2021-01-05, 20:45
Medlem
På bilden så går han i riktning mot t-banan. Rissne centrum är aktiv långt in på kvällen, det är minst 20 ögonvittnen som har sett personen på nära håll om man räknar innan och efter.

Biten med att han går tillbaka och avslutar låter som tidigare historia, alternativt att offret måste sagt saker som fått honom att se svart.
Citera
2021-01-05, 20:46
Medlem
Enligt Aftonbladet gick mördaren tillbaka och högg igen, han verkar ha haft som uppsåt att mörda. Verkar inte vara rån som ”oturligt” slutade i mord, utan snarare ett mord som skulle följas som rån. Men samtidigt, om det var uppsåtligt/planerat borde GM och offer ha någon relation så jag tror det var någon påtänd pundare som låg bakom det hela. Vem vet varför, personen vet antagligen inte ens själv.

Förövrigt, tror ni fortfarande Betnér håller fast vid sina ord ”Sverige har aldrig varit tryggare?” Hade varit kul att veta.
Citera
2021-01-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Jag blev helt galen när jag såg honom på marken och de försökte rädda honom. Jag skrek och grät, säger Faouzia Rachdi till Expressen.

Om min sambo blir knivmördad ringer jag inte expressen timmarna efter, eller låter dom få en intervju. Inte heller ringer jag hennes chef. Om jag mot all förmodan ändå gör det behöver jag nog inte styrka att jag skrek och grät. Där ringer klockorna kolla-jag-grät-och-skrek-så-jag-har-inget-med-detta-att-göra-så-misstänk-inte-mig.

Jag tror nog allt denne kvinna är av högsta intresse. Som jag nämner tidigare, ett KK under separationen är ett hett tips. Att hon sumpat mobilen innan är också sannerligen märkligt.

Finns tre restauranger i Rissne centrum: fd Galne Kocken som har utsikt mot bankomaten. En kolgrill som också har utsikt men inte lika bra (parkering emellan) och Pizzerian som man inte alls ser bankomaten ifrån. Endast förstnämnda har alkoholtillstånd så där lär dom ha varit

Det är fler som låtit sig intervjuas av tidningarna rätt så omgående efter nått så tragiskt,
Är man i chock gör man konstiga saker.
Citera
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Skulle du göra brott i kläder du brukar ha på dig?
Nej, men jag hugger å andra sidan inte ner folk vid bankomater.

Det är inte ovanligt att det här klientelet använder samma kläder flera gånger. Det är inga raketforskare det handlar om.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Om det stämmer att GM stått och spanat in personer som gjorde uttag, så kanske han påtänd med hopp om mycket pengar tyckte sig se detta ifrån BO:s uttag? (En ren spekulation ifrån min sida.)

Om GM stötte på oväntat motstånd kanske han använde kniven. Tanken på att BO kunde identifiera honom kanske fick honom att stega tillbaka och med mod av drogerna i kroppen avsluta det han påbörjat utan några som helst normala spärrar.

Jackan kan den trolige "pundaren" ha stulit på något ställe han brutit sig in på, arbetsplats, omklädningsrum eller i någon container el. likn.
Kan även ha skänkts inför klädinsamling och därefter delats ut till GM av någon välgörenhetsorganisation?

Om tråden.
Oerhört tragiskt med allt överdrivna tjafs om det påstått "skumma" i bankomatuttag.
BO är död, och ingen ska ostraffat ta sig rätten att döda någon annan person!
Om motivet skulle vara något annat än ett rånmord (vilket jag betvivlar), så får vi hoppas att detta i sinom tid kommer att framgå genom upprättad FU.

Den uppgiften innebär ju att det måste ha funnits ytterligare personer på platsen som bara stått och spanat .. eftersom någon måste ha haft koll på GM för att kunna se att han stod där och spanade.
Citera
2021-01-05, 20:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlyushaSnegiryov
Enligt Aftonbladet gick mördaren tillbaka och högg igen, han verkar ha haft som uppsåt att mörda. Verkar inte vara rån som ”oturligt” slutade i mord, utan snarare ett mord som skulle följas som rån. Men samtidigt, om det var uppsåtligt/planerat borde GM och offer ha någon relation så jag tror det var någon påtänd pundare som låg bakom det hela. Vem vet varför, personen vet antagligen inte ens själv.

Det kan ju vara så banalt att han dödade honom för att han inte hade fått pengarna direkt.
Citera
2021-01-05, 20:52
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kan ju vara så banalt att han dödade honom för att han inte hade fått pengarna direkt.
Nej han gick tillbaka och avslutade eftersom han kom på att offret kunde identifiera honom.
Citera
2021-01-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Nästa tunnelbanestation efter Rissne är Rinkeby sen kommer Tensta och sen Hjulsta.
Åt andra hållet (in mot Stockholm city) är närmsta stationerna Duvbo och Sundbyberg (centrum).
Citera
2021-01-05, 20:53
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamnvarslut
Verkar vara en jacka med minst 10 år på nacken.. Svårt att hitta bild på en ljusblå dock! Men den bör vara rejält unik!

http://valenciasailing.blogspot.com/2010/06/sail-racing-partners-with-isaf-world.html?m=1
Blekt i tvätt möjligtvis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mordet har kanske inte med pengar att göra?

Det är lite väl många udda saker som samverkar här, flickvännens mobil försvinner när hon väntar på BO. Sen ringer hon BO:s chef med en annan telefon och berättar vad som hänt?
Varför var det så viktigt att ringa chefen?

Kvinnan och chefen kanske är vänner. Dom kanske har något med mordet att göra. Rånmotivet verkar allt svagare. Om man ska råna någon börjar man inte med att knivhugga personen.
Mannen på övervakningsfilmen ser ut som en svart afrikan men ser inte ut som en somalier. Han är för stor och grov. Han liknar de migranter som brukar försöka ta sig in i Europa via de spanska enklaverna. Jag skulle säga Gambia eller Nigeria.
Citera
Medlem
Mr.Swedens avatar
180 - 190 cm lång, inte vår gängse zoomalier?
Citera
2021-01-05, 20:54
Medlem
Tomatpures avatar
Rånmord, stilnoct, hobbyblatte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in