2021-01-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Behöver inte vara flickvännen, kan vara skulder, droger, heder ja vad som. Eller ett rån av en psyksjuk/ habbad idiot. Det som dock är av intresse är varför i helvete han vänder tillbaka och ser till så att han dör. När han ändå var maskerad och fått det han ville. Varför riskera life för det, när han kan komma undan med ett par år. Det känns som att GM vill försäkra sig om att jobbet blir utfört.
sjuka individer är inte lätt att begripa sig på-
men det här mördaren är ingen ängel-
Citera
2021-01-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
Var länge sen var i Rissne, men det borde väl vara fri sikt mellan bankomat och Galne Kocken? Det är väl också något större byggarbete där som gör att bussar inte stannar utanför längre och står inte i vägen längre.
Hur fri sikten är beror på hur mycket bilar som står på parkeringen. Troligtvis var det inte helt fri sikt, men större aktiviteter såsom blåljusarbete borde synas.
Citera
2021-01-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Någon nämnde Tunisien!

OK så kan det vara också. Jag skummade bara Aftonhoran. Men är det inte lite konstigt om flickvännen och mördaren är från samma land?

Detta känns inte bra, jag får vibbar om att detta är svartsjukedrama. Mycket otäckt.
Citera
2021-01-06, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tack! Ja, då har det säkert inget med detta att göra.
Det finns en del frågetecken om det verkligen är ett rån eller inte. Finns ju vissa märkligheter som gör att man börjar spekulera

Kan du komma men några?
Citera
2021-01-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK så kan det vara också. Jag skummade bara Aftonhoran. Men är det inte lite konstigt om flickvännen och mördaren är från samma land?

Detta känns inte bra, jag får vibbar om att detta är svartsjukedrama. Mycket otäckt.

Vart får du att dom är från samma land
Citera
2021-01-06, 00:27
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
NEJ
Polisen kontaktade barnens mammor, och berättade att barnens pappa avlidit
Dessa mammor fd fruar kontaktade i sin tur Joakims egna föräldrar i Skåne-
Och jag antar att dödsbudet inte heller gjordes genom ett telefonsamtal- tror nog att det dödsbudet sker genom personligt besök o ibland med präst.
Okej! Bra att du rättar till någons tidigare felaktiga uppgifter i tråden som jag tyvärr isf upprepade.

Betr. personen utan tröja på överkroppen så skrev någon tidigare att den användes för att stoppa blodflöde innan blåljus anlände.
Citera
2021-01-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Han hade förmodligen ingen tröja för att han försökt med första hjälpen på BO, behöver något att stoppa blödningen med. Vanligt att man gör så.
Precis vad jag tänkte.
Citera
2021-01-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vart får du att dom är från samma land

Jag läste Aftonhoran och jag fick flickvännens namn till att vara Marockanskt eller Tunisiskt. När jag studerar bilder på mördaren, så jämför jag med andra marockaner jag har sett och ja, jag finner att mördaren är marockan.

Det är jag som spekulerar (snillen spekulerar). Jag skall läsa Aftonhoran ännu en gång innan jag lägger mig.

Detta är ett mycket konstigt kriminalfall, vad säger Leif GW?
Citera
2021-01-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Okej! Bra att du rättar till någons tidigare felaktiga uppgifter i tråden som jag tyvärr isf upprepade.

Betr. personen utan tröja på överkroppen så skrev någon tidigare att den användes för att stoppa blodflöde innan blåljus anlände.

Dom skrev att det möjligtvis användes till det.
Citera
2021-01-06, 00:31
Medlem
Här är korrekt modell på jackan. Den släpptes för cirka 10 år sedan

https://ibb.co/16nyb9W
https://ibb.co/fvdWXfL
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag läste Aftonhoran och jag fick flickvännens namn till att vara Marockanskt eller Tunisiskt. När jag studerar bilder på mördaren, så jämför jag med andra marockaner jag har sett och ja, jag finner att mördaren är marockan.

Det är jag som spekulerar (snillen spekulerar). Jag skall läsa Aftonhoran ännu en gång innan jag lägger mig.

Detta är ett mycket konstigt kriminalfall, vad säger Leif GW?

Aaah oki då hänger ja med. Själv tycker jag han ser svensk ut.
GW har än så länge varit tyst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Jag har inte koll på rissne eller hur restaurangerna är placerade i förhållande till bankomaten. Men om tjejen inte gått uten fören det har gått så lång tid att ambulansen har hunnit ta dig dit. Är det inte att vänta väldigt länge? Hon borde ju även ha sett blåljusen på något sätt kan jag tycka. Är det någon som har ritat upp på en karta hur restaurang och bankomat förhåller sig till varandra?

https://ibb.co/HNcJGdX

Blåljus borde hon garanterat sett och hört, däremot så är det väl nästan en daglig företeelse som man kanske inte reagerar nämnvärt på i vanliga fall. Enligt ab så verkar hon vara på plats när blåljuset ankommer.

Citat:
Ursprungligen postat av https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne
När det dröjde så ringde jag honom men han svarade inte, säger Faouzia.

Hon gick ut och såg Joakim ligga ner vid bankomaten.

– Det var ungefär 30 sekunder efter. Jag såg honom på marken och förstod först inte vad som hade hänt.

En kort stund senare anlände polis och ambulans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in