Citat:
Ursprungligen postat av
JosieL
ey vad fuck menas me de? inget som påverkar mina meddelanden ja skriver va brush??
Ingen som vet. VectorD har nog tänkt använda det för att räkna ut snittantalet tecken per meddelande, vilket man smidigast hade gjort i front-end (d.v.s. bara i din webbläsare, inget skickas nånstans) så det är en märklig lösning. Som sagt är det bara VectorD som vet vad som händer med den datan. Jag samlar inte in någon liknande information och kommer aldrig göra det.
En disclaimer dock, är att Sugcentralen utöver detta har samma telemetri som Snabbcentralen, d.v.s. operatörens nickname (comm123 t.ex.) och version av skriptet (3.219 är senaste Snabbcentralen) skickas till ägaren av skriptet (mig om man kör Snabbcentralen, och Sugmag.se/VectorD) när man använder det. Jag använder detta för att kunna se statistik över hur vanligt det är att Snabbcentralen används, och om folk kör uppdaterade versioner av skriptet eller ej.
Jag har ingen möjlighet att få reda på vem en operatör är eller något sånt, och den datan är bara synlig för mig och jag kommer självfallet aldrig dela med mig av den till
någon. Vad VectorD däremot gör med datan han samlar in från Sugcentralen kan återigen bara han svara på.