GM må lika gärna tänkt rationellt och mörda det bästa vittnet, förutsatt att BO såg, hörde, luktkände för mycket alternativt GM uppfattade det så.

Har du någon bättre förklaring till att återvända im all ears.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Behöver inte vara för att försäkra sig om att BO skulle dö, utan mer ”här har du din jävel!”.

JF kanske var kapabel att få ur sig något invektiv efter det första sticket?
Citera
2021-01-06, 01:43
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ja det är naturligtvis det första man tänker på, om vänner och grannar kan barnvakta.

En annan superangelägen fråga är om mördaren ännu har blivit gripen, det gäller att ha koll på varje sekund under intervjun om ens j-a kumpan har åkt fast [obs teori].

Tycker du det är rimliga uttalanden när man förlorat den man älskar? Att inte uttrycka någon som helst saknad eller förtvivlan över att han mördats?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne

Håller med dig

och att hon funderar över igenkännedom av förövaren istället för att brya ihop när hon ser aset som dräpt hennes man, känns också lite iscensatt

Sen vet man inte hur intervjuvn gick till , aftonhorans journalister är ju dock ändå journalister (kuksugare), så så som det framställs behöver inte va sättet det sades..
Senast redigerad av StigHelmutt 2021-01-06 kl. 01:46.
Citera
2021-01-06, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ja vafan tror du?

Vad sägs om att uppfostra två barn? Få pengarna att räcka? Allt med vad det innebär att helt plötsligt gå ifrån 2 vuxna som tar hand om sina barn till att vara en, där barnen kommer undra vart pappa är?

Endast en okänslig jävel eller barnlös människa ser något konstigt i att en mamma till två där farsan precis mördats oroae sig för framtiden.
Reportrarna gör ju också fel- att söka upp och intervjua anhöriga direkt i anslutning till ett grovt brott
är helt galet oetiskt.
Först tog tidningen kontakt med hans föräldrar och nu har de lyckats få mannens partner att uttala sig.
Så här borde aldrig en reporter agera
Men som brottsoffer så vill man tala och älta om det som hänt, men det är verkligen olämpligt att reportern hänger på låset när mänskor mår så dåligt.
Senast redigerad av moshes 2021-01-06 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in