2021-01-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Torsdag är väl ändå minst en dag för sent för att ha minsta betydelse för det här valet??

Det har varit tal om att fördröja certifieringen sedan slutet av november.

Pence welcomes GOP effort to delay certification of Biden victory

Citat:
The GOP senators and senators-elect will push to delay the certification of President-elect Joe Biden’s victory over President Donald Trump during a formal joint session of Congress on Wednesday.
2021-01-05, 09:05
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux

Ja... Torsdag är för sent
2021-01-05, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Vad har Ryssland utredningen att göra med valfusk i valet 2020?

Varför gör du en så här dålig what about-förklaring istället för att besvara min fråga?

Nej, jag välkomnar dig att besvara frågan istället.
Vill du prata om Ryssland utredningen så finns det andra lämpliga trådar för det.

president Joseph Robinette biden 2nd

Specificera var du hittar frågan som ska besvaras är du gullig.

Citat:
Han har haft 2 månader på sig. Och en budget på 200milj dollar.
Utan att hitta bevis för valfusk.

Du kan säga orden närsomhelst nu.
Inga tecken på systematiskt valfusk existerar(annat än i sektens fantasi)

Men jag testar att besvara ditt påstående med en motfråga igen så får vi se om du vågar svara denna gång. Vilken budget hade mueller när man körde igenom den fejkade utredningen med massa påhitt och fabricerade bevis mot Trump?
2021-01-05, 09:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Visst, men varför chansa på det?

Fast sen måste väl dessa påståenden ändå utredas innan det ens kan bli tal om decertifiering - och då handlar det väl antagligen om veckor eller månader innan något kan hända så det kanske inte spelar någon roll om det förläggs till onsdag eller torsdag.
2021-01-05, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Kan du citera det som säger att man ska decertifiera? Och hur det beslutet/förslaget står över guvernören

Det kvittar ju i detta läget. Enbart Wisconsin räcker ju inte i vilket fall. Det är nog i praktiken för sent att ge Trump tillräckligt med elektorsröster för att vinna nu. Hade denna kommit för en vecka sedan hade det kanske varit annorlunda.

Det som händer nu är bara att Wisconsin officielt erkänner att valet inte gick rätt till. Lagarna följdes inte. Något mer står inte i lagtexten. Det kommer av Trump att tolkas som att han förlorade eftersom delstatens egna anställda fuskade och missskötte valet. I det har han ju till stor del rätt. Hade lagarna följts så hade färre kunnat poströsta och då hade sannolikt TheDonald vunnit.

Tycker nog att detta är det sämsta tänkbara utfallet. Alltså ett delstatsparlament ger Trump rätt, åtminstone i moralisk mening, men agerar inte i tid för att faktiskt ändra utfallet till Trumps fördel. Även om just Wisconsin ändras till Trumps fördel så finns ju precis samma saker i Nevada, Pennsylvania, Illinois, etc.
2021-01-05, 09:22
Medlem
Citat:
Jo om de medvetet lurade iväg observatörerna ser jag absolut problem med det - då skulle jag undra vad fan som pågick.
Grattis Snake, 20 lögner senare klarar du av att erkänna en så enkel sak. Tips är att inte fastna vid om man låst eller haft dörren öppen. Fastna vid om man har satt upp bra förutsättningar för observatörerna att genomföra sin uppgift. Att skicka hem observatörer men inte låsa dörren är förstås inget seriöst sätt att genomdriva ett val det var vi alla överrens om tror jag utom du men när du kunde släppa lögnen om livestream verkade det lite enklare för dig att se klart, kul.
2021-01-05, 09:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Grattis Snake, 20 lögner senare klarar du av att erkänna en så enkel sak. Tips är att inte fastna vid om man låst eller haft dörren öppen. Fastna vid om man har satt upp bra förutsättningar för observatörerna att genomföra sin uppgift. Att skicka hem observatörer men inte låsa dörren är förstås inget seriöst sätt att genomdriva ett val det var vi alla överrens om tror jag utom du men när du kunde släppa lögnen om livestream verkade det lite enklare för dig att se klart, kul.

Medvetet lura iväg skrev jag, vilket förstås är en väsentlig skillnad. du kanske borde sluta konstruera halmdockor..

Och jag har aldrig ljugit på Flashback - jag har förstås haft fel några ggr, men aldrig medvetet ljugit.
2021-01-05, 09:32
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Wisconsin Uppdatering

- Igår introducerade State Legislature i Wisconsin en Resolution.

- Denna ger State Legislature möjlighet att Decertifiera Bidens elektorer.

- Decertifiering kommer sannolikt ske Torsdag då som WI State Legislatures första ärende vid första tillfället de möts efter nya året.
Torsdag, dagen efter certifieringen normalt skall ske. Känns planerat.
2021-01-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Kan du citera det som säger att man ska decertifiera? Och hur det beslutet/förslaget står över guvernören

Enligt "Legislator's Handbook" så behövs det ingen signatur från guvernören.

Citat:
A Senate or Assembly resolution (also called a "simple resolution") is the format by which one House expresses its policy or opinion, regulates its internal organization or procedures, or establishes a study committee under the sole jurisdiction of that House. A one-House resolution does not require any action by the other House or by the Governor.
2021-01-05, 09:42
Medlem
Citat:
Medvetet lura iväg skrev jag, vilket förstås är en väsentlig skillnad. du kanske borde sluta konstruera halmdockor..

Och jag har aldrig ljugit på Flashback - jag har förstås haft fel några ggr, men aldrig medvetet ljugit.
Ja jag såg att du skrev medvetet lura iväg vilket är varför jag skriver att det är bättre och kolla på om man satt upp bra förutsättningar för observatörerna. Förrut antydde du att det räckte att låsa upp dörren nämligen. Ingen halmdocka där inte.

Jo du har ljugit. När du kommer till ett ämne där det hettar till och saker går emot din världsbild. Då ljuger du och säger att just den saken intresserar inte dig trots att du bor i trådar som handlar om de sakerna. Och det vet du ju om att du gör så även i detta inlägg ljög du. Mins du när du pratat 200 ggr om FISA och valet 2016 och sen när det framkom att FBI fabricerat bevis då på ett klick blev det helt plötsligt så ointressant för dig att man inte längre fick ställa frågor om det, det var gulligt tycker jag

Kan du idag erkänna rakt upp och ned att FBI fabricerade bevis eller är det fortfarande en för het topic för dig?
2021-01-05, 09:43
Bannlyst
Citat:
Enligt "Legislator's Handbook" så behövs det ingen signatur från guvernören.

Står inget om decertifiera där eller hur? Du får gärna peka ut var.
2021-01-05, 09:43
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Så man är dum i huvudet om man ber om vad för bevis du tycker har lagts fram? Ok. Du blir nog inte långvarig här igen ser jag.

jag skrev väl att tråden handlar om inrapporterade incidenter...?? inte några jävla bevis...

dock finns det ca 1 mniljard bevis i tråden sen om man vägrar o se dem o kallar allt trams e ju ens egen ensam men håll käft om det då..

de "bevis" som finns i tråden räcker då för att övertyga mig om att fusk begåtts i stor skala.. för många omständigheter som inte bara sker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in