2021-01-05, 13:40
Medlem
roffe69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

En sak jag undrar, som jag inte riktigt kan få grepp om. Oavsett vem man vill se som vinnare i valet i USA, även om man verkligen hatar Trump och mest av allt i hela världen bara vill att han ska bort, hur kan man ändå tycka att allt som skett är helt ok eller bara blunda och låtsas som ingenting?

Här är nog svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den till sist sanning. Till slut så tror folk på lögnen.

[/i]

Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Det är t.o.m så att en del personer kommer att skapa falska minnen kring detta, t.ex. att dom själva var med och bevittnade något och då kan dom fullt "sanningsenligt" utan problem gå ed på någonting dom aldrig bevittnat, eller varit med om.
2021-01-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Rudy hakade på pga av att det påstods att rösträkningen stoppats pga en påhittad vattenläcka.
Efterhand som sanningen kom fram släppte Rudy sitt påstående om fusk fångat på film.
Du kan släppa det nu och fokusera på riktigt fusk. Rudy hade siffror på valdeltagande på 700%
i något county, sådant är bevis på valfusk.

Mike Pensé
Vad var sanningen då som framkommit. Varför stoppade man rösträkningen, varför återupptog man den och varför rapporterar CBS News att election officials från platsen rapporterat att man stoppat pga vattenläcka.

Ps. inte din spekulation jag är ute efter utan den officiella källan som debunkat detta och gett svar på dessa frågor, men du kunde alltså inte heller hitta nånting och därför ska vi släppa det?
2021-01-05, 13:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Fast den fortsättningen besvarade inte för fem öre frågorna som är basic i caset:
dom hade tillåtelse att återvända när dom ville efter att dom blivit hemskickade, men vem berättade för dom att rösträkningen skulle återupptas? Om man inte har hört av sig till observatörerna och sagt att röstningen ska återupptas, varför i helvete skulle dom återvända till lokalen?

Det här har vi svar på om dettta är debunked, annars är saken inte debunked.

Är det inte "basic i caset" angående valfusk att det inte är valfusk om det inte är observatörer närvarande när det är precis det många ifrågasätter?
Dessutom har jag redan länkat källor på att det visst var observatörer närvarande även under de sista timmarna.
2021-01-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det inte "basic i caset" angående valfusk att det inte är valfusk om det inte är observatörer närvarande när det är precis det många ifrågasätter?
Dessutom har jag redan länkat källor på att det visst var observatörer närvarande även under de sista timmarna.
Byter du ämne för det är för jobbigt att du bidrog till att konstatera att det här inte är debunked eller hade du hittat svar på varför man avbröt rösträkningen, varför man återupptog den och varför CBS News får info från election officials från platsen att man avbröt den pga vattenläcka?

Se så någon som vill bidra med debunken eller är det trådsannning numera att ingen debunk har gjorts?
2021-01-05, 13:52
Bannlyst
Citat:
Specificera var du hittar frågan som ska besvaras är du gullig.

Men jag testar att besvara ditt påstående med en motfråga igen så får vi se om du vågar svara denna gång. Vilken budget hade mueller när man körde igenom den fejkade utredningen med massa påhitt och fabricerade bevis mot Trump?

Vad har Mueller och Ryssland att göra med en tråd om valfusk i presidentvalet?

Du kan inte fortsätta slingra dig undan från min frågeställning.
2021-01-05, 13:53
Medlem
Citat:
Byter du ämne för det är för jobbigt att du bidrog till att konstatera att det här inte är debunked eller hade du hittat svar på varför man avbröt rösträkningen, varför man återupptog den och varför CBS News får info från election officials från platsen att man avbröt den pga vattenläcka?

Se så någon som vill bidra med debunken eller är det trådsannning numera att ingen debunk har gjorts?
En sak jag verkligen inte förstår här är.
Om det här vore en stor sak. Varför har inte Trump och hans advokater förstått det? Jag menar, om det hade varit fusk borde de väl anmält det direkt, men ändå verkar man - förutom en del märkliga utspel - inte alls intresserade.

Det enda logiska svaret är givetvis att det inte är något fusk som syns på filmen, för annars skulle Trump och hans krympande skara advokater kastat sig över det direkt.
2021-01-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
En sak jag verkligen inte förstår här är.
Om det här vore en stor sak. Varför har inte Trump och hans advokater förstått det? Jag menar, om det hade varit fusk borde de väl anmält det direkt, men ändå verkar man - förutom en del märkliga utspel - inte alls intresserade.

Det enda logiska svaret är givetvis att det inte är något fusk som syns på filmen, för annars skulle Trump och hans krympande skara advokater kastat sig över det direkt.
Jasså. Jag hade sagt att Trumps team pratar mycket om valfusk osv men då ser vi olika på saken. Kul dock att folk säger att det är debunk och sen inte kan svara på dom mest basic frågorna för att saken var debunked var tydligen en stor sak då jävlar ville man skriva om det men nu är man lite mer fåordig serru. Synd att inte du heller lyckades hitta några svar på frågorna dock då får vi fortsätta konstatera att det inte är debunked, sen att du inte ser vikten i det känns iaf inte viktigt för mig personligen.
2021-01-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Vad har Mueller och Ryssland att göra med en tråd om valfusk i presidentvalet?

Du kan inte fortsätta slingra dig undan från min frågeställning.
Det är jätte enkelt att svara på och absolut inget jag behöver slingra mig ifrån. En användare tog upp varför man ansåg att demokraterna skulle vara mer benägna att fuska än republikanerna så jag presenterade rapporten från DoJ där dom tillsammans med FBI förra valet fastnade med handen i syltburken efter att under tre års tid försökt göra sina konspirationer till sanning på skattebetalarnas bekostnad. Kan man hitta på ett falskt case för att avsätta en folkvald president kan man nog fuska i ett val, tror du inte?
2021-01-05, 13:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men du har ju sett PK och du har inte svaret på varför man skulle avsluta rösträkningen, varför man skulle påbörja den igen eller varför CBS rapporterar att election officials från platsen meddelade att man stoppade pga vattenläcka?

Säg till om du kan hitta det för fram tills dess var ju detta ganska häpnandsväckande när folk påstår att det är debunked men vi inte har svaren på dom mest basic frågorna... Kul att du kunde belysa att det inte var debunked, då får vi hoppas nån hittar debunken åt dig om du inte kan göra det så att ordningen kan återställas.

Varför man avslutade rösträkningen framkommer i presskonferensen - deras chef tyckte gott de kunde återuppta arbetet eftersom de skulle jobba hela natten själva..

Rösträkningen försenades av vattenläckan så där har ju CBS helt rätt. Intressant är ju även att de i samtalet efteråt diskuterar just att det handlar om ett "very democratic district, Hillary won it by 40 pst so if it's a delay it's gonna be Joe Bidens votes..."

https://www.youtube.com/watch?v=C25DAAHZdEw
2021-01-05, 13:58
Medlem
Citat:
Jasså. Jag hade sagt att Trumps team pratar mycket om valfusk osv men då ser vi olika på saken. Kul dock att folk säger att det är debunk och sen inte kan svara på dom mest basic frågorna för att saken var debunked var tydligen en stor sak då jävlar ville man skriva om det men nu är man lite mer fåordig serru. Synd att inte du heller lyckades hitta några svar på frågorna dock då får vi fortsätta konstatera att det inte är debunked, sen att du inte ser vikten i det känns iaf inte viktigt för mig personligen.
Det är två saker här.
1. Det har debunkats många gånger, senast på presskonferensen igår, men du vill inte tro på det.
2. Trump och hans advokater tror på allvar inte att det är något fusk. Annars hade man tagit det till domstol. Eller menar du att man är så korkade att man har bevis, men inte vill använda det???
2021-01-05, 13:59
Medlem
Citat:
Varför man avslutade rösträkningen framkommer i presskonferensen - deras chef tyckte gott de kunde återuppta arbetet eftersom de skulle jobba hela natten själva..

Rösträkningen försenades av vattenläckan så där har ju CBS helt rätt. Intressant är ju även att de i samtalet efteråt diskuterar just att det handlar om ett "very democratic district, Hillary won it by 40 pst so if it's a delay it's gonna be Joe Bidens votes..."

https://www.youtube.com/watch?v=C25DAAHZdEw
Då väntar jag på att du skickar länk till PK med minutangivelser på vart vi kan höra det du påstår. Chefen tyckte alltså att ingen vila behövdes för dom skulle jobba hela natten, låter jävligt märkligt resonerat det är väl inför att man ska jobba hela natten som man behöver vilan? Men om man jobbar själv i lokalen behöver man alltså inte vila? Hur visste man att man skulle vara själv i lokalen och att inga observatörer skulle vara på plats, det var alltså planerat på förhand?
2021-01-05, 14:00
Medlem
Citat:
Nej det är dels inte olagligt att räkna röster utan valobservatörer och dels var det valobservatörer kvar på plats.
The observers were allowed to return at any time, Watson told Lead Stories. Lead Stories and Georgia Public Broadcasting reported that while the state’s law allows partisan observers to watch, it does not actually require that they be present for ballots to be counted.
https://www.politifact.com/factchecks/2020/dec/04/facebook-posts/no-georgia-election-workers-didnt-kick-out-observe/
Det ÄR olagligt att först delge information om att man ska stänga ner pga av en vattenläcka, plocka undan alla valsedlar, täcka över bord och maskiner och tömma lokalen och säga att man återupptar räknande dagen efter.

Detta kan du själv se på filmerna från övervakningskamerorna att det ÄR vad som FAKTISKT sker (fakta). Samtidigt som media rapporterar EXAKT samma sak. Att Fulton State Arena stänger ner för kvällen pga vattenläcka och att fortsatt räknande av poströster beräknas till nästa dag (eller tom senare), PGA VATTENLÄCKAN.

Det kallas bedrägeri och är inte lagligt. Dom valsedlar som räknades där på natten är därför olagliga, inga efterkonstruktioner från sec. of state office kan ändra på detta faktum.

Deras förklaring håller inte och ansvarig valarbetare på plats borde INTE ha fortsatt arbeta med skanning av valsedlar i ett redan ifrågasatt val.

Skulden och ansvaret är helt och fullt deras egen och det minsta man kan begära är att dom öppnar upp för en oberoende granskning av dessa valsedlar för att då ev rätta till misstaget, om det nu var ett misstag. Men då hade vi haft en granskning av dessa valsedlar för länge sen.

Den som inget har att dölja, döljer heller ingenting. Logik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in