2021-01-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalteMartensson
Desto mera man tänker på detta fallet, desto mera märkligt tre det sig. Börjar bli en lång tråd och iaf jag börjar få svårt med om vad som är fakta och vad som är spekulationer.
Något som tre sig märkligt för mig är (och då bortser jag från det faktum att han gått utan skor) att mobiltelefonen låg kvar i jackan (?) Vet vi att telefonen påstås ha legat i jackan?
Hur vanligt är det att mobilen ligger i jackan när ungdomar umgås?
Även grejen att han reser sig och säger att han ska dra helt plötsligt tre sig konstigt om han inte suttit med mobilen. För ett sådant plötsligt agerande borde föranletts av ett mess/snap eller något annat.
Han BORDE fått mobilen med sig.

Återigen skulle jag vilja ställa frågan - Vet någon vilken tidpunkt larmet om det brinnande fritidshuset inkom?

Tror inte det upptäcktes förrän söndagen. Helt nedbrunnet men varmt fortfarande. Bedömdes ha brunnit någon gång fre-sön stod det i tidningen minns jag.
Citera
2021-01-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Kan jag inte säga men polisen vet om det.

Du verkar insatt i vilka som finns i området och kanske kan ge lite svar.
Stämmer ryktet att:
▪️R*shid N**r *bdul*hi
▪️H*ss*n N**r *bdul*hi
*=a/u
▪️Elv*n T*b*kov*c
*=i/a
Och eventuellt
▪️H*mpus R*s*nb*rg och
▪️Th*r*sia S*lg
*=a/o/e

, säljer droger i området kring Ågårdsvägen/Hjortsberg?

Har du något bekräftat att MB och de andra killarna på "festen" brukade droger ibland?
Kan MB haft någon skuld isåfall?
Isåfall borde polisen kolla vad dessa personer gjorde den aktuella kvällen.
Har läst mig till att de eller någon av dem brukar/brukade sälja runt Åsikten/Lagavallen/Astradskolan, men vet dock inte om det fortfarande sker. Vet du?
Isåfall skulle det kanske kunna vara en viktig ledtråd i sökandet efter MB. Dvs om han inte håller sig undan på eget bevåg eller har ramlat i ån eller frusit ihjäl i skogen eller liknande.
Citera
2021-01-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Jag är faktiskt riktigt, riktigt besviken på alla dessa personer som påstår sig besitta mediala förmågor av olika grad.

Om jag så hade en gnutta förmåga, utöver min starka intuition, så hade jag åkt ner till Ljungby och hjälpt till. Utan betalning.

Håller med dig. Lätt att vara medial och säga hit o dit! Kan vem dom helst! Åk dit och visa istället. Tyvärr har ju aldrig heller medial hjälp någonsin hjälpt polisen att hitta försvunna personer 🤷‍♀️ Så tyvärr tror jag inte det stämmer.
Citera
2021-01-05, 21:01
Medlem
Citat:
Nej, det är nog då han traskat iväg till den gamle skolan där två pers mött honom och efter det gått tillbaks på Sickingevägen och in mot Smalspåret. När ska polisen ta in mastinfon från mobilerna på alla som var uppkopplade och rörde sig längst det aktuella området ? Kolla igenom kameror på byggnader som leder till Replösabron? ALLT finns registrerat ang mobiler. Rörelsemönster registreras var nionde meter.

De som du säger att MB mötte vid gamla skolan. Vilken skola är det?
Och mötte han upp dem medvetet eller gick de bara förbi och såg honom där?
Såg de att/om han var utan jacka och skor vid den tidpunkten och vilken tid var det ungefär? Tyckte de att han verkade "borta", rädd eller normal?
Citera
2021-01-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
De här meddelandena som skrivs till mamman E*ika , Jag tror det är M som skriver dem.. (de vidriga sjuka kommentarerna) till hennes instagram.

Jag tror alltså att M lever.

Varför skulle det vara M????? Vad grundar du det på?
Citera
2021-01-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geeez
Du verkar insatt i vilka som finns i området och kanske kan ge lite svar.
Stämmer ryktet att:
▪️R*shid N**r *bdul*hi
▪️H*ss*n N**r *bdul*hi
*=a/u
▪️Elv*n T*b*kov*c
*=i/a
Och eventuellt
▪️H*mpus R*s*nb*rg och
▪️Th*r*sia S*lg
*=a/o/e

, säljer droger i området kring Ågårdsvägen/Hjortsberg?

Har du något bekräftat att MB och de andra killarna på "festen" brukade droger ibland?
Kan MB haft någon skuld isåfall?
Isåfall borde polisen kolla vad dessa personer gjorde den aktuella kvällen.
Har läst mig till att de eller någon av dem brukar/brukade sälja runt Åsikten/Lagavallen/Astradskolan, men vet dock inte om det fortfarande sker. Vet du?
Isåfall skulle det kanske kunna vara en viktig ledtråd i sökandet efter MB. Dvs om han inte håller sig undan på eget bevåg eller har ramlat i ån eller frusit ihjäl i skogen eller liknande.

Vem säger det är MB som hade skulden och inte Brodern? lätt att tafel på enäggstvillingar i mörkret
Citera
2021-01-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Vem säger det är MB som hade skulden och inte Brodern? lätt att tafel på enäggstvillingar i mörkret

Jag vet inte ens om någon av tvillingarna hade någon drogskuld eller om de ens använde droger. Jag spekulerar eftersom jag vill att detta ska bli löst.

Men jaa, det är lätt att ta fel på enäggstvillingar. Men tänkte att M kanske mötte dessa personer frivilligt för att fixa "mer" droger till festen om sånt nu förekom där.
Citera
2021-01-05, 21:13
Medlem
Citat:
Kan jag inte säga men polisen vet om det.

Ok fast vänta lite!!!!!! När kom de här uppgifterna fram? Detta måste vara nytt. Ej hört om detta innan att han ska ja mött några? Vilka är detta? Sista vittnet enligt polisen är ju där vid smalspåret då han knackade på eller fastnade på kamera?????
Citera
2021-01-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Jag hörde också ryckte att DB hade skulder, men som jag hörde att var skyldigt med pengar. Mina tankar är kanske D är ibland i hela skiten. Någon som var på festen döljer Något och säkert dem vet mer av det som hände, men dem fegisar att säga vad som har hänt. Kanske någon hotar dem eller någon som ligger bakom allt
Citera
2021-01-05, 21:16
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Jag är faktiskt riktigt, riktigt besviken på alla dessa personer som påstår sig besitta mediala förmågor av olika grad.

Om jag så hade en gnutta förmåga, utöver min starka intuition, så hade jag åkt ner till Ljungby och hjälpt till. Utan betalning.
Ja det är mycket ord och lite verkstad. Kan man inte åka dit och bevisa sina förmågor ska man bara hålla käften.
Citera
2021-01-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollyjoker
Jag hörde också ryckte att DB hade skulder, men som jag hörde att var skyldigt med pengar. Mina tankar är kanske D är ibland i hela skiten. Någon som var på festen döljer Något och säkert dem vet mer av det som hände, men dem fegisar att säga vad som har hänt. Kanske någon hotar dem eller någon som ligger bakom allt

Om det nu skulle vara drogrelaterat så brukar det vara hot inblandat och folk brukar inte våga prata med polisen osv.
Men så vitt jag vet gällande drogaffärer så brukar det vän inte vara så att offret försvinner helt (om ej på eget bevåg såklart)? Offret brukar väl snarare bli skjuten/misshandlad/skrämd? Iaf vad jag läst om tidigare.

Men jag tror också att de på festen vet mer än vad som står i media. Förhoppningsvis har de ändå varit ärliga mot polisen så polisen vet mycket mer än vad vi på fb vet.

Det vore dock fett skevt om DB inte säger hela sanningen när hans tvillingbror är försvunnen och eventuellt inte lever längre.
Citera
2021-01-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollyjoker

M ska ha sagt jag drar nu, till vad? Kanske till någon som sålde alkohol/droger, det kan förklara varför festdeltagarna upptäckte jackan och skor efter tio minuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in