2021-01-05, 12:31
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja som du ser här som vinkelhak just visade: https://www.youtube.com/watch?v=C25DAAHZdEw

Nyheterna rapporterade alltså om vattenläckan som anledning till att man stoppade rösträkningen innan vattenläckan har skett. Vad säger debunken om det?

Just tricket med översvämning har körts på flera ställen. Vid nästa val tror jag inte de republikanska valövervakarna går på det igen. Överhuvudtaget var valövervakarna illa behandlade och fick många gånger stå på fel ställen pga. av rädsla.

Mike Pensé
2021-01-05, 12:31
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Så vi har ännu inget exempel på där domstolarna kommer ut med nyheten att valfusk sker i dessa länder men de sker ändå. Hur fritt land måste man vara för att valfusk ska kunna hända utan att det presenteras i domstol, vart går gränsen?

Vid Medelhavet vad gäller Afrika.

Mike Pensé
2021-01-05, 12:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför påbörjade man nedstängningen av lokalen och varför ändrade man sig sedan och bestämde att man skulle fortsätta rösträkningen?

Personalen hade arbetat i 15 timmar och hade fått besked att de skulle stänga ned denna tid. I ett telefonsamtal med Richard Barron (Fulton County Director of Registration and Elections) fick de dock beskedet att återuppta arbetet ett par timmar. Varför detta ändrades vet jag inte - men det ligger förstås nära till hands att tro att de låg efter i planerna på grund av den försenade starten på morgonen, vill du veta säkert får du nog maila de ansvariga eller söka på nätet.
2021-01-05, 12:35
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om alla misstag som också hände. Alla misstag råkade såklart vara fördel demokraterna, nackdel Trump nu pratar jag om fabriceringen av bevis, det är inget misstag det är ett aktivt val man gör.

Som sagt jag pratade inte om misstag nu, jag pratade om fabriceringen av bevis. Hade man lyckats hade man avsatt en folkvald president på felaktiga grunder. En användare undrade om det fanns några tecken på att demokraterna kunde bete sig så här förjävligt. Men det är klart ser man det som ett oskyldigt misstag att fabricera bevis i en av de mest kontroversiella utredningar man kan göra så är det väl inget som kan få dig att lyfta på ögonbrynen dvs om det är demokraterna som är i skottlinjen annars räcker det ju med att Trump säger Hej så börjar du tjuta som en gris.

Jag vet inte vartifrån Trump får sin info, det var du som visste. Jag bad dig backa upp det men var det för att du inte klarade av att backa upp det du vände det till att jag skulle presentera saken? Säg till om du kan backa upp vart Trump hittar sin info med nånting trovärdigt så tar vi upp den bollen igen.

Hade du en källa eller är det återigen jag som ska förklara dina påståenden?

Vilka fabriceringar av bevis? Kan du inte presentera en grumlig YouTube-video åtminstone så vi har något att ta ställning till? Att någon är så här jävla korkad.

Källan till att Trump inte lyssnar på sin egen underrättelsetjänst eller sitt eget justitiedepartement är Trump själv. Vad har Trump då för källor egentligen ha ha. Ja vi har ju Giuliani och Powell och Ellis och andra i kretsen som talar om för Trump vad de tror att han vill höra.

Trump har aldrig tillsatt folk efter kompetens utan lojalitet. Då blir det ju så här.

Att det sedan finns Republikanska kongressledamöter som backar upp sagorna visar hur djupt partiet sjunkit. Att de flesta inte tror ett skit på Trumps desperata ylanden utan gör det av rent opportunistiska skäl gör ingen skillnad.

Rötan i GOP satte in långt innan Trump men accelererade de senaste fyra åren. Nu finns inget mer än att splittra partiet. MAGAfalangen kan ställa upp i ett par val för att sedan försvinna och förhoppningsvis kan resten återuppstå i ett nytt GOP.
Senast redigerad av Alpoxen 2021-01-05 kl. 12:37.
2021-01-05, 12:37
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Jag här kommer ett citat:
Det är tomt för beviset ligger i att alla som säger att samtalet var kontroversiellt ligger i att ingen klarar av att citera det kontroversiella. Glöm ej transcript också så vi får se hur man klippt i citatet

Glöm telefonsamtalet. DJT ringde till Raffensberger, det är inte mer än så, inget att hänga upp sig på. DJT har säkert ringt andra också men ingen som tjatar om det. Fokus ska läggas på fusk runt röstningen.

Mike Pensé
2021-01-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Personalen hade arbetat i 15 timmar och hade fått besked att de skulle stänga ned denna tid. I ett telefonsamtal med Richard Barron (Fulton County Director of Registration and Elections) fick de dock beskedet att återuppta arbetet ett par timmar. Varför detta ändrades vet jag inte - men det ligger förstås nära till hands att tro att de låg efter i planerna på grund av den försenade starten på morgonen, vill du veta säkert får du nog maila de ansvariga eller söka på nätet.

Jasså så man var försenade och därför skulle man vila? Det är det bästa exemplet? Du hade ingen förklaring till att Election officials har sagt att en vattenläcka skett tidigare till CBS News som rapporterar om saken och att man därför stoppat rösträkningen innan vattenläckan ens skett?

Detta är alltså debunked men vi har inte fått svar på varför man stoppade rösträkningen, varför man återupptog den eller varför nyheterna baserar att man stoppat pga vattenläcka innan vattenläckan skett för att election officials har rapporterat om vattenläckan innan den uppstod. Men det är ju för att vi har inte fått någon debunk, vi har fått alternativet att om dom säger att vi ska hoppa så hoppar vi.
2021-01-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vilka fabriceringar av bevis? Kan du inte presentera en grumlig YouTube-video åtminstone så vi har något att ta ställning till? Att någon är så här jävla korkad.
Om rapporter från DoJ inte räcker får vi släppa det.[/quote]

Citat:
Källan till att Trump inte lyssnar på sin egen underrättelsetjänst eller sitt eget justitiedepartement är Trump själv. Vad har Trump då för källor egentligen ha ha. Ja vi har ju Giuliani och Powell och Ellis och andra i kretsen som talar om för Trump vad de tror att han vill höra.

Du konstaterade vart han fick sin info ifrån. Det är det du ska bevisa inte vart han inte hämtar sin info.

Citat:
Trump har aldrig tillsatt folk efter kompetens utan lojalitet. Då blir det ju så här.
låt mig gissa, du har gjort en ordentlig personlighetsanalys av alla han tillsatt?

Citat:
Att det sedan finns Republikanska kongressledamöter som backar upp sagorna visar hur djupt partiet sjunkit. Att de flesta inte tror ett skit på Trumps desperata ylanden utan gör det av rent opportunistiska skäl gör ingen skillnad.
Ja fyfan, dom kanske skulle ta ett samtal med gud den allsmäktige aka Alpoxen som vet allt?

Citat:
Rötan i GOP satte in långt innan Trump men accelererade de senaste fyra åren. Nu finns inget mer än att splittra partiet. MAGAfalangen kan ställa upp i ett par val för att sedan försvinna och förhoppningsvis kan resten återuppstå i ett nytt GOP.
Kan tänka mig att den allsmäktige aka alpoxen tror sig veta exakt hur det ligger till. För oss andra är du inget annat än en random som slänger ur dig skit på ett forum.
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-01-05 kl. 12:44.
2021-01-05, 12:42
Medlem
Citat:
Så nyheterna rapporterar om vattenläckan och att röstningen har stoppats pga den men i själva verket så fanns inte vattenläckan då utan den kom senare. Då kvarstår frågorna angående de som debunkat. Vad sa dom om att nyheterna presenterade vattenläckan som anledning att man stoppade rösträkningen innan vattenläckan ens har skett och dessutom mitt i rösträkningen och vad är den alternativa förklaringen till att man stoppade rösträkningen för att sedan återuppta den?
Nej vattenläckan hade upptäckts tidigare, kl 5,23 ca (på morgonen, 5:23 AM) den 3: enligt övervakningskamerorna. Man kan se själv där hur valarbetare som kommer dit, upptäcker detta.

Senare samma dag (den 3 nov), enligt samma övervakningskamera, mellan c:a 22:15-22:45(10:15-10:45 PM) så plockar man ihop. Ungefär samtidigt (eller möjligen något senare runt 23:00) så förklarar man, enligt nyhetsinslag, att Fulton State Arena stänger ner pga en vattenläcka.

Vilket dom ju också gör, stänger ner alltså, men jag ser ingen vattenläcka då. Ni kan titta själva på filmerna från övervakningskameran, det är helt nedstängt, undanplockat och maskiner och bord är övertäckta med dukar och folk har gått därifrån runt 10:45 PM, dvs c:a 22:45.

https://securevotega.com/factcheck/

Så för att precisera, kl 5,23 på morgonen den 3 november upptäcks vattenläckan. Runt 22,15 på kvällen börjar man packa ihop och runt kl 22,45 är det "klart", bord och maskiner är övertäckta med dukar och folk har gått därifrån (utom några demokrater som stannar kvar).

Så vad var det som hände? Varför stängde dom ner? Varför gick media ut med att det uppstått en vattenläcka så sent på kvällen, när vattenläckan upptäcktes tidigt på morgonen och att detta blev åtgärdat under dagen och man höll på att räkna för fullt fram till kl 22.15 ca?

Allt detta kan man själv se på filmerna från övervakningskameran.
2021-01-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej vattenläckan hade upptäckts tidigare, kl 5,23 ca (på morgonen, 5:23 AM) den 3: enligt övervakningskamerorna. Man kan se själv där hur valarbetare som kommer dit, upptäcker detta.

Senare samma dag (den 3 nov), enligt samma övervakningskamera, mellan c:a 22:15-22:45(10:15-10:45 PM) så plockar man ihop. Ungefär samtidigt (eller möjligen något senare runt 23:00) så förklarar man, enligt nyhetsinslag, att Fulton State Arena stänger ner pga en vattenläcka.

Vilket dom ju också gör, stänger ner alltså, men jag ser ingen vattenläcka då. Ni kan titta själva på filmerna från övervakningskameran, det är helt nedstängt, undanplockat och maskiner och bord är övertäckta med dukar och folk har gått därifrån runt 10:45 PM, dvs c:a 22:45.

https://securevotega.com/factcheck/

Så för att precisera, kl 5,23 på morgonen den 3 november upptäcks vattenläckan. Runt 22,15 på kvällen börjar man packa ihop och runt kl 22,45 är det "klart", bord och maskiner är övertäckta med dukar och folk har gått därifrån (utom några demokrater som stannar kvar).

Så vad var det som hände? Varför stängde dom ner? Varför gick media ut med att det uppstått en vattenläcka så sent på kvällen, när vattenläckan upptäcktes tidigt på morgonen och att detta blev åtgärdat under dagen och man höll på att räkna för fullt fram till kl 22.15 ca?

Allt detta kan man själv se på filmerna från övervakningskameran.
Då är jag med, tack för förtydligande!
2021-01-05, 12:46
Medlem
UndeadNinjas avatar
Här kommer lite intressanta länkar, bla från NTD.

Speech STUNS Senators, UNANIMOUS AUDIT OF FULTON COUNTY

https://m.youtube.com/watch?v=tcdVdmRiclg

PA poll watcher: USB cards uploaded to voting machines 24+ times, 47 USB cards missing | NTD

https://m.youtube.com/watch?v=k3WK0M4S_Qw

Exclusive: over 423,000 votes removed from Trump in Pennsylvania, data scientists say | NTD

https://m.youtube.com/watch?v=EM8pC1pAizc

At least 30,000 ballots scanned numerous times in Dominion machines: contractor witness | NTD

https://m.youtube.com/watch?v=DZnOUYciDnc

En sak jag undrar, som jag inte riktigt kan få grepp om. Oavsett vem man vill se som vinnare i valet i USA, även om man verkligen hatar Trump och mest av allt i hela världen bara vill att han ska bort, hur kan man ändå tycka att allt som skett är helt ok eller bara blunda och låtsas som ingenting?

Det ska ju vara goda människor det handlar om men goda människor skulle väl aldrig någonsin acceptera det som skett under valet?

Jag menar, om Donald Trump så mycket som släpper en fis i en hiss så sätter man igång med anklagelser om "utpressning" osv, som pågår i flera år.

Men så mycket galet som är hundra procent bekräftat gällande valet antingen blundar man för eller så tycker man att det är helt ok ändå eftersom att det handlar ju om den orange mannen.
2021-01-05, 12:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jasså så man var försenade och därför skulle man vila? Det är det bästa exemplet? Du hade ingen förklaring till att Election officials har sagt att en vattenläcka skett tidigare till CBS News som rapporterar om saken och att man därför stoppat rösträkningen innan vattenläckan ens skett?
Ja, har man varit på plats 15 timmar så är det väl rätt vanligt att man vill vila?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-05 kl. 12:50.
2021-01-05, 12:53
Medlem
Citat:
Om rapporter från DoJ inte räcker får vi släppa det.
Nej den rapporten räckte inte till mer än att någon fick en tillsägelse eller varning. Kanske till och med degradering. Att det som rapporterats skulle lett till att FISAförfrågningen inte skulle godkänts annars finns det ingen som tror.

Till alla Trumpitsker, oroa er inte. Gud kommer att ingripa.

Från säker källa (Pat Robertson)

https://crooksandliars.com/2021/01/pat-robertson-ive-heard-lord-something

Tja, hans teori är inte galnare än någon annan av Trumpitskernas förutsägelser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in