2021-01-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Varför används inte elektroniska fotbojor vid promenader? Man måste utgå ifrån att de vill springa ifrån sina ”kompisar”.

De flesta vill inte rymma men det är inte svårt att bedöma vilka som vill men som sagt slentrianmässigt i riskbedömningar
Citera
2021-01-07, 15:27
Medlem
”Han erkänner att han har huggit målsäganden och han vill framföra sin ursäkt till familjen. Han förnekar mord. Det har inte varit hans avsikt att döda eller skada målsäganden.”

Så vad var avsikten när han satte kniven i honom? När han återvände o högg honom igen?
Citera
2021-01-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
De flesta vill inte rymma men det är inte svårt att bedöma vilka som vill men som sagt slentrianmässigt i riskbedömningar
Det tar 1 minut att sätta på en boja. Bättre att ha det för vana än det som hände i Rissne.
Citera
2021-01-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vårdarna ifall dom agerat fel. Deras chefer ifall det varit felbemannat.

Ja någon ska straffas för det som hänt.

Får vara nog med rymningar i psykvården. Läser nästan om det dagligen. Varför i helvete gör inte vår regering något åt det? Såhär kan det väl förfan inte fortsätta. Kan inte ha en massa sinnesrubbade mördare som springer runt på rymmen fritt bland människor bara för att personalen är lågutbildad/värdelös.
Citera
2021-01-07, 15:32
Medlem
Gold94s avatar
Sjukt att det är 2 vårdare på tre patienter när dem har promenader. Springer alla tre så kommer åtminstone en intagen undan..
Citera
2021-01-07, 15:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan någon länka bild aset? Vill se hur fanskapet ser ut så att jag kan sänka honom om man råkar springa på honom i framtiden.

Jag länkade två bilder igår.
Citera
2021-01-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag länkade två bilder igår.

Ja jag har sett bilden nu. Han såg inte helt frisk ut.
Citera
2021-01-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Det tar 1 minut att sätta på en boja. Bättre att ha det för vana än det som hände i Rissne.

Det kan man tycka jag tycker inte det är helt fel
Men det finns redan satta säkerhets lösningar som det slarvas med som att man inte få ha sitt bankkort eller kontanter mer en 500 som borde efterföljas inte lika kul att rymma om man är pank
Men eftersom intagna under 30år får aktivitetsstöd på 7000 i månaden utan att ha några utgifter så tar det inte lång tid att spara ihop en slant och varför dom får det är jävligt konstigt skulle ha lika lite ersättning som fångar på fängelse och de över 30 får oftast sjukersättning på lika mycket man betalar inte ens 2000kr imånaden som man gjorde förut för kost och logi så alla intagna har märkeskläder och dylikt
Citera
2021-01-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Joakims fru sa att de skulle ner till Tunisien och gifta sig, så Joakim skulle eller ha konverterat till Islam då eller? ..........................

Spelar det någon roll i detta fall?
Citera
2021-01-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Sjukt att det är 2 vårdare på tre patienter när dem har promenader. Springer alla tre så kommer åtminstone en intagen undan..
Men personalen bryr sig väldigt lite om nån springer så det är inte nått större problem att rymma
Nu vill jag säga att det flesta har ingen lust att rymma och de som gör det brukar komma tillbaka när de knarkat upp sina pengar
Citera
2021-01-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
En del borde inte få gå på promenad men det är slentrianmässigt i riskbedömningarna och personal som skiter i vilket det är vanliga människor många har inte ens en uska utbildning en mindre psykvårdare

Detta är helt åt helvete. Det är farligt också för de anställda som inte har utbildning att hantera situationer med våldsbenägna psykotiska patienter/fångar. Man kan förstå på ett sätt att de inte vill riskera sitt liv och springa efter en rymling heller när de inte har utbildning vare sig i psykologi eller självförsvar, inga vapen, den intagna har inga handbojor eller annat och kan mycket väl vara större och mer vältränad än man själv.

De borde åtminstone ha en fotboja med gps så att det går att bara åka och hämta upp dem om de rymmer! Det är världens enklaste grej att knäppa på som rutin när de ska på promenad - eller låt fångarna gå omkring med fotbojan jämt.

De ansvariga på anstalten som så slapphänt släppte ut honom borde verkligen ställas till svars för det här mordet och all annan skit han ställt till med under sin tid på rymmen, jag är säker på att han är skyldig till fler rån men som bara inte hade lika olycklig utgång som i Rissne.
Senast redigerad av Queenjani 2021-01-07 kl. 15:50.
Citera
2021-01-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Detta är helt åt helvete. Det är farligt också för de anställda som inte har utbildning att hantera situationer med våldsbenägna psykotiska patienter/fångar, de är snarare ledsagare. Man kan förstå på ett sätt att de inte vill riskera sitt liv och springa efter en rymling heller när de inte har utbildning vare sig i psykologi eller självförsvar, inga vapen, den intagna har inga handbojor eller annat och kan mycket väl vara större och mer vältränad än man själv.

De borde åtminstone ha en fotboja med gps så att det går att bara åka och hämta upp dem om de rymmer! Det är världens enklaste grej att knäppa på som rutin när de ska på promenad - eller låt fångarna gå omkring med fotbojan jämt.

De ansvariga på anstalten som så slapphänt släppte it honom borde verkligen ställas till svars för det här mordet och all annan skit han ställt till med under sin tid på rymmen, jag är säker på att han är skyldig till fler rån men som bara inte hade lika olycklig utgång som i Rissne.
Det är mycket som kan förbättras inom rättpsyk men denna killen skulle inte ens vara ute på promenad i mitt tycke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in