2021-01-05, 09:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det kvittar ju i detta läget. Enbart Wisconsin räcker ju inte i vilket fall. Det är nog i praktiken för sent att ge Trump tillräckligt med elektorsröster för att vinna nu. Hade denna kommit för en vecka sedan hade det kanske varit annorlunda.

Det som händer nu är bara att Wisconsin officielt erkänner att valet inte gick rätt till. Lagarna följdes inte. Något mer står inte i lagtexten. Det kommer av Trump att tolkas som att han förlorade eftersom delstatens egna anställda fuskade och missskötte valet. I det har han ju till stor del rätt. Hade lagarna följts så hade färre kunnat poströsta och då hade sannolikt TheDonald vunnit.

Tycker nog att detta är det sämsta tänkbara utfallet. Alltså ett delstatsparlament ger Trump rätt, åtminstone i moralisk mening, men agerar inte i tid för att faktiskt ändra utfallet till Trumps fördel. Även om just Wisconsin ändras till Trumps fördel så finns ju precis samma saker i Nevada, Pennsylvania, Illinois, etc.

Oavsett vad förslaget/beslutet säger har personerna bakom det inte någon makt att ändra Wisconsin till Trumps fördel. Och så upprepas samma saker som domstolar redan hört. Jag tror inte det här hade gjort någon skillnad ens för en vecka sedan
2021-01-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Kan du berätta lite om dessa rapporter, och vad som har bevisats? Helst då med domslut.
Finns det något land som har haft ett valfusk? Alltså där landets domstol kommit fram till att det var fusk eller har vi alltid haft fel om te.x Nordkorea, dom har fria val alltså?
2021-01-05, 09:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Enligt "Legislator's Handbook" så behövs det ingen signatur från guvernören.

Jag undrade var i texten där certifiering tas upp. Legislatorer kan inte köra över guvernören på den punkten med en "resolution"
2021-01-05, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Oavsett vad förslaget/beslutet säger har personerna bakom det inte någon makt att ändra Wisconsin till Trumps fördel. Och så upprepas samma saker som domstolar redan hört. Jag tror inte det här hade gjort någon skillnad ens för en vecka sedan

Är det någon domstol som faktiskt sagt att vallagarna följdes? Frågan har väl alltid varit om det faktum att tjänstemän bröt mot vallagarna är tillräckligt allvarligt för att underkänna valet i sin helhet? Så har jag alltid tolkat det åtminstone?

Hursomhelst får vi se om Nixter får rätt på Torsdag. Jag hoppas ju att Trump tar hem det på något sätt men det blir svårare och svårare att se hur det skulle gå till....
2021-01-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Står inget om decertifiera där eller hur? Du får gärna peka ut var.

Det står här att överträdelserna ska åtgärdas. Det är omöjligt att peka ut något i framtiden som inte ännu har inträffat.

https://docs.legis.wisconsin.gov/2021/related/proposals/ar3
2021-01-05, 10:04
Medlem
https://massie.house.gov/news/email/show.aspx?ID=Z5MPA3CVK5FYZQ3KBYQIDSAWB4

Även fast dessa republikanska politiker ifrågasätter mail-in-votes och säkerheten kring valet så anser de att det är över.

"But only the states have authority to appoint electors, in accordance with state law. Congress has only a narrow role in the presidential election process. Its job is to count the electors submitted by the states, not to determine which electors the states should have sent."

Fler och fler som gett upp hoppet om Trump
2021-01-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
även om du är blind o helt utan iq så råkar jag både kunna se o ha iq... vad skedde på filmerna under natten i Georgia? vad var det vi såg? då under vattenläckan förklara gärna...

va det demokrater som satt kvar o matade fåglar kanske?

Är meningslöst att förklara för dig och andra Trumpers. Ni vill inte lyssna på förklaringen, och även om det förklaras 10 gånger och ni till slut ger upp om ett så kallat bevis så erkänner ni inte att det var fel utan ni hoppar bara vidare till nästa saga om valfusk och så vidare. Sen 100 sidor senare hänvisar ni ändå till motbevisade historier om valfusk för ni minns naturligtvis inte att de har blivit avfärdade utan bara att det förekom en historia.Och vips så finns det "miljarder" bevis i tråden.
2021-01-05, 10:28
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
även om du är blind o helt utan iq så råkar jag både kunna se o ha iq... vad skedde på filmerna under natten i Georgia? vad var det vi såg? då under vattenläckan förklara gärna...

va det demokrater som satt kvar o matade fåglar kanske?
Som jag skrev tidigare i tråden angående denna incidenten så är det i första hand ett lagbrott som begåtts. De har räknat ballots i strid med § 21 i Georgia law. Även om de räknat äkta valsedlar eller ej så anser jag att det är ett lagbrott.
2021-01-05, 10:40
Medlem
HAARPs avatar
Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den till sist sanning. Till slut så tror folk på lögnen.

Därför som det matats på med lögn efter lögn : döda som röstat på Biden , manipulerade rösträkningsmaskiner , lastbilar med falska röstsedlar som körs fram nattetid , miljoner falska poströster m.m. m.m.

Eter att ha hört och läst om det tillräckligt många gånger börjar folk tro på det ... så mycket fusk som de har upptäckt... då måste det ligga någon sanning bakom det ... ingen rök utan eld.
2021-01-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Är det någon domstol som faktiskt sagt att vallagarna följdes?

Fast det kan ju inte en domstol uttala sig om utan faktiskt fall? Premissen är att lagarna följdes, och är det någon som anser att lagarna faktiskt inte följdes är det upp till dessa att bevisa att så är fallet i domstol (via exempelvis gott antal indicier som faktiskt kan styrkas). Vilket inte har gjorts.

Så indirekt har domstolarna upprätthållit premissen att vallagarna följdes.
2021-01-05, 10:41
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag undrade var i texten där certifiering tas upp. Legislatorer kan inte köra över guvernören på den punkten med en "resolution"

Som vanligt så är det hittepåtrams av tomtar som inte är läskunniga.

Här är förslaget som introduceras av en medlem och som man hoppas kommer att tas upp.

https://docs.legis.wisconsin.gov/2021/related/proposals/ar3.pdf

Ingenting händer alltså på torsdag.

(edit: ser nu att jag minst tvåa på bollen, sorry)
Senast redigerad av HomoDeus 2021-01-05 kl. 10:48.
2021-01-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Fast det kan ju inte en domstol uttala sig om utan faktiskt fall? Premissen är att lagarna följdes, och är det någon som anser att lagarna faktiskt inte följdes är det upp till dessa att bevisa att så är fallet i domstol (via exempelvis gott antal indicier som faktiskt kan styrkas). Vilket inte har gjorts.

Så indirekt har domstolarna upprätthållit premissen att vallagarna följdes.

Ja det är ju så. Trump har samlat in flera hundra miljoner dollar för ändamålet. Och ändå händer ingenting. Trump har alltså inget bevis alls. Ingen annan heller. Det finns alltså inget belagt valfusk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in