2021-01-01, 17:22
Medlem
Men förstår ni fortfarande inte att motivet till mordet på Lena är "The Hart of Sweden Geo Tour"?
Motivet till att SD slog ihjäl Lena är ju så uppenbart att Lena raderade HDs fuskloggar.

"Det ska bli så bra nu"

Geotouren skulle avslutas tidigare ( redan i Juni, vet någon orsaken till det? ) och då var det ju tänkt att SD och HD skulle befinna sig i USA. Ingen av dem skulle kunna ha koll på vad Lena gjorde då och eftersom Lena raderade fuskloggarna som HD hade försökt göra, så skulle HDs svit helt förstöras. Förstår ni inte att detta är motivet?
Risken var nog att HD inte vilje följa med till USA pga detta, då HD ville ha koll på sina fuskloggar.
Men nu blev det ju så bra så enligt Stefan....

Grejjen är ju det, jag inte har hittat i FUP någon konversation mellan Stefan och Lena angående raderande av HDs loggar och det om något är väldigt besynnerligt.

Det borde finnas någon konversation där men SD har förmodligen raderat just detta ur Lenas mobil och hans egna raderande ur sin mobil.

Nej tänk till nu!

Gör det inte krångligare än vad det är och dra inte in en massa mållgor igen....
Citera
2021-01-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Empati är väl att förstå hur andra människor funkar och även då förstå hur andra människor uppfattar ens eget agerande, beteende och person.

Ser en stor brist på empati hos SD.
Nu är han alltid lite fyrkantig i sina sms men nån direkt oro lyser aldrig igenom. Men då och då måste han flika i nåt. Typ som att han vill att JG ska hälsa till LW när JG ska besöka avspärrningarna vid fyndplatsen... Eeeh vad är det för knäppt?

Det är som han liksom är från en annan planet och fortfarande vid 45 års ålder håller på att lära sig hur människor funkar.

Eller som att han är uppvuxen i nån Mowgli-tillvaro eller typ Tarzan. Noll koll på orsak, verkan, konsekvens, risk, gränser osv.
Men ändå rustad med en lite härlig Baloo-personlighet. Men även där i skojandet så går han enligt egen utsago ofta över gränsen och blir plump. Får ofta ångra (nåja...) klumpiga ordval. Sen kan man nog skriva en avhandling om hur kass han är i kommunikation med kvinnor och barn...

Locker room talk är han desto bättre på.
I det fallet är han ej unik. Det finns gott om såna..
Citera
2021-01-01, 17:32
Medlem
Citat:
Empati är väl att förstå hur andra människor funkar och även då förstå hur andra människor uppfattar ens eget agerande, beteende och person.

Ser en stor brist på empati hos SD.
Nu är han alltid lite fyrkantig i sina sms men nån direkt oro lyser aldrig igenom. Men då och då måste han flika i nåt. Typ som att han vill att JG ska hälsa till LW när JG ska besöka avspärrningarna vid fyndplatsen... Eeeh vad är det för knäppt?

Det är som han liksom är från en annan planet och fortfarande vid 45 års ålder håller på att lära sig hur människor funkar.

Eller som att han är uppvuxen i nån Mowgli-tillvaro eller typ Tarzan. Noll koll på orsak, verkan, konsekvens, risk, gränser osv.
Men ändå rustad med en lite härlig Baloo-personlighet. Men även där i skojandet så går han enligt egen utsago ofta över gränsen och blir plump. Får ofta ångra (nåja...) klumpiga ordval. Sen kan man nog skriva en avhandling om hur kass han är i kommunikation med kvinnor och barn...

Locker room talk är han desto bättre på.
Han är nog som vilken annan hjärtekrossare som helst skulle jag tro.Fast hyfsat IQ.
Citera
2021-01-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Blev LW överraskad av en person bakom bullerplanket som hon på förhand inte visste fanns där ?

Minst 17 kraftfulla slag hade vid det aktuella tillfället riktats in mot offrets ansikte och huvud med hjälp av någon form av tillhygge, var det en manlig eller var det en kvinnlig individ som riktade in slagen mot offret ?

Vem är egentligen M*lin H*lgendorf ?
Ja precis!...Är h-n kollad?
Citera
2021-01-01, 17:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om jag inte minns fel gick LW och pratade i mobilen på väg att träffa SD i skogen den 11e. Var det inte en manlig person från norgegänget hon pratade med? Vet säkert att jag har läst det. Då var det ju i högsta grad riskabelt att mörda henne då.

Mordet var helt klart planerat men fick allså skjutas upp pga telefonsamtalet. Att mordet var planerat baserar jag på tillhygget LW mördades med.

SD såg troligen sitt liv och den kontroll han hade över både HD och LW försvinna från honom och detta gjorde honom ursinnig och han skyllde allt på LW. Att det var han själv som orsakade problemen verkar inte ha föresvävat honom.

A 145/34

1. Vid första vändan vid 22:41- ca 23:08 är hon ute en vända i Vivallaskogen. Då messar hon i Norgechatten. JJ ringer vid kl 22:44:01, men det samtalet verkar vidarekopplas.

När hon är hemma ringer JJ igen, vid kl 23:24:34 är när Lena är hemma i badrummet. Samtalet pågår i ca 30 minuter.
A 158/132

"LW: Hej!
J: Ekar ikring dig lite grann ..
L W: Ah jag är i badrummet där uppe.
J: Jaha ..
LW: Tänkte (ohörbart) gå och lägga mig men jag .. ah ... borsta tänderna .. smörja ansiktet
och .. så ..
"
[...]
"L W: Mm jag ska logga på här lite till sen ska jag lägga mig ..
J: Mm vi kanske hörs på en stund.
LW:Mm.
J: Bra.
LW: Hej hej.
J: Hejdå!
"

2. Sedan går hon ut på tur två vid 00:07:40- ca 00:15:52 då hon går på Fågelbärsgatan och skriver "Hallå" tre gånger till SD utan att få svar. I FUP framgår inte i tidslinjen att hon kommunicerar med någon annan.

Jag minns att en skribent skrev något om det du tar upp i tråden. Men jag har inget sådant hittat.
https://www.flashback.org/p70821397#p70821397

Kanske det inlägget du minns?
Citera
2021-01-01, 17:42
Medlem
Citat:
Tack ja det är en väldigt intressant tråd och förstår att den har engagerat många. Du är själv väldigt resonlig och från dina och många andras inlägg var det lätt att snabbt komma ikapp i tråden. Tolkningar av fup, SD, bevis osv.

Ja SD hamnade i en trixig situation. Hur agera med tanke på att UW var sambandscentral. Lite frostigt dem sinsemellan. Sen fråntagen mobil och anhållen vilket han verkar ha mörkat både för resesällskapet och andra typ SOA.
Själv säger han att han har berättat för dem va?

Så lite omt om kommunikationsmedel har han och sitter mycket tid i immigrationen och på flyget. Så lite ursäkter har han rent ”praktiskt”. Men sen är det ju det här med hans personlighet och hur han beter sig.

T o m HD uttrycker ju i meddelande till någon att det vore skönt om hon är borta för alltid även om hon snabbt skriver att så får man ju inte tänka osv.

Sen när SD väl är hemma så är hon ju hittad och då är det ingen idé att ta upp sökandet.

Men som sagt jag reagerar på samma sätt som många här att han hade utrymme att agera mer empatiskt. Man får försöka sätta sig in i situationen själv. Skulle man kasta sig ut och leta i kvarteret om det var möte på fm osv? Innan man visste säkert att hon var fösvunnen ”på riktigt”.

Ett väldigt fascinerande fall detta.

Det är klart att SD planerade detta mord.
Från det att Lena och hennes mobil förflyttade sig från hemmet till mordplatsen, tills hon blev ihjälslagen, går det ju bara några minuter.
Det talar ju för att det var planerat.
Sen vet inte jag om man kan anse hennes dödsskrik som utdraget. Det verkar ha gått fort och han visste redan då vilken väg han skulle ta bort från mordplatsen för att slippa bli upptäckt.
Leta rätt på armeringsjärnet som han hade tagit från sitt arbete, förmodligen är det mordredskapet...
Nu ligger det nog på tippen i o m deras rensande och städande i SDs villa. De åkte ju till tippen vill jag minnas.
Citera
2021-01-01, 17:43
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Hen tycks förstå och kunna en hel del, jag misstänker att du vet vad "Tillfälle gör tjuven" är för något och då undrar jag som vanligt om det är något som har stulits ifrån Stefan Davidsson ? Utöver ... snaskig sex och allt vad det innebär.
Kanske har han trots allt förlorat något ?

Oj ,Du menar att han hade förlorat LW med hull & hår ,där och då ?
Att hon sa just det till honom bakom planket och då hände det ....?

Men det skall väl inte göra så att GM dödar henne ,utan det måste ju ha känts bra så att han kunde glömma henne och ägna sig helt och hållet åt sin fru ?

Så trodde jag han ville ?

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 17:58.
Citera
2021-01-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jäkligt synd att hon inte garderade sig 14/5 genom att släppa info till någon ang att SD stod utanför. Han kan iofs ha pekat på sin klocka för att visa att det var brådis. Då borde hon å andra sidan tagit foppatofflorna på. Nä, det var nog i alla fall någon annan kommunikation emellan dem och radering på det.
Varför hade andra med att göra om den hon ville bjuda på kladdkaka nu hade kommit?
Citera
2021-01-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Oj ,Du menar att han hade förlorat LW med hull & hår ,där och då ?
Att hon sa just det till honom bakom planket och då hände det ....?

Hon kanske bet han i kuken
Citera
2021-01-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag får för mig att LW:s utseende var på något sätt vackert och så länge hennes ansikte och kropp fanns kvar ,gåendes och ståendes här och var, så störde det förövaren, om den skulle se till att lyckas glömma henne!

Därför blev det viktigt att "ha sönder " henne för att komma fri ur det hela ....Att hon ;OM hon skulle komma in i tankarna igen ,så visste förövaren att hon var förbrukad ....

Men det är hemskt att så fort någon person ser ut för vacker eller är för smart ,då måste den väck ...

Fruktansvärt.

Ja, det ligger nog väldigt nära hur det egentligen låg till.
Citera
2021-01-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Min fråga löd i föregående postade inlägg,
"vem är egentligen M*lin H*lgendorf" ?

Fråga 2 ) Varför hade UW endast ett mycket kortvarigt förhållande med
M*lin H*lgendorf ?

Fråga 3 ) Vad tyckte M*lin H*lgendorf om UW:s och LW:s barn ? ...... och, hur betedde hon sig mot baren under det kortvarig förhållandet hon hade tillsammans med UW ?

Fråga 4 ) Vad tyckte M*lin H*lgendorf om LW som person ?

Fråga 5 ) Om det nu var på det viset att MGM stod på lur någonstans vid bullerplanket under senkvällen den 14 Maj 2018 ... vad hade då LW för ärende till bullerplanket just den senkvällen strax efter klockan 23:23:43 ?

Tillägg: Det handlar inte om M*lin H*lgendorf som en MGK.
(Kan det varit en yngre person? Ev en ensamkommande flykting som väntade på uppehållstillstånd? Eller en annan yngre person?)
Citera
2021-01-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
(Kan det varit en yngre person? Ev en ensamkommande flykting som väntade på uppehållstillstånd? Eller en annan yngre person?)

Snälla, börja inte om igen. Detta har diskuterats i det oändliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in