2021-01-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Vad hände, alla som var på väg upp ifrån Malmö? Ingenting?
De kanske skulle på Yasins nyårsfest 😉
Citera
2021-01-05, 17:34
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
De kanske skulle på Yasins nyårsfest 😉
Jo men ”lyder” FLG fortfarande under SZ, för dom körde väl själva innan?
Citera
2021-01-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insider08
När ska gängvåldet trappas ner , jag blir så trött på det här .
Jättemycket jobb som måste till, skola, straff, rättsväsendet, polis, tull, annan jobbpolitik, annan migration, bort med ebo, annan syn på samhället. Kommer inte ske på närmsta tiden
Citera
2021-01-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdkilla
Den Nya Tenstanätverket har beef med HH. Det är med de beefet startade från början, FLG kom in senare.
Elementärt!
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Vi vet att FLG är i krig med HH nu efter kaptens död. Men det andra gänget från Tensta, det "nya", kan det mycket väl vara SSA? Typ som en undergrupp till FLG? Vet att många skriver SSA som typ tillhör FLG, bara en chansning... Isåfall inte, vilka är personerna i det nya Tensta gänget?
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Flg och ssa är samma sak de har nytt namn bara
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Shottaz och flg är samma gäng nu de e med varandra
Alltid svårt med konturerna, i synnerhet i början. Tog aslång tid för mig bara att acceptera vad FLG står för... Het enkelt för nonsens-idiotisk förklaring! Och nu har de gått över till "fräscha" SSA...

Som jag förstått är det en rätt horisontell hierarki i flera av dessa löst sammansatta nätverk... I synnerhet bland de yngre, vilket bidrar till de skiftande lojaliteterna och oskarpa- och ofta överlappande konturlinjerna.

En tanke jag haft ett tag, om SSA inte bara skulle innebära FLG-namnbyte "rakt av", påminner lite om KnorrDjungles tanke ovan. Att SSA skulle kunna bestå av ett par grupperingar (eller delar av dito) som, nu när det ballat ur totalt, ingått en ny (ohelig?) gruppering. SSA började ju florera under sensommar-höst i samband med den senast uppkomna våldsvågen/konflikten(erna). HH vs FLG och Nya Tensta (T3... whatever). Flera har varit inne på olika typer av allianser mot HH (och i förlängningen även ev HHs allierade). Redan tidigt skrevs det att T3 hade kompisar i FLG, och att det var därför som t ex KB sköts. Bara spekulation men skulle SSA kunna vara en tillfälllig gemensam front mellan FLG och Nya Tensta... en kartell mot våldsivrarna i HH? Eller så är det helt enkelt bara, som Hss777777 skriver, re-branding av FLG...

Någon skrev nyligen att 3T skulle stå närmare "springis-DP" än FLG. Det talar isf naturligtvis emot någon form av allians med FLG. Men logiskt om T3 på något vis tidigare fungerat som springisar till HSL (f d Tenstanätverket) som ju stod (gamla) DP nära. Hur är T3s roll till "resterna" av HSL? Är T3 på något vis en förlängning av (gamla) Tenstanätverket?
Citera
2021-01-05, 18:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Mannen du har växt upp. Thats all it is.

Tensta, Byn, Husby allt det där var mycket värre förr enligt mig men allt rapporterades inte och social media hade inte lika mycket inflytande.

Den där gemenskapheten du nämner finns säkert kvar men kanske inte för dig och mig som nu är lite äldre och vuxit upp, men för ungarna som växer upp nu är det likt vår tid tror jag

Det mest idiotiska jag läst på FB, Jag hängde mkt i akalla/husby för ca 10 år sedan, bara den tiden tills nu har det blivit mkt värre.
Citera
2021-01-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Jo nya Tensta finns, kallas också Tensta 1 (eller om det var 2) av polisen enligt media. Står mycket om historierna bakom här. http://blog.zaramis.se/2020/10/18/ga...ckholm-tensta/ Vet inte vad som stämmer, dom Tensta nätverket var inte allierade med FLG för ett halvår sedan i alla fall. Men det är rörigt och svårt att hålla isär Tensta 1, HSL och DP för utomstående
Svensson/Zamiris-blogg är oftast väldigt bra informerad och saklig! Tror dock han denna gång delvis blandat ihop (gamla) Tenstanätverket (som sedan blev HSL) med (det nya) "Nya Tensta"/T3. Eller förenklat. Hur som helst så är de i HSL lite äldre... de i T3 beskrivs som unga... Vet iofs inte så mycket om HSL men ett helt gäng av de tunga sitter, så vet inte riktigt om de "finns"...
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2021-01-05 kl. 19:03.
Citera
2021-01-05, 18:48
Medlem
Citera
2021-01-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Varför är det ingen som nämner namn på de i Nya Tensta! Alla andra grupperingar slängs med namn i alla trådar länkas Instagram osv. Är de skyddade och hemliga på något vis?
Om de finns verkar de slinka under radarn... Eller så är de så tråkigt ointressanta att ingen orkar skriva om dem, eller för den delen... skjuta ihjäl dem. Och det är ju isf en klok strategi kan man tycka :-)
Citera
2021-01-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Elementärt!

Alltid svårt med konturerna, i synnerhet i början. Tog aslång tid för mig bara att acceptera vad FLG står för... Het enkelt för nonsens-idiotisk förklaring! Och nu har de gått över till "fräscha" SSA...

Som jag förstått är det en rätt horisontell hierarki i flera av dessa löst sammansatta nätverk... I synnerhet bland de yngre, vilket bidrar till de skiftande lojaliteterna och oskarpa- och ofta överlappande konturlinjerna.

En tanke jag haft ett tag, om SSA inte bara skulle innebära FLG-namnbyte "rakt av", påminner lite om KnorrDjungles tanke ovan. Att SSA skulle kunna bestå av ett par grupperingar (eller delar av dito) som, nu när det ballat ur totalt, ingått en ny (ohelig?) gruppering. SSA började ju florera under sensommar-höst i samband med den senast uppkomna våldsvågen/konflikten(erna). HH vs FLG och Nya Tensta (T3... whatever). Flera har varit inne på olika typer av allianser mot HH (och i förlängningen även ev HHs allierade). Redan tidigt skrevs det att T3 hade kompisar i FLG, och att det var därför som t ex KB sköts. Bara spekulation men skulle SSA kunna vara en tillfälllig gemensam front mellan FLG och Nya Tensta... en kartell mot våldsivrarna i HH? Eller så är det helt enkelt bara, som Hss777777 skriver, re-branding av FLG...

Någon skrev nyligen att 3T skulle stå närmare "springis-DP" än FLG. Det talar isf naturligtvis emot någon form av allians med FLG. Men logiskt om T3 på något vis tidigare fungerat som springisar till HSL (f d Tenstanätverket) som ju stod (gamla) DP nära. Hur är T3s roll till "resterna" av HSL? Är T3 på något vis en förlängning av (gamla) Tenstanätverket?

T3 är inte allierade med varken Shottaz eller FLG. SSA består av exakt samma medlemmar som i FLG/Shottaz. T3 är också varken springisar till DP eller HSL.

De är de nya generationen från Västerort och tillhör inte någon annan. De är en helt egen gruppering. Skulle inte ens tro att de är allierade med FLG av infot jag fått, endast att de känner varandra och har haft kontakt.
Citera
2021-01-05, 19:42
Medlem
Bredängsnätverket klippte dessa två. Samtidigt låter de andra grupper kriga mot varandra och hömnas. De kan nu sitta bredvid och flina.
Citera
2021-01-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det mest idiotiska jag läst på FB, Jag hängde mkt i akalla/husby för ca 10 år sedan, bara den tiden tills nu har det blivit mkt värre.

Hahaha vilken pajas.

Du "hängde i akalla/husby" för 10 år sen..

Jag har bott i västerort i över 25 år!!! Uppväxt, gått i skola, hängt osv. Hur kan du snacka?!
Citera
2021-01-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahiho
Vad snackar du om hha? Skriv inte om sådant du inte har en aning om. Förklarar allt att du avslutat din text med "tror jag".
Förorter/"ghetton" i hela Sverige är MYCKET värre än de var för bara 10-15 år sedan. Kanske värst i västerort.

Igen, jag är FRÅN dessa områden. Exakt samma grejer hände förr oxå. Ända anledningen jag sa "tror jag" är för jag så klart inte vet ALLT som händer IDAG för idag är jag vuxen man som inte hänger mer grabbar längre.

Haha du utgår från vad du läser i media din pajas. "förorter i hela Sverige", och hur vet DU det? Statistik från nyhetsrapporter eller?

Jag pratar om våldet. Gäng fanns förr oxå, farligare typer än nu. Ända skillnaden är att det var mindre med skjutvapen.

Sluta kolla på TV och VÄX UPP och VAR KVAR i dessa områden innan ni snackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in