2020-10-17, 08:25
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Håller med har några serier som jag ser om då & då The Sopranos The Wire är ju två av dom bästa & sen The Shield som jag tycker är grym på sitt sätt
Citera
2020-11-26, 21:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Har inte sett den men vet att många tycker att den ligger på topp precis som sopranos.
Skall nog ge den en chans.

Då har du missat nåt. Mer samhällskritik i The Wire än i Sopranos men annars är de ganska lika i screenplay.
Min rankning är 1. The Wire 2. Sopranos och 3. The Shield vad gäller dramasåpor som handlar om kriminalitet/samhälle och dess kopplingar även om den sistnämnda kanske mer är en buddy-cop serie än något annat.
Citera
2020-11-26, 22:07
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Då har du missat nåt. Mer samhällskritik i The Wire än i Sopranos men annars är de ganska lika i screenplay.
Min rankning är 1. The Wire 2. Sopranos och 3. The Shield vad gäller dramasåpor som handlar om kriminalitet/samhälle och dess kopplingar även om den sistnämnda kanske mer är en buddy-cop serie än något annat.

Inte sett Boardwalk empire?
Citera
2020-11-26, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Inte sett Boardwalk empire?

Jodå, det har jag, den hamnar på nr 4 på crime/society listan men nu var det tre bästa jag listade.
Citera
2020-11-26, 22:52
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jodå, det har jag, den hamnar på nr 4 på crime/society listan men nu var det tre bästa jag listade.

Då kan jag sova lugnt
Citera
2021-01-02, 19:17
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Serier kommer och går men Sopranos består... har sett om serien 2 ggr. En gång 2013 och så nu detta Corona år när jag var i karantän, hade tappat smak och orkade just ingenting. Väldigt uppiggande ändå att se om det. Och deppigt också, kommer det NÅGONSIN att göras en lika jäkla bra serie? Troligtvis INTE. Den är ju framför så jäkla ROLIG. Helt fantastiska one liners. Sedan har vi ju karaktärerna där Adrianna och paulie som sticker ut som de absoluta favoriterna. Jag gillar även Tony och hans humor som är simpel, icke pk, ibland (oftast?) är han som ett stort barn. Och till skillnad från många andra tycker jag om Carmela. Hennes bokklubbar, hennes talang att hålla det sopranska hemmet så snyggt och välstädat, ”impeccable”, hennes enkelhet, hon känns trovärdig.
Janice hatar jag! Fast det är en otroligt bra skådis, hon spelar en passivt aggressiv, opålitlig, skrupelfri ganska korkad kvinna på ett otroligt bra sätt. Janice är verkligen en av the bad guys... bara hennes kverulanta ansikte retar en, och hennes totala oförmåga att göra något snällt och osjälviskt.

Blir väl en runda Sopranos 2025 igen... om jag kan hålla mig så länge... fö utöstes ett veritabelt äktenskapligt BRÅK mellan mig och mannen so handlade om att jag ansåg att Sopranos är den bästa tv serien någonsin, han framhärdade med The Wire bästa och Mad men näst bästa och Sopranos på TREDJE PLATS. Obegripligt!
Citera
2021-01-03, 01:08
Medlem
Dimaks avatar
Sopranos är den bästa serien.
Alllt jag har att säga.
På riktigt?
Citera
2021-01-03, 07:41
Avslutad
Ja, jävligt bra serie är det.

Men gud vad tröttsamt med Meadows jävla tjat om plugg, skolor och betyg. Det är vad hela hennes roll går ut på. En dåligt skriven roll och noll intressant för tittaren att följa. Vem bryr sig liksom i en maffia-serie?!

De kunde gjort henne gravid, politiskt aktiv eller att hon var en riktig motståndare mot sin fars livsstil....Eller nåt. Bara något för att fylla ut rollen. Båda barnen känns ju som onödigt släptåg hellre än barn i en maffia-familj.
Citera
2021-01-04, 03:33
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Ja, jävligt bra serie är det.

Men gud vad tröttsamt med Meadows jävla tjat om plugg, skolor och betyg. Det är vad hela hennes roll går ut på. En dåligt skriven roll och noll intressant för tittaren att följa. Vem bryr sig liksom i en maffia-serie?!

De kunde gjort henne gravid, politiskt aktiv eller att hon var en riktig motståndare mot sin fars livsstil....Eller nåt. Bara något för att fylla ut rollen. Båda barnen känns ju som onödigt släptåg hellre än barn i en maffia-familj.
Hon har MS, tror hon fick diagnosen i säsong 2 eller 3.

Brs roll, men kunde kanske flippat ut lite mer när hon lämnade Jersey, som när hon hängde med spånet Hunter.
Citera
2021-01-04, 12:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hon har MS, tror hon fick diagnosen i säsong 2 eller 3.

Brs roll, men kunde kanske flippat ut lite mer när hon lämnade Jersey, som när hon hängde med spånet Hunter.

MS? Jag har sett serien sex, sju gånger. Men har aldrig fått med mig att hon har MS.
Citera
2021-01-04, 12:53
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
MS? Jag har sett serien sex, sju gånger. Men har aldrig fått med mig att hon har MS.

I verkliga livet alltså, dock har väl det inget att göra med hennes karaktär i serien...

https://abcnews.go.com/Entertainment/chapter-life-jamie-lynn-sigler-opens-living-ms/story?id=47994678
Citera
2021-01-04, 13:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
I verkliga livet alltså, dock har väl det inget att göra med hennes karaktär i serien...

https://abcnews.go.com/Entertainment/chapter-life-jamie-lynn-sigler-opens-living-ms/story?id=47994678

Jaha. Tack för klargörandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in