2021-01-06, 00:15
Medlem
Det är fullt pådrag med poliser i Sundbybergs centrum ikväll, de håller extra koll kring Willys och Hemköp som ligger i Sundbybergs centrum. De kanske cirkulerar runt hela Sundbyberg- Rissne- Hallonbergen eller så söker de specifikt efter någon i Sundbyberg. Någon som vet hur det är i andra områden?
Citera
2021-01-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja men varför skulle han bara nöja sig med att ta av tröjan om det ändå skulle gått att spåra han via övrig klädsel. Han hade väl i sånt fall bytt hela dressen. Annars hade det ju varit överdrivet enkelt att ringa in honom. Skitsamma vi släpper den grejen, högst troligt inte denne ändå.

Fråga inte mig, fråga den som ställde den frågan.
Jag tycker det låter skumt att GM skulle göra så. Lägg till att han måste vara snabb som fan med att hinna byta om springa tebax osv osv.
Citera
2021-01-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven21
Jag har inte tänkt annat än det som ett rånmord men utifrån det jag läser från er andra börjar jag fundera annorlunda.

Behöver flickvännen pengar? Hon kan ju iscensatt detta för att få ut försäkringspengar, efterlevandestöd osv vilket deras gemensamma barn kommer att få?

Behöver inte vara flickvännen, kan vara skulder, droger, heder ja vad som. Eller ett rån av en psyksjuk/ habbad idiot. Det som dock är av intresse är varför i helvete han vänder tillbaka och ser till så att han dör. När han ändå var maskerad och fått det han ville. Varför riskera life för det, när han kan komma undan med ett par år. Det känns som att GM vill försäkra sig om att jobbet blir utfört.
Citera
2021-01-06, 00:17
Medlem
Alltså jag har inte plöjt igenom hela tråden. Men vad jag läst i Aftonhoran så verkar nuvarande flickvän vara från Marocko??? har jag fattat det rätt?

Det slog mig också att mördaren på bilden såg "marockansk" ut, definitivt ingen svensk ungdom. Ingen Afghan, dom är mindre, denne ser ut att ha kraftiga lår.

Marockanerna är inte särskilt mörka, inte alla i vart fall. Kan det vara någon som vistas i Sverige illegalt tro ni?
Citera
2021-01-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
https://goo.gl/maps/1UrBLybKu5hEhD4Y7

Restaurangen det pratas om är "Restaurang Pizzeria Picante".

Mellan restaurangen och "Hemköp Rissne" finns en busshållplats, en gata (Kavallerivägen) samt en parkering.

Uttagsautomaten är ungefär där den röda gångbanan i änden av parkeringen kommer fram till den åttakantiga byggnaden i vilken Hemköp ligger.

Med andra ord skulle man från restaurangen se rakt ut på bankomaten. Om det inte är en gigantisk pizzeria där man kan sitta långt in utan att se ut. Det borde ju tagit minst 10-15 minuter innan ambulansen är på plats. Och hon borde sett blåljusen studsa in på restaurangen. Ändå kommer hon inte ut fören det har gått ganska länge känns det som.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Alltså jag har inte plöjt igenom hela tråden. Men vad jag läst i Aftonhoran så verkar nuvarande flickvän vara från Marocko??? har jag fattat det rätt?

Det slog mig också att mördaren på bilden såg "marockansk" ut, definitivt ingen svensk ungdom. Ingen Afghan, dom är mindre, denne ser ut att ha kraftiga lår.

Marockanerna är inte särskilt mörka, inte alla i vart fall. Kan det vara någon som vistas i Sverige illegalt tro ni?

Någon nämnde Tunisien!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men bilden på denne halvnakne man var kan man finna den bilden nu då-
är han nyfiken ränner ut för att få en halvdöd knivhuggen stackare som fraktas iväg i en ambulans..
eller varför dyker denne strippa upp just där?
kan du förklara

Ingen bild utan det är filmklippet man ser. Men han såg rätt flummig ut, full eller så.
Dessutom står det två till helt oberörda intill polisen som för hlr
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag kan bara tillägga att någon tidigt i tråden berättade att polisen ringde och informerade hans mamma och någon ur ambulanspersonalen försökte lugna kvinnan samt ringde sedan upp Joakims chef åt henne.
NEJ
Polisen kontaktade barnens mammor, och berättade att barnens pappa avlidit
Dessa mammor fd fruar kontaktade i sin tur Joakims egna föräldrar i Skåne-
Och jag antar att dödsbudet inte heller gjordes genom ett telefonsamtal- tror nog att det dödsbudet sker genom personligt besök o ibland med präst.
Senast redigerad av moshes 2021-01-06 kl. 00:20.
Citera
2021-01-06, 00:19
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
2011, inte nuvarande flickvän utan en tidigare samt det förhållandets barn. Tänkte inte lägga upp den för den känns inte relevant.
Tack! Ja, då har det säkert inget med detta att göra.
Det finns en del frågetecken om det verkligen är ett rån eller inte. Finns ju vissa märkligheter som gör att man börjar spekulera
Citera
2021-01-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
https://goo.gl/maps/1UrBLybKu5hEhD4Y7

Restaurangen det pratas om är "Restaurang Pizzeria Picante".

Mellan restaurangen och "Hemköp Rissne" finns en busshållplats, en gata (Kavallerivägen) samt en parkering.

Uttagsautomaten är ungefär där den röda gångbanan i änden av parkeringen kommer fram till den åttakantiga byggnaden i vilken Hemköp ligger.

Var länge sen var i Rissne, men det borde väl vara fri sikt mellan bankomat och Galne Kocken? Det är väl också något större byggarbete där som gör att bussar inte stannar utanför längre och står inte i vägen.
Citera
2021-01-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Beställningsmord framför en bankomat med kamera i , i ett centrum med kameror på en befolkad plats med öppna butiker och restauranger... udda modus operandi.

MGM är en pundare tror jag.

Pundare känns väldigt tänkbart.

Ett sjukt dåd - att det inte får mer uppmärksamhet är lustigt.
Citera
2021-01-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Med andra ord skulle man från restaurangen se rakt ut på bankomaten. Om det inte är en gigantisk pizzeria där man kan sitta långt in utan att se ut. Det borde ju tagit minst 10-15 minuter innan ambulansen är på plats. Och hon borde sett blåljusen studsa in på restaurangen. Ändå kommer hon inte ut fören det har gått ganska länge känns det som.
Pizzerian har två rum, båda med fönster ut mot gatan. Så ja, hon borde ha märkt blåljusen. Att polisbilar passerar är visserligen inte ovanligt, men lyckligtvis sällan med blåljusen påslagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in