2021-01-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Det är LJUNGBY vi snackar om. ETT rödlyse i stan. Det innebär att man INTE kan gå fel då byn är så extremt liten. Villan på Ågårdsvägen ligger ca femtio meter ifrån en av broarna, en gångbro. Direkt därpå kommer Sickingevägen och direkt efter den villorna på Smalspåret. Sedan går det en cykelväg på ca 50-70 meter upp till de andra villorna på Klotvägen dit han sa att han skulle. Jeans, svarta strumpor, vit stickad tröja bar/bär han.

Jo, jag vet att det låter otroligt men han har ju faktiskt frågat om vägen antingen till centrum eller till klotvägen vilket indikerar på att han faktiskt inte hittade av någon anledning. Jag menar mer att han ju inte behöver gått direkt till Smalspåret då det tar typ 5 minuter och han ska ha varit borta en timme från det att han lämnar festen till det att han dyker upp på smalspåret...
Citera
2021-01-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ang YT-klippet. Hade du gått ut efter en polare om den varit borta i tio minuter? Eget ansvar, mobil, jacka mm. Visst tror man att hen kommer tillbaks efter sina saker.

Om jag, 10 minuter efter att min polare rest sig upp och sagt ”nu drar jag”, hittar dennes både skor, jacka och mobil kvarlämnat, ja, då hade jag börjat undra och det är knappast omöjligt att jag hade tagit en kik för att se vart han/hon befann sig.

Enligt vissa uppgifter ska ju brodern till och med ”sprungit hem till mamman” efter att han upptäck de kvarlämnade tillhörigheterna. Vilket isåfall borde innebära att brodern och mamman var ute och letade efter M i princip samtidigt som han var vid smalspåret, rent tidsmässigt alltså. Men jag har lite svårt att få grepp om tidslinjen i denna händelse...
Citera
2021-01-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasgij
Jo, jag vet att det låter otroligt men han har ju faktiskt frågat om vägen antingen till centrum eller till klotvägen vilket indikerar på att han faktiskt inte hittade av någon anledning. Jag menar mer att han ju inte behöver gått direkt till Smalspåret då det tar typ 5 minuter och han ska ha varit borta en timme från det att han lämnar festen till det att han dyker upp på smalspåret...
Nej, det är nog då han traskat iväg till den gamle skolan där två pers mött honom och efter det gått tillbaks på Sickingevägen och in mot Smalspåret. När ska polisen ta in mastinfon från mobilerna på alla som var uppkopplade och rörde sig längst det aktuella området ? Kolla igenom kameror på byggnader som leder till Replösabron? ALLT finns registrerat ang mobiler. Rörelsemönster registreras var nionde meter.
Citera
2021-01-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
"Var och en blir salig på sin tro!"

Det som är lite tradigt och tråkigt är att det finns folk som försöker NYTTJA de som befinner sig i vidriga situationer. För att pressa dessa på pengar.
Visst finns det de som säger sig se både det ena och det andra högt och lågt. Ett riktigt medium tar inte betalt för att hitta försvunna, punkt. Sedan ska ju mottagaren klara av den informationen som kommer och ibland tackar medium nej till att hjälpa till just av den anledningen, man ska alltid fråga mottagaren om den är redo innan man läser av. Sedan ska ett duktigt medium kunna lägga sina egna känslor och fantasier åt sidan. Det är mycket som ska stämma för att det ska bli så tydlig info som möjligt.
Citera
2021-01-05, 19:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Det var tyvärr för mörkt plus att det som du säger kändes lite ”sådär” att åka där själv...

Jo , tanken var god men som sagt , bättre ett gäng som missing people gör sådant ihop .

Vi får hoppas att de hittar honom till slut .

Det är sorgligt när ungt folk råkar illa ut -bara det att springa runt i strumplästen är ju sorgligt nog kan jag tycka 🥺
Citera
2021-01-05, 19:44
Medlem
Citat:
Nej, det är nog då han traskat iväg till den gamle skolan där två pers mött honom och efter det gått tillbaks på Sickingevägen och in mot Smalspåret. När ska polisen ta in mastinfon från mobilerna på alla som var uppkopplade och rörde sig längst det aktuella området ? Kolla igenom kameror på byggnader som leder till Replösabron? ALLT finns registrerat ang mobiler. Rörelsemönster registreras var nionde meter.

Instämmer. Katastrof om polisen inte gjort det. Har förresten läst att det säljs droger vid just Astradskolan och att det kan vara häng vid bro där...
Citera
2021-01-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Instämmer. Katastrof om polisen inte gjort det. Har förresten läst att det säljs droger vid just Astradskolan och att det kan vara häng vid bro där...
Vilken film är det du nämner på YT? Något om en moster.
Citera
2021-01-05, 19:54
Medlem
Citat:

Aha! Jag har missat att han även mött två pers där. Vilka var dessa personer?
Citera
2021-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasgij
Aha! Jag har missat att han även mött två pers där. Vilka var dessa personer?
Kan jag inte säga men polisen vet om det.
Citera
2021-01-05, 20:22
Medlem
Citat:
Videon är borttagen. Såg den själv, det var RASK som hade lagt upp den. Han la upp den senaste bilden på Mattias och läste upp ett sms som hans moster hade skrivit. Mostern skrev att Mattias hade frågat om vägen till centrum där han hade knackat på.
Vet inte varför den är borttagen 🤔
Citera
2021-01-05, 20:27
Medlem
Citat:

Den finns länkad här ett antal sidor bakåt.
Citera
2021-01-05, 20:39
Medlem
Desto mera man tänker på detta fallet, desto mera märkligt tre det sig. Börjar bli en lång tråd och iaf jag börjar få svårt med om vad som är fakta och vad som är spekulationer.
Något som tre sig märkligt för mig är (och då bortser jag från det faktum att han gått utan skor) att mobiltelefonen låg kvar i jackan (?) Vet vi att telefonen påstås ha legat i jackan?
Hur vanligt är det att mobilen ligger i jackan när ungdomar umgås?
Även grejen att han reser sig och säger att han ska dra helt plötsligt tre sig konstigt om han inte suttit med mobilen. För ett sådant plötsligt agerande borde föranletts av ett mess/snap eller något annat.
Han BORDE fått mobilen med sig.

Återigen skulle jag vilja ställa frågan - Vet någon vilken tidpunkt larmet om det brinnande fritidshuset inkom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in