Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Tack ja det är en väldigt intressant tråd och förstår att den har engagerat många. Du är själv väldigt resonlig och från dina och många andras inlägg var det lätt att snabbt komma ikapp i tråden. Tolkningar av fup, SD, bevis osv.
Ja SD hamnade i en trixig situation. Hur agera med tanke på att UW var sambandscentral. Lite frostigt dem sinsemellan. Sen fråntagen mobil och anhållen vilket han verkar ha mörkat både för resesällskapet och andra typ SOA.
Själv säger han att han har berättat för dem va?
Så lite omt om kommunikationsmedel har han och sitter mycket tid i immigrationen och på flyget. Så lite ursäkter har han rent ”praktiskt”. Men sen är det ju det här med hans personlighet och hur han beter sig.
T o m HD uttrycker ju i meddelande till någon att det vore skönt om hon är borta för alltid även om hon snabbt skriver att så får man ju inte tänka osv.
Sen när SD väl är hemma så är hon ju hittad och då är det ingen idé att ta upp sökandet.
Men som sagt jag reagerar på samma sätt som många här att han hade utrymme att agera mer empatiskt. Man får försöka sätta sig in i situationen själv. Skulle man kasta sig ut och leta i kvarteret om det var möte på fm osv? Innan man visste säkert att hon var fösvunnen ”på riktigt”.
Ett väldigt fascinerande fall detta.
Det är klart att SD planerade detta mord.
Från det att Lena och hennes mobil förflyttade sig från hemmet till mordplatsen, tills hon blev ihjälslagen, går det ju bara några minuter.
Det talar ju för att det var planerat.
Sen vet inte jag om man kan anse hennes dödsskrik som utdraget. Det verkar ha gått fort och han visste redan då vilken väg han skulle ta bort från mordplatsen för att slippa bli upptäckt.
Leta rätt på armeringsjärnet som han hade tagit från sitt arbete, förmodligen är det mordredskapet...
Nu ligger det nog på tippen i o m deras rensande och städande i SDs villa. De åkte ju till tippen vill jag minnas.