2021-01-05, 23:45
Avstängd
BO var i ett förekommande i mål, eventuellt handlar det om tvist eller stämning, kan det handla om en svartsjuk ex flickvän...?
Citera
2021-01-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
BO var i ett förekommande i mål, eventuellt handlar det om tvist eller stämning, kan det handla om en svartsjuk ex flickvän...?

Lust att delge vad det handlar om och när det målet kom till?
Citera
2021-01-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Märkligt bara det. Jag kan knappt min frus mob.nr. Än mindre övriga närståendes nr.

Möjligt att hon sökte på hitta eller eniro men nog känns det lite konstigt att ringa hans chef först. Det bör väl finnas viktigare samtal innan dess. Han hade väl en mor t.ex?

F.ö är det sannerligen en maximal otur att förlora sin telefon just där och då.

Vart var det vi kunde läsa att hon tappade sin mobil?
Citera
2021-01-05, 23:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Really?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne

Joakim Forsberg bodde tidigare på Bergshöjden 48 i Sundbyberg. Han har även bott på Ringvägen 4 i Västerhaninge.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Tänk nu, om du skulle utföra ett mord där du vet att det finns kameror. Använder du då jackan/ jackorna du använder på daglig basis? Eller letar du fram någon långt in i garderoben?

Min personliga spekulation är att detta inte är planerat, utan en drogad kille desperat efter cash som hängt i kvarteret under kvällen med sina´brochor´..
Senast redigerad av Pandalina4 2021-01-05 kl. 23:53.
Citera
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
Varför sitter inte apan i förvar ännu? Finns garanterat 20+ människor som kan identifiera fanskapet utifrån övervakningsbilderna som släppts. Eftersom moral och rättskänsla inte verkar existera i dessa områden kanske statsmakten behöver plocka fram piskan? Dika ut bidragsträsket och använd det nyvunna budgetutrymmet för att hyra in Israelisk security. De vet hur man hanterar sådant här patrask.

Det lär finnas bättre bilder på honom via andra kameror i området som det arbetas med just nu... Sedan lär det komma in en hel del övriga vittnesuppgifter och tips , jag gissar att han är gripen inom max en vecka.. Dock kan det bli svårt att binda honom till brottet om inte kläder och vapen återfinns.. Denna person ska inte vistas i frihet. Teorin med att flickvännen är inblandad är inte helt långsökt.
Citera
2021-01-05, 23:50
Avstängd
Citat:
Lust att delge vad det handlar om och när det målet kom till?

Vem som helst kan läsa om målet, det kostar 129 SEK att ta del av det.
Citera
2021-01-05, 23:52
Medlem
Citat:
Att hon kan numret till denne utan telefon, ser jag som märkligt.

Så om ambulanspersonal tar upp BO telefon o kollar på ICE nummer så kanske de går till just hans CHEF. Har ni tänkt på det?
Citera
Medlem
Wheatons avatar
Citat:
Exakt så tänker jag, motivet kan dock vara mycket. Tjejen behöver inte ha med saken att göra.

Ja, hon kan så klart vara helt oskyldig också.

Skulle jag stå och välja ut rånoffer så skulle jag inte välja en man i sina bästa år som är vad det ser ut som över medellängd. Jag hade nog valt ett lättare offer för säkrare framgång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Vem som helst kan läsa om målet, det kostar 129 SEK att ta del av det.

Ja jo, var dock inte det jag frågade om. Trodde du visste mer än så!
Citera
2021-01-05, 23:53
Medlem
Jag har inte koll på rissne eller hur restaurangerna är placerade i förhållande till bankomaten. Men om tjejen inte gått uten fören det har gått så lång tid att ambulansen har hunnit ta dig dit. Är det inte att vänta väldigt länge? Hon borde ju även ha sett blåljusen på något sätt kan jag tycka. Är det någon som har ritat upp på en karta hur restaurang och bankomat förhåller sig till varandra?
Citera
2021-01-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheaton
Ja, hon kan så klart vara helt oskyldig också.

Skulle jag stå och välja ut rånoffer så skulle jag inte välja en man i sina bästa år som är vad det ser ut som över medellängd. Jag hade nog valt ett lättare offer för säkrare framgång.

Hade inte riskerat livstid istället för högst ett par år heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in