Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
21-01-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123lasse
Någon som fått ''aktivering av windows'' längst ner i högra hörnet? finns det någon lämplig generator/crack ute?

-Windows 10 enterprise

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Är du verkligen så snål att du inte ens vill betala en hundring, eller mindre, för ett lagligt Os?

Hundring? Ebay is your friend. Tror jag gav 30 kronor sist.
Citera
21-01-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123lasse
Någon som fått ''aktivering av windows'' längst ner i högra hörnet? finns det någon lämplig generator/crack ute?

-Windows 10 enterprise

https://github.com/massgravel/Microsoft-Activation-Scripts
Citera
21-01-04, 23:06
Medlem
bandspelarens avatar
Finns det någon inställning för dialogrutor i program i widows? Jag har draftsight på två datorer och ena datorn strular med dialogrutor. De popar inte upp helt enkelt. Den strulande datorn är nyare. Båda har nyinstallerad draftsight (2-6 veckor). Jag har även avinstallerat och nyinstallerat men det hjälpte inte.
Citera
21-01-07, 13:09
Medlem
Min gamla dator kräver MS-DOS/FAT32 på USB-stickan för att installera Windows 10 64-bitar*. Tyvärr är det en fil (install.wim på drygt 5 GB) som är större än 4GB i nuvarande version av iso:n, så då går det ju inte. Jag har testat att installera med annat USB-format men då ballar det ur (installationen funkar men datorn kan inte boota). Alla firmware/BIOS är senaste/sista. Är det någon som vet var man kan ladda ned äldre Windows 10-iso och sedan låta uppdateringarna göra jobbet? Jag är ointresserad av fulversioner, de kan jag hitta själv. Jag har kontaktat Microsoft och de hälsar bara att det är som det är från deras sida.

*32-bitar funkar, men datorn har 8 GB RAM.
Senast redigerad av Auskultant 21-01-07 kl. 13:15.
Citera
21-01-07, 13:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auskultant
Min gamla dator kräver MS-DOS/FAT32 på USB-stickan för att installera Windows 10 64-bitar*. Tyvärr är det en fil (install.wim på drygt 5 GB) som är större än 4GB i nuvarande version av iso:n, så då går det ju inte. Jag har testat att installera med annat USB-format men då ballar det ur (installationen funkar men datorn kan inte boota). Alla firmware/BIOS är senaste/sista. Är det någon som vet var man kan ladda ned äldre Windows 10-iso och sedan låta uppdateringarna göra jobbet? Jag är ointresserad av fulversioner, de kan jag hitta själv. Jag har kontaktat Microsoft och de hälsar bara att det är som det är från deras sida.

*32-bitar funkar, men datorn har 8 GB RAM.

Här - https://tb.rg-adguard.net/public.php?lang=en
Citera
21-01-07, 13:45
Medlem
Citat:
Här - https://tb.rg-adguard.net/public.php?lang=en
Tack!
Senast redigerad av Auskultant 21-01-07 kl. 13:50.
Citera
21-01-07, 18:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack!

Gick det bra?
Citera
21-01-07, 18:46
Medlem
Citat:
Gick det bra?
Nej, tyvärr. Den version* som jag behövde har utgått. Hittar den inte någon annanstans heller.

*
Citat:
9ce38a862b067c1ab445591f4d0f01d137982cee

Windows 10, Version 1803 (Updated Apr 2018) (x64) - (Swedish)
Citera
21-01-07, 19:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Nej, tyvärr. Den version* som jag behövde har utgått. Hittar den inte någon annanstans heller.

*

Då kommer detta fungera - https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-and-office-iso-download-tool?showall=&limitstart=

Jag håller på och laddar ner den i detta nu. So far so god!
Citera
21-01-07, 19:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:

*

KLART! Den ligger fint i nedladdningsfoldern.

Det finns även ännu äldre versioner att tillgå via programmet.
Citera
21-01-07, 19:31
Medlem
Citat:
Då kommer detta fungera - https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-and-office-iso-download-tool?showall=&limitstart=

Jag håller på och laddar ner den i detta nu. So far so god!
Citat:

Låter lovande! Ska ta en titt senare (kanske inte hinner idag). Tack för din hjälp.
Citera
21-01-07, 21:18
Medlem
Citat:

Citat:
Låter lovande! Ska ta en titt senare (kanske inte hinner idag). Tack för din hjälp.
Jag gjorde ett ryck och det funkade fint! Ett bra verktyg som jag sparade. Synd att Microsoft inte kan stå för samma service själva. Vad tjänar de på att jag har en dator som jag inte kan installera Windows på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in