2021-01-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Av vilken sort? Världsdel? Ålder?
Svaret är att det inte syns på videon. Polisen gör HRL räddning på en liggande människa. Går ett antal människor runt. Personen som filmar säger att personen har dött av många kniv hugg...
Citera
2021-01-02, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Rissne ligger i Sundbyberg och tillhör Sundbybergs kommun
Hur menar du då?

Tensta ligger i Spånga

Helt enig. Att det alltid ska finnas figurer som förnekar fakta. Både Rissne och Hallonbergen tillhör Sundbybergs kommun eller Sundbybergs stad som det heter.

Har i varje fall en bekant som bor i Rissne. Enligt honom så cirkulerade en polishelikopter över området i nästan 2 timmar. Polisen letade tydligen efter en rödklädd man... Hoppas han grips fort.
Citera
2021-01-02, 22:47
Medlem
Sundbyberg är Sveriges minsta stad.

Enligt rykten, ett personrån som gick åt helvete!
Citera
2021-01-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Homo sapiens sapien.
Europa heter världsdelen där Rissne ligger i.
Ålder, då förutsätter jag offret(?), oklart.

Intressanta frågeställningar. Får jag vara nyfiken och veta till vilken anledning du vill besvara dessa?

T ex om det är östeuropeiskt gäng eller afrikanskt gäng som fått på tafsen. Det är också intressant rent nationalekonomiskt. Vissa folkslag kostar oss skattebetalare mer andra så förhoppningsvis blir det jackpott.
Citera
2021-01-02, 22:50
Medlem
Henkeees avatar
Helikopter ute i Åkersberga nu

Edit 23.00, helikopter hörs ej i området längre. Ny plats okänd.
Senast redigerad av Henkeee 2021-01-02 kl. 23:01. Anledning: Ny status
Citera
2021-01-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Helikoptern hörs inte här i Sundbyberg längre, åker de fortfarande runt och letar?
Nä, de verkar ha flyttat sökandet utsocknes, till Stockholms kommun, Rinkeby, Tensta & Husby.
Senast redigerad av stroke99 2021-01-02 kl. 22:57.
Citera
2021-01-02, 22:55
Medlem
FatFreddysCats avatar
Från min vän på plats men som ej kunde komma för nära då polisen bad alla att backa (så klart) men vad han kunde se så låg brottsoffret på rygg precis framför en bankomat (rånförsök som gick snett?) och polisen gjorde hjärt och lungräddning ett tag och killen såg stendöd ut visst. Enligt polarn som ej är etnisk svensk så såg BO ut att vara ljushyad enligt honom och runt 40-årsåldern. Får se om det stämmer sen.
Citera
2021-01-02, 23:01
Medlem
Var hände det? Mataffären är det Hemköp som ligger vid tunnelbanan?
Citera
2021-01-02, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Var hände det? Mataffären är det Hemköp som ligger vid tunnelbanan?

Brottet inträffade strax utanför Hemköp. Hemköp ligger bara ett stenkast från Rissnes tunnelbanestation.
Citera
2021-01-02, 23:05
Medlem
halaltarzans avatar
Har båren fastnat i ambulansen eller uppfattar jag fel....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-mordforsok-i-norra-stockholm
Citera
2021-01-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Jag tyckte att dem gjorde sitt bästa. Men i utförandet (av det jag själv fick se) så hade jag hoppats på mer "rädda-liv-tekniker" och mindre "skjut-förhör-tekniker".

Jag har god insyn i myndighetens ärrenden och plikter, väl medveten om att deras huvuduppgift inte är att utföra sjukvårdens jobb.. men åtminstonde anamma den.. då de ofta är först på en sådan plats under statlig ledning.

Låter det ovist att belasta en människa med ännu mer kunskap och kanske göra ambulansman och polis till samma yrke? Människan i fråga har själv valt att handskas med ansvar och uppgift. Dock bör en längre uttagningsperiod införas för att säkerhetsställa viljan. Då slipper investeringen av utbildning, mat, boende och andra förmåner gå skattebetalarn bet.

Polis kan ändå aldrig (i våran tid) förhindra olyckan eller i detta fall som det verkar, impulsbegärda tillfredsställelsen av människans liv.
Vad tror du?

Då kanske polisen borde få en längre utbildning i hur man gör hlr då?
Av det jag såg så gjorde han det han kunde. Om killen ligger där o blöder så undrar jag vad hlr skulle hjälpa?
Citera
2021-01-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odjuret
Snuten flyger omkring i området
https://imgur.com/a/NYiXcYH
Hur kan man följa deras helikopter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto