Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-15, 15:58
Bannlyst
Har nyligen bytat till 10 från 7 och har (eller hade) således inte längre fotovisaren. Den nya "appen" rullar inte tillbaka till första bilden när jag kommer till slutet av mappen. Går det att ställa in så att den gör det någonstans i inställningar?

Skulle också vilja ha möjlighet att bläddra med tummusknapparna. Går det att ställa in på något vis utan att använda externt program/ändra funktion på dem osv?

Om inte har jag dragit hem den gamla fotovisaren igen men iom att den har så ljust tema föredrar jag faktiskt utseendet på den nya. Om det inte går att fixa ovanstående inställningar går det på något sätt att aktivera mörkt läge i den gamla fotovisaren?
Citera
2020-12-22, 18:55
Medlem
DamnDiddies avatar
Jag har precis detta problem: https://superuser.com/questions/726673/sound-lag-glitch-while-browsing-internet-loading-pages

Men jag har inte den branväggen installerad, som han avinstallerade för att lösa problemet..
Citera
2020-12-24, 22:07
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Jag har precis detta problem: https://superuser.com/questions/726673/sound-lag-glitch-while-browsing-internet-loading-pages

Men jag har inte den branväggen installerad, som han avinstallerade för att lösa problemet..

Det löste sig - det var malwarebytes som störde firefox på nått sätt..
Citera
2020-12-26, 22:06
Medlem
God kväll!

Jag har börjar på Bsod på min 1 år gamla laptop. (Lenovo Legion Y540 15IRH)
Får upp stoppkoden Memory Management så tänkte felsöka genom att köra minnesdiagnostikverktyget.

Det körs, jag får upp "fel på maskinvaran har upptäckts. Du måste kontakta datorns tillverkare för att identifiera och reparera felen.

Testet körs igenom, tänker att jag ska gå in i loggen för att kolla vad felet är men det finns ingen logg.
Går in i loggboken > windows loggar > system > söker efter memorydiagnostics.
Det enda som kommer upp är Schedule och Task-Handler men ingen result.

Någon som kan ha någon idé var jag ska leta?
Citera
2020-12-26, 23:43
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavallin
Någon som kan ha någon idé var jag ska leta?
Skriv in perfmon /rel i sökfönstret och se om du får upp några ledtrådar från senaste feltillfället.
Citera
2020-12-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Skriv in perfmon /rel i sökfönstret och se om du får upp några ledtrådar från senaste feltillfället.

"Det finns inga händelser som innehåller den angivna söksträngen"
får jag upp när jag söker på det.
Citera
2020-12-27, 09:16
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavallin
"Det finns inga händelser som innehåller den angivna söksträngen"
får jag upp när jag söker på det.
Du ska alltså skriva in detta kommando i sökfunktionen i Windows (eller i en kommandopromt, eller i Win + R) för att få upp en rapport över generell tillförlitlighetshistorik som kanske kan ge en vägledning till vad som krånglar.
Citera
2020-12-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Du ska alltså skriva in detta kommando i sökfunktionen i Windows (eller i en kommandopromt, eller i Win + R) för att få upp en rapport över generell tillförlitlighetshistorik som kanske kan ge en vägledning till vad som krånglar.

Haha, ja det är klart. Skyller på morgontrötthet.
Hittade nu, tack!
Citera
2020-12-27, 12:01
Medlem
Undrar varför inte datorn sätts i viloläge/strömsparläge när jag lägger ned locket på min laptop? Den körs på samma sätt som om när skärmen är uppe.
Har kollat i inställningar för energisparalternativ, och har där viloläge vid batteridrift och strömspardrift vid nätansluten.
Citera
2020-12-27, 12:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
Undrar varför inte datorn sätts i viloläge/strömsparläge när jag lägger ned locket på min laptop? Den körs på samma sätt som om när skärmen är uppe.
Har kollat i inställningar för energisparalternativ, och har där viloläge vid batteridrift och strömspardrift vid nätansluten.

Läs inläggen här och utför detta. Se om detta hjälpte dig.

https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10-power-winpc/dator-vill-inte-g%C3%A5-sj%C3%A4lv-till/3bd3070f-71a2-4c79-8eb1-8e8c284fce5c
Citera
2021-01-02, 09:01
Medlem
Någon som fått ''aktivering av windows'' längst ner i högra hörnet? finns det någon lämplig generator/crack ute?

-Windows 10 enterprise
Citera
2021-01-02, 13:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123lasse
Någon som fått ''aktivering av windows'' längst ner i högra hörnet? finns det någon lämplig generator/crack ute?

-Windows 10 enterprise

Är du verkligen så snål att du inte ens vill betala en hundring, eller mindre, för ett lagligt Os?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in