2021-01-04, 19:54
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Georgia SoS Raffensperger kommer att hålla presskonferens kl. 15.00 lokal tid.

https://mobile.twitter.com/DeItaone/status/1346142841903443968

Kommer han att avgå? Låter han Fulton County slutligen bli granskat?

Tillkännagiva att han gått över til demokraterna och kommer att ingå i Bidens administration?
2021-01-04, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det finns många filmer. Rudy håller på att gå igenom dom bästa. Men jag tror man skulle fokusera mer på valövervakarna. Vad har dom sett?

Mike Pensé

Han har haft 2 månader på sig. Och en budget på 200milj dollar.
Utan att hitta bevis för valfusk.

Du kan säga orden närsomhelst nu.
Inga tecken på systematiskt valfusk existerar(annat än i sektens fantasi)
2021-01-04, 20:00
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vilken lag, smulan? För ” §21 All proceedings at the tabulating center and precincts shall be open to the view of the public, ” innehåller inget förbud mot att räkna röster utan valobservatörer.
Betyder, öppet för allmänheten.
Med ditt resonemang kan man smyga ner till vallokalen kl tre på morgonen när hela stan ligger och sover. Bara man lämnar dörren olåst kan man hävda att det var öppet för allmänheten.
2021-01-04, 20:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Nej, han uppmanar till att stävja fusk genom att plocka fram det korrekta resultatet.

Han säger att han vill hitta 11,780 röster. Det korrekta resultatet vore drygt fyrahundratusen röster till på Trump. Ödmjukt att han nöjer sig med en sån låg siffra
2021-01-04, 20:04
Medlem
siisters avatar
Citat:
Inget har hållit i domstol?
Det har ju för f-n inte prövats!

Här kan du läsa vad en domare i Nevada tyckte om bevisen

sida 11
https://beta.documentcloud.org/documents/20420186-order-granting-motion-to-dismiss-statement-of-contest-1
2021-01-04, 20:08
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Här kan du läsa vad en domare i Nevada tyckte om bevisen

sida 11
https://beta.documentcloud.org/documents/20420186-order-granting-motion-to-dismiss-statement-of-contest-1
Så tyckte domaren ja.
Prövades det i rätten?
2021-01-04, 20:08
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tillkännagiva att han gått över til demokraterna och kommer att ingå i Bidens administration?

Hans karriär som republikan är iallafall över.
2021-01-04, 20:11
Medlem
Det surrades länge om hur Pence kommer agera den 6e, kommer han lämna Trump i sticket?
I hans senaste tweet är han tydlig.

If GA steps up to #HoldTheLine, if you vote to send @Perduesenate & @KLoeffler back to the Senate & if we stand with President @realDonaldTrump, with the support of the people across this state, & with God’s help, we’re
gonna keep winning!
Senast redigerad av Americanwest 2021-01-04 kl. 20:23.
2021-01-04, 20:22
Medlem
siisters avatar
Citat:
Så tyckte domaren ja. Prövades det i rätten?

Det är det som är grejen, om inte domaren anser att bevisen håller blir det inte så mycket mer av saken. Då är det otroligt dumt att lämna in bevis som innehåller hörsägen och så kallade experter som varken presenterar metod eller källor på sina undersökningar
2021-01-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hur vet du att de som faktiskt har i uppgift att kolla anklagelserna gör det opartiskt? Har du läst allt material och kan avgöra om folk agerar korrupt eller korrekt?
Påstå kan vem som helst göra, men påståenden är inga bevis.

Det har jag ingen som helst anledning att göra. Ni som kommer med en anklagelse om valfusk är de som ska bevisa att valfusk har förekommit.
Läs på om bevisbörda!
2021-01-04, 20:23
Medlem
Citat:
Inget har hållit i domstol?
Det har ju för f-n inte prövats!
Strunt som uppenbarligen inte håller behöver man inte belasta en domstol med.
2021-01-04, 20:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag kan absolut ge dig min källa men du får börja med att ge de källor och svar som jag efterfrågat iom att dom faktiskt har med trådens ämne att göra.
Kan jag hålla med om men det var ju du som tyckte det var värt att börja diskutera mig och mina flashbackvanor, inte jag.
Och eftersom du fått både källor, citat och länkar till det du efterfrågat så kommer du väl levererar din egen källa nu?

Citat:
Ja när jag vill höra din åsikt så frågar jag dig, visst är det märkligt att försöka förstå vad en person man diskuterar med menar. Det bästa är ju att skita i allt sådan och bara dra slutsatser utan underlag och iom att man lever sitt liv på Flashback funkar säkert den strategin ganska bra.
Ja det är märkligt att du vill höra min åsikt om vad som händer i världen när du i inlägget innan skrev att det inte är mig man går till om man vill veta vad som händer i världen. Men men...

Citat:
Jag har förmågan att skilja på vad jag vet och inte vet. Jag har ingen aning om hur många olika filmer det finns från lokalen eller vilket klipp Raffe pratar om hur fan skulle jag kunna veta det när han inte säger det själv, personligen kan jag inte läsa tankar så jag behöver mer än så... Du behöver ju så lite underlag som möjligt så att du kan dra slutsatser är jag helt med på men för en annan funkar det annorlunda.
Om du hade lyssnat på diskussionen mellan ”Raffe” och Trump, sett Giulianis ihopklipp och det oredigerade klippet från vallokalen så hade du också vetat att det är rätt klipp. Men du är ju tydligen bara intresserad av att ställa frågor - svaren är tydligen lika ointressanta som för Trump...

Om det INTE är den rätta filmen - vad är det då för film Trump pratar om och vad finns det då för belägg för någonting alls av det Trump påstår att filmen visar? Om det är en helt annan film, eller ingen film alls, så kan vi ju på ditt manér helt bortse från Trumps alla påståenden tills vi får se filmen. Varför torr du Trump påstår saker som han inte ens kan visa? Varför gömmer Trump filmen? Tycker du inte folket har rätt att få se Trumps film (som visar precis samma sak som filmen du fått länkad - men ändå ifrågasätter...)?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-04 kl. 20:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in