2021-01-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Finns tre restauranger i Rissne centrum: fd Galne Kocken som har utsikt mot bankomaten. En kolgrill som också har utsikt men inte lika bra (parkering emellan) och Pizzerian som man inte alls ser bankomaten ifrån. Endast förstnämnda har alkoholtillstånd så där lär dom ha varit
Du glömde sushirestaurangen mellan kolgrillen och pizzerian.
Citera
2021-01-05, 20:55
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den uppgiften innebär ju att det måste ha funnits ytterligare personer på platsen som bara stått och spanat .. eftersom någon måste ha haft koll på GM för att kunna se att han stod där och spanade.
Någon skrev om detta i tråden, och jag uppfattade det närmast som möjliga vittnesuppgifter givna i efterhand.
Öht verkade det vara en del människor på platsen, såvida jag inte missuppfattat situationen som har beskrivits av andra.
Citera
2021-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Nej, men jag hugger å andra sidan inte ner folk vid bankomater.

Det är inte ovanligt att det här klientelet använder samma kläder flera gånger. Det är inga raketforskare det handlar om.

Det var inte min frågeställning.

Men å andra sida, är det Somalier vet vi ju att det inte är raketforskare.

Tror fortfarande på en personlig gärning.
Citera
2021-01-05, 20:58
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Kan det vara hedersrelaterat?

Inte en helt orimlig tanke. Någon som kan bidra i tanken?
Citera
2021-01-05, 20:58
Medlem
trillians avatar
Det finns bara en F*ouzi* R*chdi skriven i Sverige och det är i Sundbyberg så vi kan anta att det är den aktuella flickvännen.

Jag hittade en Facebookprofil tillhörande en person med samma namn som är boende i Stockholm. Hon har "gillat" en restaurang i Sundbyberg vilket gör att vi kan anta att Facebookprofilen tillhör den aktuella kvinnan.

Har gått igenom facebookprofilen som, med hög sannolikhet, tillhör flickvännen F*ouzi* R*chdi.

Några saker fångar min uppmärksamhet:

* Hon har bara 24 vänner. Typisk markör för udda typer.

* Hon har inte en enda vän som heter något med Forsberg. Borde hon inte vara vän med sin pojkväns familjemedlemmar o dyl? Avvikande.

* Hon har väldigt få svenska Facebook-vänner överlag. Hur har dom träffats egentligen? Det känns inte troligt att de rört sig i samma cirklar. Lite avvikande.

* Av hennes senaste uppladdningar så verkar inte någon svensk gillat hennes bilder.

* Har inte Joakim Forsberg en Facebook-profil? Det är också avvikande om han inte har det.

* = a
Citera
2021-01-05, 20:59
Medlem
tjallepetters avatar
Varför är övervakningskameror alltid så värdelösa?
Med dagens teknik borde det inte vara några problem att ha HD eller 4k på kamerorna?
Citera
2021-01-05, 21:00
Medlem
TH3KNIFEs avatar
Gm typisk för de nya invånarna i Rissne.
Citera
2021-01-05, 21:03
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det finns bara en F*ouzi* R*chdi skriven i Sverige och det är i Sundbyberg så vi kan anta att det är den aktuella flickvännen.

* Har inte Joakim Forsberg en Facebook-profil? Det är också avvikande om han inte har det.

* = a

Varför skulle det vara det? Jag känner en hel del med folk som inte använder Facebook, många har också stängt ned sina profiler de senaste åren. Folk använder Instagram istället. Att någon som är 40+ med barn och flickvän inte använder Facebook är inte särskilt uppseendeväckande.
Senast redigerad av DekadentThaitorsk 2021-01-05 kl. 21:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Inte en helt orimlig tanke. Någon som kan bidra i tanken?

Tror på det svaret, släkten ville inte att hon skulle vara tillsammans med en svensk man och därför tog de livet av han. Hon vet vilken som gjorde det, men kombination av rädsla och uteslutning från släkten gör att hon låtsas att hon inte vet.
Citera
Medlem
Varför ringde hon till hans chef överhuvudtaget? Var han inte ledig?
Citera
2021-01-05, 21:04
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Varför skulle det vara det? Jag känner en hel del med folk som inte använder Facebook, många har också stängt ned sina profiler de senaste åren. Folk använder Instagram istället. Att någon som är 40+ med barn och flickvän inte använder Facebook är inte särskilt uppseendeväckande.

Vilket är det du reagerar på? Jag presenterade bara en rad saker jag reagerade på. Vad ifrågasätter du?
Citera
2021-01-05, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Tror på det svaret, släkten ville inte att hon skulle vara tillsammans med en svensk man och därför tog de livet av han. Hon vet vilken som gjorde det, men kombination av rädsla och uteslutning från släkten gör att hon låtsas att hon inte vet.

Fast i sådana fall borde de ju ha släckt honom innan de hann skaffa barn kan man tycka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in