2021-01-05, 20:13
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Spekuleras lite om kläderna på 9gag. Är det såna här skor?

https://imgshare.io/image/NVmg4w

Man fick dock inte med nåt märke vad jag kan se

Jag tycker det ser ut som en Nike-logga på ena bilden.

Liknar dessa skor: https://i.pinimg.com/originals/34/34/98/343498e45f046e9a3d6de170d8beb92e.jpg
Citera
2021-01-05, 20:16
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Bingo!

absolut inte
Citera
2021-01-05, 20:16
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Jag blev helt galen när jag såg honom på marken och de försökte rädda honom. Jag skrek och grät, säger Faouzia Rachdi till Expressen.

Om min sambo blir knivmördad ringer jag inte expressen timmarna efter, eller låter dom få en intervju. Inte heller ringer jag hennes chef. Om jag mot all förmodan ändå gör det behöver jag nog inte styrka att jag skrek och grät. Där ringer klockorna kolla-jag-grät-och-skrek-så-jag-har-inget-med-detta-att-göra-så-misstänk-inte-mig.

Jag tror nog allt denne kvinna är av högsta intresse. Som jag nämner tidigare, ett KK under separationen är ett hett tips. Att hon sumpat mobilen innan är också sannerligen märkligt.

Finns tre restauranger i Rissne centrum: fd Galne Kocken som har utsikt mot bankomaten. En kolgrill som också har utsikt men inte lika bra (parkering emellan) och Pizzerian som man inte alls ser bankomaten ifrån. Endast förstnämnda har alkoholtillstånd så där lär dom ha varit
Stod tidigare i tråden att de var på fd Galne Kocken. Så man ser alltså bankomaten bra därifrån?
Citera
2021-01-05, 20:19
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vad gissar ni att han har för skostorlek?

En gissning baserat på hur foten syns i relation till gatstenen skulle jag säga 46-47.
Citera
2021-01-05, 20:20
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk

Liknar dessa skor: https://i.pinimg.com/originals/34/34/98/343498e45f046e9a3d6de170d8beb92e.jpg

för mkt rött
Citera
2021-01-05, 20:21
Avslutad
Citat:
En gissning baserat på hur foten syns i relation till gatstenen skulle jag säga 46-47.

Eller hur, rätt storfotad ser han ut att vara
Citera
2021-01-05, 20:21
Medlem
Lite väl utmärkande klädsel? Kan tänka mig att han aldrig har använt de där kläderna innan och aldrig kommer använda dem efteråt. Så att folk ska stirra sig blinda efter illröda skor och blå glansig jacka och aldrig hitta honom.

I annat fall, om det är hans vanliga klädstil, så lär det ju inte dröja många timmar innan denna herre är hittad.
Citera
2021-01-05, 20:24
Medlem
LeBronThurmans avatar
Om det stämmer att GM stått och spanat in personer som gjorde uttag, så kanske han påtänd med hopp om mycket pengar tyckte sig se detta ifrån BO:s uttag? (En ren spekulation ifrån min sida.)

Om GM stötte på oväntat motstånd kanske han använde kniven. Tanken på att BO kunde identifiera honom kanske fick honom att stega tillbaka och med mod av drogerna i kroppen avsluta det han påbörjat utan några som helst normala spärrar.

Jackan kan den trolige "pundaren" ha stulit på något ställe han brutit sig in på, arbetsplats, omklädningsrum eller i någon container el. likn.
Kan även ha skänkts inför klädinsamling och därefter delats ut till GM av någon välgörenhetsorganisation?

Om tråden.
Oerhört tragiskt med allt överdrivna tjafs om det påstått "skumma" i bankomatuttag.
BO är död, och ingen ska ostraffat ta sig rätten att döda någon annan person!
Om motivet skulle vara något annat än ett rånmord (vilket jag betvivlar), så får vi hoppas att detta i sinom tid kommer att framgå genom upprättad FU.
Citera
2021-01-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Spekuleras lite om kläderna på 9gag. Är det såna här skor?

https://imgshare.io/image/NVmg4w

Man fick dock inte med nåt märke vad jag kan se

Nej, på bilden av GM ser det ut som ett Nike märke där tårna börjar. Någon form av märke iaf!
Citera
2021-01-05, 20:30
Medlem
Citat:

Exakt
Citera
2021-01-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Njae, de säljs ju över hela världen. Omöjlig uppgift. Tror du företaget registrerar köpare?

Om köpet är gjort med kontokort är det inte omöjligt att minska ner antalet sålda.
Det är troligt att jackan är köpt i Sverige, hur många sådana finns det då som är sålda i L-XxL?

Är den köpt på second hand kan säljaren vidarebefordra polisen vidare.

Dubbelmordet i Mantorp blev löst på liknande sätt med nyinköpt tejp på Biltema.
Citera
2021-01-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
för mkt rött

Finns en uppsjö av färgkombinationer av den modellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in