2021-01-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Från min vän på plats men som ej kunde komma för nära då polisen bad alla att backa (så klart) men vad han kunde se så låg brottsoffret på rygg precis framför en bankomat (rånförsök som gick snett?) och polisen gjorde hjärt och lungräddning ett tag och killen såg stendöd ut visst. Enligt polarn som ej är etnisk svensk så såg BO ut att vara ljushyad enligt honom och runt 40-årsåldern. Får se om det stämmer sen.

Enligt filmklippet man sett så var det precis vid bankomaten. Om det har samband vet jag ej.
En annan sak jag undrar över när man sett filmklippen. Varför går det runt en kille utan nån tröja på överkroppen?
Citera
2021-01-02, 23:15
Medlem
sonicyouthzs avatar
Bankomaten är ju placerad rätt shady under taket till hemköp. Har alltid Tyckt Rissne har kommit undan rätt mycket våld, men är väl ändring på det nu
Citera
2021-01-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweidin
Hur kan man följa deras helikopter?
https://www.radarbox.com eller deras app
Citera
2021-01-02, 23:23
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Enligt filmklippet man sett så var det precis vid bankomaten. Om det har samband vet jag ej.
En annan sak jag undrar över när man sett filmklippen. Varför går det runt en kille utan nån tröja på överkroppen?

Har själv ej sett någon video. Om någon gick utan tröja så kanske personen tog av sig sin tröja för att försöka stoppa blodflödet kanske?
Senast redigerad av FatFreddysCat 2021-01-02 kl. 23:26.
Citera
2021-01-02, 23:25
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Bankomaten är ju placerad rätt shady under taket till hemköp. Har alltid Tyckt Rissne har kommit undan rätt mycket våld, men är väl ändring på det nu

Jag har själv tagit ut pengar där många ggr då polarn bor i Rissne och det finns en kamera vid denna bankomat så frågan är om den fick med händelsen och GM på film? Hoppas det.

Sedan har det väl varit ett par mord i Rissne senaste åren? Någon med skyddsväst på sig blev ju skjuten i huvudet nära puben där (Galne Kocken hette väl stället då) för ett par år sedan och innan dess eller efter blev en chilensk ”gubbe” i 50-årsåldern avrättad vid/nära Rissne Kyrka med ett antal skott i ansiktet/huvudet. Och nu detta idag. Så minst 3-5 mord i Rissne senaste 7-8 åren iaf skulle jag tro.
Senast redigerad av FatFreddysCat 2021-01-02 kl. 23:30.
Citera
2021-01-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Då kanske polisen borde få en längre utbildning i hur man gör hlr då?
Av det jag såg så gjorde han det han kunde. Om killen ligger där o blöder så undrar jag vad hlr skulle hjälpa?

Det var min inblick också.
Förmodligen har polisen stängt tillförelsen till skadan (om ens möjligt), så gott denne kunnat.
Personen har slutat andas och liknar mer ett livlöst skal.

Då använder man som lösning att hoppkicka igång hjärtat (pumpas), med jämna mellanrum skickar man in luft i lugorna. Som att klämma ut det sista tandkrämen ur en tub.
Metoden har räddat liv tidigare... detta i förusättning att rätta resurser inkommer snabbt.
Citera
2021-01-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Har själv ej sett någon video. Om någon gick utan tröja så kanske personen tog av sig sin tröja för att försöka stoppa blodflödet kanske?

Det kanske kan ha varit så
Citera
2021-01-02, 23:35
Medlem
Queenofqueenss avatar
Var säkert en svenne som knivhöggs. Helt i onödan av en människa som inte ens skulle vart här överhuvudtaget. Det är vansinne.

Men vad vet vi:
-mängder av knivhugg
-BO har ljus hud och såg ut att vara runt 40 år
-Bo knivhöggs vid bankomaten,
-Finns en film, kan dock ej se den, ska vara många blattar där omkring.
-en man med bar tröja går runt, förhoppningsvis har han vart en hjälte och gett ut sin tröja för att försöka stoppa blödningen.
-mannen är inte död än med livshotande skadad.
-bankomaten visar på att det troligtvis skedde ett rån där då han gjorde ett uttag.
-finns videokameror där
Citera
2021-01-02, 23:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Rån precis utanför Hemköp där det alltid är folk i rörelse låter konstigt.
Citera
2021-01-02, 23:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Var säkert en svenne som knivhöggs. Helt i onödan av en människa som inte ens skulle vart här överhuvudtaget. Det är vansinne.

Men vad vet vi:
-mängder av knivhugg
-BO har ljus hud och såg ut att vara runt 40 år
-Bo knivhöggs vid bankomaten,
-Finns en film, kan dock ej se den, ska vara många blattar där omkring.
-en man med bar tröja går runt, förhoppningsvis har han vart en hjälte och gett ut sin tröja för att försöka stoppa blödningen.
-mannen är inte död än med livshotande skadad.
-bankomaten visar på att det troligtvis skedde ett rån där då han gjorde ett uttag.
-finns videokameror där
Såg inte ut som en svenne vad jag såg på filmen. Dessutom ont om sådana i Rissne.
Citera
2021-01-02, 23:47
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Såg inte ut som en svenne vad jag såg på filmen. Dessutom ont om sådana i Rissne.

En gäng uppgörelse? Sker ju oftast inte med kniv? Lika illa ändå att en blatte ska bli knivskuren i landet som enligt stjärthålet Magnus betner aldrig har varit tryggare.
Citera
2021-01-03, 00:29
Medlem
Rubriken ändrad till död på Aftonbladet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in