2021-01-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Flickvännen vet säker vem mördaren är. Att hon förlorar sin mobil mordkvällen är ingen slump. Jag är allergisk mot sådan slump precis som GW. Hon har förmodligen gjort sig av med den i tron att det då inte går att se vilka hon ringt mordkvällen. Mördaren förmodligen. Offret o flickvännen hade separerat men på väg bli ihop, hade hennes ev tillfälliga pojkvänn blivit svartis? Kling o Klang får kolla med mobiltelefonibolagen, samt pejla var en ev pojkvänn eller släktings mobil befann sig.

wtf, är de sant? Hur vet du att mobilen försvann?
Citera
2021-01-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan det vara en sån här jacka?

http://citiboard.se/vaxjo/sail-racing-jacka-l-herr-nyskick,4223565

Märket på armen/bröstet stämmer, texten på baksidan inte.

Bra jobbat.
Citera
2021-01-05, 19:56
Avslutad
Nästa tunnelbanestation efter Rissne är Rinkeby sen kommer Tensta och sen Hjulsta.

Inte omöjligt att GM kommer från nån av dessa förorter, ska väl inte vara alltför svårt att spåra upp en person i ljusblå jacka och röda skor som bor där nånstans.
Bara att kolla allt filmat material en vecka bakåt.

Säkert dömd för personrån tidigare.

Tror lätt snuten kniper han innan månadsskiftet.

GM sitter väl bara och väntar på att snuten närsomhelst plötsligt bryter upp hela lägenhetsdörren och stormar lägenheten !

Flödder-pajasen är köööööööörd !
Citera
2021-01-05, 19:57
Medlem
Allanamnvarsluts avatar
Verkar vara en jacka med minst 10 år på nacken.. Svårt att hitta bild på en ljusblå dock! Men den bör vara rejält unik!

http://valenciasailing.blogspot.com/2010/06/sail-racing-partners-with-isaf-world.html?m=1
Citera
2021-01-05, 19:58
Medlem
NemesisSwedens avatar
På bilderna som polisen släppt ser han ju inte precis 'vit' ut🤣. Som de flesta av oss här förmodade... Hoppas på ett långt och vidrigt fängelsestraff där han blir misshandlad och rövknullad
och sedan biljett hem - även om han är svensk medborgare.
Citera
2021-01-05, 20:00
Medlem
Jag är säker på att polisen läser här, de borde kunna få uppgifter om vilka som köpt dem från företaget.
Varje jacka har en kod på sig har jag för mig.
Citera
2021-01-05, 20:01
Medlem
trillians avatar
Kan det vara hedersrelaterat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Baserat på vad? Ingenting. Om man hittar honom kommer han säkert dömas för mord och tvåsiffrigt antal år i fängelse.
Jag har inte nämnt något om hur många år han kommer dömas till. Självklart kommer han att dömas för mord el ev rättspsyk. Men att dömas till ett visst antal år och sedan gå fri efter ett antal år tidigare än vad som är bestämt är en helt annan sak. Och att spela psykiskt sjuk och manipulera rättssystemet är ju inga problem i detta landet.
Oavsett så kommer han ha det bra i fängelset.
En vän till en killkompis hade ihjäl två tjejer för många år sedan och satt 8 år i fängelse. Han hade det superbra och passade på att fixa alla sina tänder som han hade problem med. Han behövde inte betala ett skit för han hade ingen inkomst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan det vara en sån här jacka?

http://citiboard.se/vaxjo/sail-racing-jacka-l-herr-nyskick,4223565

Den är lik, men det är inte den. Det är en linje mellan texten på GMs jacka. Dessutom ser det ut att vara röda detaljer nertill. Ganska oklart om en förortskille skulle gå runt med en seglarjacka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
Ja exakt sån fast blå.
"Anchor Blue" på Sail racing språk.
Citera
2021-01-05, 20:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Märket på armen/bröstet stämmer, texten på baksidan inte.

Bra jobbat.

Texten på baksidan stämmer inte..? Tycker jag visst det skulle kunna göra. Stämmer även med de vita sträcken i ärmsluten och längst ned på jackan.

Men färgen stämmer förstås inte.
Citera
2021-01-05, 20:03
Medlem
Yoweris avatar
Jag blev helt galen när jag såg honom på marken och de försökte rädda honom. Jag skrek och grät, säger Faouzia Rachdi till Expressen.

Om min sambo blir knivmördad ringer jag inte expressen timmarna efter, eller låter dom få en intervju. Inte heller ringer jag hennes chef. Om jag mot all förmodan ändå gör det behöver jag nog inte styrka att jag skrek och grät. Där ringer klockorna kolla-jag-grät-och-skrek-så-jag-har-inget-med-detta-att-göra-så-misstänk-inte-mig.

Jag tror nog allt denne kvinna är av högsta intresse. Som jag nämner tidigare, ett KK under separationen är ett hett tips. Att hon sumpat mobilen innan är också sannerligen märkligt.

Finns tre restauranger i Rissne centrum: fd Galne Kocken som har utsikt mot bankomaten. En kolgrill som också har utsikt men inte lika bra (parkering emellan) och Pizzerian som man inte alls ser bankomaten ifrån. Endast förstnämnda har alkoholtillstånd så där lär dom ha varit
Senast redigerad av Yoweri 2021-01-05 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in