2021-01-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Jag har inte koll på rissne eller hur restaurangerna är placerade i förhållande till bankomaten. Men om tjejen inte gått uten fören det har gått så lång tid att ambulansen har hunnit ta dig dit. Är det inte att vänta väldigt länge? Hon borde ju även ha sett blåljusen på något sätt kan jag tycka. Är det någon som har ritat upp på en karta hur restaurang och bankomat förhåller sig till varandra?

https://ibb.co/kBGrY4B
Citera
2021-01-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det som jag funderar över är varför man vänder tillbaka för att ha ihjäl honom. ( Ja jag vet att folk spekulerar i att han kan identifiera mannen, eller att han är flödder dum) Men känns som att det ligger något personligt bakom detta, varför riskera så mycket högre straff för mord kontra mord/ dråpförsök eller grov misshandel och rån. Är flera år man riskerar där. Det känns som att GM har som mål att ha ihjäl han, ett mål som var planlagt redan innan.

Jag har inte tänkt annat än det som ett rånmord men utifrån det jag läser från er andra börjar jag fundera annorlunda.

Behöver flickvännen pengar? Hon kan ju iscensatt detta för att få ut försäkringspengar, efterlevandestöd osv vilket deras gemensamma barn kommer att få?
Citera
2021-01-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ja men varför skulle han bara nöja sig med att ta av tröjan om det ändå skulle gått att spåra han via övrig klädsel. Han hade väl i sånt fall bytt hela dressen. Annars hade det ju varit överdrivet enkelt att ringa in honom. Skitsamma vi släpper den grejen, högst troligt inte denne ändå.
Han hade förmodligen ingen tröja för att han försökt med första hjälpen på BO, behöver något att stoppa blödningen med. Vanligt att man gör så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Svartsjukedrama? Eventuellt i maskopi med flickvännen.

Kan egentligen vara vad som, det ena utesluter inte det andra. Antar att polisen jobbar efter alla tänkbara motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Du skrev, men han hade inga röda skor eller mjukisar . OM det nu skulle vara han, varför skulle han då bara ta av sig tröjan och inget annat? Förstår du vad jag menar?
men bilden på denne halvnakne man var kan man finna den bilden nu då-
är han nyfiken ränner ut för att få en halvdöd knivhuggen stackare som fraktas iväg i en ambulans..
eller varför dyker denne strippa upp just där?
kan du förklara
Citera
2021-01-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
Vem fan utför ett beställningsmord med kniv? Är det för att frugan är babbe som avskrap som du lider av någon form av tvångstankar att hon måste vara inblandad?

Jag kan hålla med om att det är något med tjejen som ger märkliga vibbar, oavsett hudfärg.
Citera
2021-01-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3c
https://ibb.co/kBGrY4B

Snyggt, och det är ingen i hela tråden som lyckats komma fram till vilken restaurang de besökte?
Citera
2021-01-06, 00:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Liksom, varför då? Varför ringer ambulansen upp arbetsgivaren? Och vad fan pratar bruden och arbetsgivaren om? Borde inte ambulansen ringa hans mamma eller nån istället? Skruvat!!

Whatever, det mest sannolika är väl kanske ändå nån random galning som stryker omkring i området och har en viss förkärlek för bankomater.
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Varför? Ja du dom kollar BO:s mobil ser ICE nummer o ringer. Kan vara så att det numret går till hans chef.
Vem säger att ICE går till hans mamma.
Du säger att ambulansen ska ringa mamma eller nån. Hans chef är nån.
Jag kan bara tillägga att någon tidigt i tråden berättade om att polisen ringde och informerade hans barns två andra mammor. Någon ur ambulanspersonalen försökte lugna kvinnan samt ringde sedan upp Joakims chef åt henne.
Senast redigerad av LeBronThurman 2021-01-06 kl. 00:57.
Citera
2021-01-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men bilden på denne halvnakne man var kan man finna den bilden nu då-
är han nyfiken ränner ut för att få en halvdöd knivhuggen stackare som fraktas iväg i en ambulans..
eller varför dyker denne strippa upp just där?
kan du förklara

Har ej sett bilder, detta är dock nämnt av andra tidigare i tråden.
Citera
2021-01-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
2011, inte nuvarande flickvän utan en tidigare samt det förhållandets barn. Tänkte inte lägga upp den för den känns inte relevant.
det hedrar dig. att likt hyenor rota fram mannens tidigare förhållanden är dåligt.
Alla barnen o mödrarna har det självklart tufft just nu.
Citera
2021-01-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Jag har inte koll på rissne eller hur restaurangerna är placerade i förhållande till bankomaten. Men om tjejen inte gått uten fören det har gått så lång tid att ambulansen har hunnit ta dig dit. Är det inte att vänta väldigt länge? Hon borde ju även ha sett blåljusen på något sätt kan jag tycka. Är det någon som har ritat upp på en karta hur restaurang och bankomat förhåller sig till varandra?
https://goo.gl/maps/1UrBLybKu5hEhD4Y7

Restaurangen det pratas om är "Restaurang Pizzeria Picante".

Mellan restaurangen och "Hemköp Rissne" finns en busshållplats, en gata (Kavallerivägen) samt en parkering.

Uttagsautomaten är ungefär där den röda gångbanan i änden av parkeringen kommer fram till den åttakantiga byggnaden i vilken Hemköp ligger.
Citera
2021-01-06, 00:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
Vem fan utför ett beställningsmord med kniv? Är det för att frugan är babbe som avskrap som du lider av någon form av tvångstankar att hon måste vara inblandad?
Beställningsmord framför en bankomat med kamera i , i ett centrum med kameror på en befolkad plats med öppna butiker och restauranger... udda modus operandi.

MGM är en pundare tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in