2019-09-09, 15:22
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Du har noll koll du.
Jag har varit på olika roller sen 2017. "två veckor till".
Nej om du visste procentantalen som försvinner pga undvikande av frågor så hade du sagt annat.

Varit på olika roller sen 2017. Du har alltså jobbat med detta i 2 år och förstår inte matematiken i detta system och vad som genererar företaget pengar?

Berätta gärna procentantalen sötnos, för stämmer det du sagt borde jag fått sparken för många månader sedan - men vet du vad, inte ens en varning eller feedback har jag fått.

Är du en sån som skriver till coacherna varje gång för att slicka röv och blir glad av deras svar "Tack vi ska kolla upp detta"?

Kom du inte in på polishögskolan och vill göra karriär som paragrafryttare i denna bransch istället eller vad är det du försöker leka stolt över?
2019-09-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibben
This.

Men skicka inte copy paste, då får ni sparken (som jag).

Har dem inte ett säkerhetssystem och som omöjliggör att kopiera och klistra in i meddelande??
2019-09-09, 15:30
Medlem
Skorpan91s avatar
Oj så många som blev triggade och butthurta.

Ni måste förstå att det finns en anledning till varför det rekryteras hela tiden.
Sen juli skedde många förändringar i både styrelsen och i alla ops.

Av en anledning. Procentsatsen som tappas pga svaga meddelanden kan jag inte i huvudet men i juli var den läskigt hög.

Men för att inte gå OFT, ni som säger ni inte får feedback medmera, alla får det inom ett 3månadersintervall och dom hamnar ofta inte i samma inkorg som info/lönspecen.

Spännande se minskningen på aktiviteten nu pga löne ändringen
Trevlig chattvecka på er sötisar.
2019-09-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Tjo! Har bestämt mig för att börja med detta nu. Men är verkligen inte insatt i hur man skattar själv eller hur man går tillväga med sånt.. Noll koll verkligen.

Någon som vill vara gullig och förklara för mig lite lätt?

Läs tråden
2019-09-09, 16:11
Medlem
Citat:
Oj så många som blev triggade och butthurta.

Ni måste förstå att det finns en anledning till varför det rekryteras hela tiden.
Sen juli skedde många förändringar i både styrelsen och i alla ops.

Av en anledning. Procentsatsen som tappas pga svaga meddelanden kan jag inte i huvudet men i juli var den läskigt hög.

Men för att inte gå OFT, ni som säger ni inte får feedback medmera, alla får det inom ett 3månadersintervall och dom hamnar ofta inte i samma inkorg som info/lönspecen.

Spännande se minskningen på aktiviteten nu pga löne ändringen
Trevlig chattvecka på er sötisar.

Ja därför att folk tröttnar och slutar skriva så klart. Fan jag kommer fortfarande in på jobbahemifrån plattformen, mailade och sa upp mig för 2 år sedan. Skärp dig lilla vännen..
2019-09-09, 16:25
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Tjo! Har bestämt mig för att börja med detta nu. Men är verkligen inte insatt i hur man skattar själv eller hur man går tillväga med sånt.. Noll koll verkligen.

Någon som vill vara gullig och förklara för mig lite lätt?

På deklaration fyller du i alternativt om du har eget företag kan du nyttja det plus du kan även köpa in "utrustning" med moms
2019-09-09, 16:28
Medlem
Citat:
På deklaration fyller du i alternativt om du har eget företag kan du nyttja det plus du kan även köpa in "utrustning" med moms

Vad menar du med det sistnämnda, köpa utrustning med moms?

Så jag behöver liksom inte göra nånting nu, endast när deklarationen kommer?
2019-09-09, 16:32
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:

Har du eget företag kan du göra avdrag
Det är ditt ansvar att redovisa för skatteverket om du nu väljer att göra det dvs, men inte så kul om man blir en av dom som fastnar ett i ett stickprov så att säga.

Visst inte kul att skatta dessa pengar om man inte är väldigt snabb i fingrarna.
Snittar du 100-150 mess i timmen så är det ju helt ok trots allt.
180-270kr timmen (avrundat utan kolla nuvarande kurs).
2019-09-09, 16:36
Medlem
Citat:

Ca 55 % skatt blir det och det han menar är att du kan hitta på inköp(avdrag) som sänker skatten, men då uppmärksammas du också mera hos Skatteverket, som vill se kvitton.

Tippar på att dem flesta ej skattar för detta jobb och undanhåller lönen till bank i utlandet eller via payoneer.
2019-09-09, 16:39
Medlem
Men varför skatta när det går att undvika? Det är ju som att stå och vänta på grönt vid ett övergångsställe mitt i natten när du kan se trafiken i båda riktningarna, 500 meter, bara för att vara duktig.
2019-09-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Men varför skatta när det går att undvika? Det är ju som att stå och vänta på grönt vid ett övergångsställe mitt i natten när du kan se trafiken i båda riktningarna, 500 meter, bara för att vara duktig.

Precis, får 15 tusen i lön och betalar 8000 till Skatteverket, är ej i min värld sunt förnuft.

/även om man betalar senare så måste man ju spara det till SKV.
Senast redigerad av Capitanogaliano86 2019-09-09 kl. 16:54.
2019-09-09, 17:53
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Precis, får 15 tusen i lön och betalar 8000 till Skatteverket, är ej i min värld sunt förnuft.

/även om man betalar senare så måste man ju spara det till SKV.

Är ju inte orelevant du behöver nya skärmar, stolar,tangentbord,utrustning till datorn medmera, slitage..Bara spara kvittot o sen säljer du grejerna alternativt behåller

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in