2021-01-05, 20:32
Medlem
ColinRobinsons avatar
Baserat på klädseln så gissar jag på arab, balt eller påtänd svensk. Ser inte ute som en negroid.

Jackan känns inte som något negrer brukar ha på sig.

Borde vara busenkelt att få fast aset med en sådan utmärkande klädsel.
Citera
2021-01-05, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Jag blev helt galen när jag såg honom på marken och de försökte rädda honom. Jag skrek och grät, säger Faouzia Rachdi till Expressen.

Om min sambo blir knivmördad ringer jag inte expressen timmarna efter, eller låter dom få en intervju. Inte heller ringer jag hennes chef. Om jag mot all förmodan ändå gör det behöver jag nog inte styrka att jag skrek och grät. Där ringer klockorna kolla-jag-grät-och-skrek-så-jag-har-inget-med-detta-att-göra-så-misstänk-inte-mig.

Jag tror nog allt denne kvinna är av högsta intresse. Som jag nämner tidigare, ett KK under separationen är ett hett tips. Att hon sumpat mobilen innan är också sannerligen märkligt.

Finns tre restauranger i Rissne centrum: fd Galne Kocken som har utsikt mot bankomaten. En kolgrill som också har utsikt men inte lika bra (parkering emellan) och Pizzerian som man inte alls ser bankomaten ifrån. Endast förstnämnda har alkoholtillstånd så där lär dom ha varit

Ja, det är både ett och annat som är märkligt med den här historien, i synnerhet hennes uppträdande både vid och efter gärningen och att hon skulle ha tappat bort mobiltelefonen.

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
...
Om tråden.
Oerhört tragiskt med allt överdrivna tjafs om det påstått "skumma" i bankomatuttag.
BO är död, och ingen ska ostraffat ta sig rätten att döda någon annan person!
Om motivet skulle vara något annat än ett rånmord (vilket jag betvivlar), så får vi hoppas att detta i sinom tid kommer att framgå genom upprättad FU.

Ta och lugna ner dig lite. Det här är ett diskussionsforum, klarar du inte av det så behöver du inte delta. Det finns all anledning att undra varför BO tar ut kontanter efter att ha varit på ett krogbesök och de därtill följande associationer man kan göra av det. Detta är såklart också något som polisen tittar på.

Mer tragiskt är nog att ni snöar in er på GM:s klädsel utan att förstå att polisen redan vet vad det är för modell och märke på det.
Senast redigerad av BWisser 2021-01-05 kl. 20:40.
Citera
2021-01-05, 20:36
Medlem
flyer1s avatar
Bilden på gärningsmannens rygg kan visa arabisk text. Nån som kan arabiska som kan läsa det ?
Citera
2021-01-05, 20:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
absolut inte

Och varför absolut inte då?
Citera
2021-01-05, 20:38
Medlem
UDontWantToMeetMes avatar
Både jacka och skor verkar stämma helt med vad ni hittat. Dvs Sail Racing och Nike. På jackan framförallt syns den unika loggan på ärm och bröst med segel som verkar vara speciell för den modellen.
Citera
2021-01-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Baserat på klädseln så gissar jag på arab, balt eller påtänd svensk. Ser inte ute som en negroid.

Jackan känns inte som något negrer brukar ha på sig.

Borde vara busenkelt att få fast aset med en sådan utmärkande klädsel.

Skulle du göra brott i kläder du brukar ha på dig?
Citera
2021-01-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Jag blev helt galen när jag såg honom på marken och de försökte rädda honom. Jag skrek och grät, säger Faouzia Rachdi till Expressen.

Om min sambo blir knivmördad ringer jag inte expressen timmarna efter, eller låter dom få en intervju. Inte heller ringer jag hennes chef. Om jag mot all förmodan ändå gör det behöver jag nog inte styrka att jag skrek och grät. Där ringer klockorna kolla-jag-grät-och-skrek-så-jag-har-inget-med-detta-att-göra-så-misstänk-inte-mig.

Jag tror nog allt denne kvinna är av högsta intresse. Som jag nämner tidigare, ett KK under separationen är ett hett tips. Att hon sumpat mobilen innan är också sannerligen märkligt.

Finns tre restauranger i Rissne centrum: fd Galne Kocken som har utsikt mot bankomaten. En kolgrill som också har utsikt men inte lika bra (parkering emellan) och Pizzerian som man inte alls ser bankomaten ifrån. Endast förstnämnda har alkoholtillstånd så där lär dom ha varit

Du kanske inte är helt fel ute faktiskt, varför springer GM tillbaka och utdelar fler knivhugg?
Citera
2021-01-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Om köpet är gjort med kontokort är det inte omöjligt att minska ner antalet sålda.
Det är troligt att jackan är köpt i Sverige, hur många sådana finns det då som är sålda i L-XxL?

Är den köpt på second hand kan säljaren vidarebefordra polisen vidare.

Dubbelmordet i Mantorp blev löst på liknande sätt med nyinköpt tejp på Biltema.

dom kommer aldrig kolla igenom vem som köpt Jackan, Sail racing är rätt eftertraktad jacka som säljs dagligen på både blocket och Tradera.

Köper man en Sail Racing så har man den 2-3 år då den har ett högre pris. Så köpte han den själv ny så kanske den har några år på nacken.
Citera
2021-01-05, 20:42
Medlem
Det som tyder på en personlig relation är att GM återvänder för att hugga igen. Hade det varit rånmord hade han aldrig vänt tillbaka när han fått vad han ville ha.
Citera
2021-01-05, 20:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadsmorgon
Den är lik, men det är inte den. Det är en linje mellan texten på GMs jacka. Dessutom ser det ut att vara röda detaljer nertill. Ganska oklart om en förortskille skulle gå runt med en seglarjacka.

Det stämmer visst. "Linjen" är andra textraden. Detaljerna är flaggorna.
Citera
2021-01-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det som tyder på en personlig relation är att GM återvänder för att hugga igen. Hade det varit rånmord hade han aldrig vänt tillbaka när han fått vad han ville ha.

Han va ju troligtvis påverkad och då vänder man tillbaka oavsett om man har en personlig relation eller inte.
Citera
2021-01-05, 20:44
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamnvarslut
Verkar vara en jacka med minst 10 år på nacken.. Svårt att hitta bild på en ljusblå dock! Men den bör vara rejält unik!

http://valenciasailing.blogspot.com/2010/06/sail-racing-partners-with-isaf-world.html?m=1
Blekt i tvätt möjligtvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in