2021-01-01, 16:25
Medlem
Smaka-migs avatar
Folk som övningskör.Jag brukar köra så jag ligger rakt i arslet på dom. Stressa dom, försöker får dem ur balans.
Citera
2021-01-01, 16:28
Medlem
Scalpings avatar
Man kan köra ändå upp jämsides med ett mittfilsmongo på högersidan på +70-vägar, men inte passera utan lagbrott.

Men å andra sidan så spelar det ingen roll om nån ligger i mittfilen bara han håller högsta tillåtna hastighet eftersom ingen ändå ska köra om honom då.
Citera
2021-01-01, 16:34
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nåt jag irriterar mig hejdlöst på är när äldre kärringar
(det är alltid dom som gör det) slår upp sin bildörr på
trånga parkeringar, och låter sin dj-vla dörr träffa en
bredvidstående bil. Råkade ut för det häromveckan,
fanskapet fick en avhyvling så jag trodde att jag
framkallade hjärtattack på tanten. Som givetvis
var iförd kappa och hatt (=borde inte ha körkort).

Nå, vilket är värst?

Det värsta enligt mig är bilister som använder mobiltelefonen och sitter med den i örat som är vänd mot förarplatsens sidoruta och därpå totalt medvetet ignorerar att ta ansvar för att observera sina medtrafikanter i rondeller, korsningar, gathörn med mera. Dessa idioter gör naturligtvis detta med flit och till och med skyltar med att de använder mobiltelefonen trots förbud. Dessa jävlar leker med andras liv medvetet och hånskrattar åt medtrafikanterna. Har råkat på hel hel drös med sådana här idioter under mina år på vägarna och gör det fortfarande efter att lagen om mobilförbud kom till. Dessa jävlar SKITER i allt och tror sig äga både lag och rätt att äventyra andra människors liv i trafiken.

Enligt mig borde lynchning vara tillåtet av dessa avskum!

Tack för mig
Citera
2021-01-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Folk som övningskör.Jag brukar köra så jag ligger rakt i arslet på dom. Stressa dom, försöker får dem ur balans.
Aldrig övningskört själv? Mongobeteende.
Citera
2021-01-01, 16:43
Medlem
miikoss avatar
Extremt störande att det alltid ska tvärbromsas vid fartkamerorna.

Dels så bromsar de för sent, de börjar bromsa direkt efter kameran
Och dels så hade de inte behövt panikbromsa till 50-60 km/h, då de körde 70 km/h, max tillåtna 80 km/h.

Det finns tyvärr en myt om att bilens fartmätare kan visa fel, och stt man måste bromsa för att vara säker.

Det stämmer förvisso att mätaren visar fel, men den visar oftast högre fart än den verkliga, inte lägre normalt
Citera
2021-01-01, 16:47
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Man kan köra ändå upp jämsides med ett mittfilsmongo på högersidan på +70-vägar, men inte passera utan lagbrott.

Men å andra sidan så spelar det ingen roll om nån ligger i mittfilen bara han håller högsta tillåtna hastighet eftersom ingen ändå ska köra om honom då.

Dock så finns ju några som får köra fortare än hastighetsbegränsningar, ex. Deltidbrandmän, jourläkare, jourhavande sjuksköterskor, osv, utryckningsfordon med förstås.

Samt vid nöd, ex på väg till akuten.

Den som kör framför kan inte veta om de bakom kör fort lagligt och bör inte blockera. Endast polisen får beivras ev. Hastighetsöverträdelse
Citera
2021-01-01, 23:37
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är du en sån som alltid skall placera din bil framför högerbilen trots att det finns plats bakom? Det verkar så. Nästa gång när du skall byta körfält, testa att släppa på gasen och lägga dig bakom bilen bredvid istället för framför så skall du se att det går både säkrare och smidigare.

Nej, inte nödvändigtvis men jag märker att många medtrafikanter försöker att testa mitt tålamod ute i Trafiken. Det här handlar om vanlig landsväg i upp till 70 km/h där ingenting kan upplevas som förutbestämt, beroende på trafikrytmen.
Citera
2021-01-02, 05:19
Medlem
Gothenburgers avatar
Det gamla vanliga.

1. Förare som går på motorvägar i 60-80km/h
2. Folk som inte väver vid "hindret, utan envisas med att byta fil tusentals meter före hindret, hinder såsom "två filer blir en fil" (vägarbeten tex)
3. Självutnämnda vägpoliser som "markerar" i trafiken (tex tradarsluggos som spärrar vänsterfil på tvåfiliga vägar med hinder (se pkt 2) för att förhindra vävning vid hinder.
4. Rallypellar (alltid under 26år och utrustade med dåliga kunskaper i att slicka fitta korrekt), som kryssar mellan filerna i rusningstrafik för att vinna 9 sekunder per mil på väg hem. Lättidentifierade då bromsljusen lyser som stroboskop i vintermörkret.
5. Dom här jävlarna som kör om för att gå in framför för tidigt och sakta ner, Ni kommer hamna i Dantes mest jävuska krets då ni dör.
6. Ni som kör i laglig hastighet i vänstern på motorvägar. Speciellt då på Sveriges livsnerv, E6 Mellan Oslo och Malmö. Sluta för i jävulen med det. Varje gång ni gör detta så dör Sverige en smula.
7. Ni som verkligen inte hajjar högerregeln.
8. Tutkukar som skall på motortrafikleder och som inte anpassar sin hastighet (se pkt 1) och därmed tvingar existerande trafik att göra first move att anpassa lucka. Ni borde fan hänga er i närmsta träd. (satir/humor)

Enklast är ju om vi kramar varandra i trafiken. Eller hur? Kör som mig, Jag är kung i trafiken, läser trafiken som en kung och anpassar mig efter trafiken som en kung.

Hur fan gör ni, era jävla plebejer och drickakörare!

PS. LED-halvljus som går i blått måste förbjudas.DS
Citera
2021-01-02, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Effetheman
Det fetade: nu börjar det hela verka rimligt, ja, givetvis går lastbilar fortare i rejäl nedförsbacke osv men ämnet var ju att folk sänker under hastighetsbegränsningen ute på vägen och inte på avfarten.

Det kursiva: Ja, lastbilar kan vara 4.40 men då får man ju inte enligt lag åka 110 med dom heller och därför är denna diskussion helt orelevant, du skrev bil och jag frågade av ren nyfikenhet mest för att få veta om det är så att det fanns någon BIL / Lätt lastbil (alltså som får framföras på vanligt nutida b-kort) som är 4.40 hög.

Såg framför mig hur detta skulle bli nya innerstadsmodet och östermalmsmorsorna kommer i förhöjda Mercedes Sprinter som är 440 cm höga och kör in i alla lägre viadukter i hela innerstaden 😂

Bil betyder personbil, buss eller lastbil 🤌
Citera
2021-01-04, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Jag råder dig att lägga av med det beteendet genast. För att bli en säker bilförare måste en elev ha rätt att öva ute i trafiken.
Citera
2021-01-04, 19:37
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag råder dig att lägga av med det beteendet genast. För att bli en säker bilförare måste en elev ha rätt att öva ute i trafiken.

Du kan vara lugn. Torska mitt körkort och lär inte köra på ett tag. Tack för tipset!
Citera
2021-01-04, 20:32
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Dock så finns ju några som får köra fortare än hastighetsbegränsningar, ex. Deltidbrandmän, jourläkare, jourhavande sjuksköterskor, osv, utryckningsfordon med förstås.

Samt vid nöd, ex på väg till akuten.

Den som kör framför kan inte veta om de bakom kör fort lagligt och bör inte blockera. Endast polisen får beivras ev. Hastighetsöverträdelse

aah intressant finns de ngn länk? där det går att läsa mer om vilka som får köra för fort o kanske även bryta mot andra trafikregler för att komma fram fortare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in