2021-01-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Man kan inte sitta i fängelse när man önskar. Krävs en dom. Kanske menade postaren att han sitter i Sundsvall å gömmer sig fast han inte är jagad?

Om du köper ett kilo knark eller en pistol och sedan ringer ett tips till polisen eller på annat sätt ser till att polisen kontrollerar dig, så har fu ju frivilligt satt dig i fängelse
Citera
2021-01-23, 14:53
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Nu får du sluta smutsa ner alla trådar med ditt rasistiska snack, jävla loser.

Faktum är att du kanske inte förstår hur stort Sundsvall är och hur mycket lakritsremmar i modekläder sticker ut? Det är en sak att vara Adidaskrigare i förorten och att gömma sig i en norrländsk stad. Polisen har givetvis björnkoll på dom och dom kommer att åka in så fort dom ens försöker sig på att hitta på något. Alternativt att dom är så korkade att dom gör det, men då ryker dom ordentligt på några sekunder.
Citera
2021-01-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Man kan inte sitta i fängelse när man önskar. Krävs en dom. Kanske menade postaren att han sitter i Sundsvall å gömmer sig fast han inte är jagad?

Men det fattar jag väl men han kan ju gjort något klantigt just för att sitta, det var inte jag som skrev det utan frågade efter nån skrev det.
Citera
2021-01-24, 11:15
Medlem
postaposcouts avatar
det som skrevs för ett bra tag sedan*, i någon för ämnet delvis relevant tråd* och av någon hyfsat insatt*, var att makavelli av ren självbevarelsedrift själv sett till att hamna i förvar. detta har därefter varit lite av en trådsanning. sedan kan det ju, om det stämmer, ha varit under si eller så lång tid beroende på ev utdömt straff...

kan inte se att det i så fall nödvändigtvis skulle vara antingen eller/stå i motsatts till vartannat... makavelli kan ju (t ex efter ev förvaring) omlokalisert till (t ex) sundsvall. snarare tycker jag att sistnämnda (ev) exil faktiskt i så fall skulle ligga i linje med den förstnämnda (ev frivilliga) förvaringen.
sedan kan man ju tro vad man vill tills endera kan beläggas med folkbokföring (sannolikt inte) eller ev avtryck i TR dokument (med tiden antagligen mer troligt/oundvikligt)...

*vag beskrivning, jag vet :-)
Citera
2021-01-24, 13:55
Medlem
Om de gömmer sig i Sundsvall borde någon sett dom.
Citera
2021-01-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veleso666
Makavelli är djupt traumatiserad enligt en nära vän till mig, hade jag varit han så hade jag gjort en Sadka och dragit till USA elr Somalia för gott.
Han skulle kunna hoppa av och börja med terapi.
Citera
2021-01-25, 12:05
Medlem
beckos avatar
Är det FLG nu igen, borde kunna bo en i HH nära lägenheten?
Citera
2021-01-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
(...) makavelli kan ju (t ex efter ev förvaring) omlokaliserat till (t ex) sundsvall. snarare tycker jag att sistnämnda (ev) exil faktiskt i så fall skulle ligga i linje med den förstnämnda (ev frivilliga) förvaringen. sedan kan man ju tro vad man vill tills endera kan beläggas med folkbokföring (sannolikt inte) eller ev avtryck i TR dokument (med tiden antagligen mer troligt/oundvikligt) (...)
Citat:
Ursprungligen postat av Goran3310
Om de gömmer sig i Sundsvall borde någon sett dom.
(FB) Dödspatrullen i Stockholm, vad är det för killar?
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2021-01-25 kl. 18:51.
Citera
2021-01-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veleso666
Dem är beredda att ta konflikten i Sundsvall. Makkans lillebror tsm med andra vilar upp sig i Sundsvall och kmr vara där tills Musse och Talang släpps fria ( vintern 2022)
Möjligt att de vilat upp sig. Just AZ kommer dock ev vara upptagen när Musse och Talle muckar. Dömdes senast för ofredande (!) i Uppsala i december. Men senaste aktiviteterna nu i januari kan potentiellt bli mer kostsamma (se nedan). Kan faktiskt, om de fortsätter på på samma stig som på senaste tiden... Bli rätt tunt med DP-springisar med blommor och choklad när ovan nämnda knallar ut i KV-mjukisbrallor i snön...
(FB) Sex personer, DP, inkl Shacki, häktade för grovt vapenbrott, Hjulsta 2021-01-14
Citera
2021-01-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Möjligt att de vilat upp sig. Just AZ kommer dock ev vara upptagen när Musse och Talle muckar. Dömdes senast för ofredande (!) i Uppsala i december. Men senaste aktiviteterna nu i januari kan potentiellt bli mer kostsamma (se nedan). Kan faktiskt, om de fortsätter på på samma stig som på senaste tiden... Bli rätt tunt med DP-springisar med blommor och choklad när ovan nämnda knallar ut i KV-mjukisbrallor i snön...
(FB) Sex personer, DP, inkl Shacki, häktade för grovt vapenbrott, Hjulsta 2021-01-14
Ja de flesta kommer sitta en stund på kåken. Men dom här killarna kommer vara "nya" dp om något år. Som sagt, kriget kommer aldrig ta slut det kommer enbart bli värre. Varit tyst ett tag nu med skjutningar sen sist i Tensta. När kommer hämnden från FLG mot Husby?
Citera
2021-01-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ja de flesta kommer sitta en stund på kåken. Men dom här killarna kommer vara "nya" dp om något år. Som sagt, kriget kommer aldrig ta slut det kommer enbart bli värre (...)
Jovisst, absolut. Vissa av dem kan man nog säga redan är (nya DP)/annat. Jag hade nog räknat ut det där gänget lite för tidigt (för att jag just såg dem som en gruppering) men det jag menar är nog att DP faktiskt ändå är stendött. Och att de faktiskt bevisligen rätt aktiva resterna nog, som FLG eller andra avknoppningar är något nytt, något annat. Där Musse och Talang är utbölingar som bara har egen relation till ett fåtal. Det finns ingen heder eller lojalitet. Möjligtvis något blodsband. Så på sätt och vis spelar det igen roll vilka som för stunden skulle ha möjlighet att hämta upp reptilerna från kåken när/om det blir dags. 2MST kommer bara vara en belastning. Tuffa ikoner iofs men en belastning, lite som Poy, och vi vet ju hur det gick för honom när han trodde han kunde tuffa sig, försöka styra och ställa. Och "muckarna" kommer ha bra mycket fetare kors målade på ryggen än Poy hade, för alla som vill göra ett avtryck [pun intended]... Men Sho verkar ju iofs ha lyckats styra och ställa rätt bra via Encro med nya småungar... Vi får väll se hur det ligger till med hans krucifix om telefongangstern skulle dyka upp IRL i Järva...
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2021-01-27 kl. 22:29.
Citera
2021-01-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Jovisst, absolut. Vissa av dem kan man nog säga redan är (nya DP)/annat. Jag hade nog räknat ut det där gänget lite för tidigt (för att jag just såg dem som en gruppering) men det jag menar är nog att DP faktiskt ändå är stendött. Och att de faktiskt bevisligen rätt aktiva resterna nog, som FLG eller andra avknoppningar är något nytt, något annat. Där Musse och Talang är utbölingar som bara har egen relation till ett fåtal. Det finns ingen heder eller lojalitet. Möjligtvis något blodsband. Så på sätt och vis spelar det igen roll vilka som för stunden skulle ha möjlighet att hämta upp reptilerna från kåken när/om det blir dags. 2MST kommer bara vara en belastning. Tuffa ikoner iofs men en belastning, lite som Poy, och vi vet ju hur det gick för honom när han trodde han kunde tuffa sig, försöka styra och ställa. Och "muckarna" kommer ha bra mycket fetare kors målade på ryggen än Poy hade, för alla som vill göra ett avtryck [pun intended]... Men Sho verkar ju iofs ha lyckats styra och ställa rätt bra via Encro med nya småungar... Vi får väll se hur det ligger till med hans krucifix om telefongangstern skulle dyka upp IRL i Järva...

Jag tror att DPs framtid hänger mycket på ledarnas egenskaper och stil. Är de starka men smidiga och omtyckta killar, som är duktiga på att hantera människor, kommer de nog att välkomnas av de flesta och fortsätta där de slutade. Annars får de flytta.

DP-kretsen består nog av runt 100 personer. Så det finns styrka för den som förmår samla dem runt sig. Den som bara vill leda men som saknar de rätta egenskaperna dör snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in