Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
Det klart att ingen skall dömas ifall det inte finns tillräckliga bevis .
Bättre fria än fälla är ju Sveriges Rikes Lag.
Men det gör så ont att LW var tvungen att sätta livet till
Nu är det notknapparen på tv 2 ,så jag önskar ett gott nytt 2021 till dej notknapparen.
Vi hörs nästa år .
Ja, så känner jag också.
Därför hoppas jag att åklagarna får ihop det tydligt och klart till HR så att inga nya missförstånd kan uppstå eller att rena felaktiga slutsatser dras. Jag har ingen erfarenhet av rättegångar (en skam kan jag känna nu efter att ha följt några fall), men det känns som att det här fallet är ovanligt "knepigt".
Det är en icke kriminell misstänkt som på många sätt har agerat som många kriminella brukar göra med hemliga plattformar och ett hemligt liv. Men här är hemligheterna inte mot rättssamhället, utan ett dubbelliv med hemligheter mot den egna hustrun, familjen och vännerna. De medel som har använts är däremot kanske inte unika, men unika i det sammanhang mgm och offret levt i.
Vad var det Lena sa själv: uppfinningsrikedomen är stor.
Ja, den har vi fått se på. I inlägg har vi fått se på hur snillrik (men lömskt) han försöker få Lena del i en komplott för att allt ska verka trovärdigare.
Jag hoppas att han snavar på målsnöret då, för om man r för snillrik, då kan det slå tillbaka.
Från överklagan:
"
Uppspelning av del av ljudinspelning (ca 3 min motsvarande rad 12 sid 207 till
rad 4 sid 210 i utskrift av förhör, förhörsbilaga 2A, del 1) från förhör med
Stefan Davidsson under förundersökningen den 30 maj 2018 utvisande att
förhörsledaren under förhöret inte vilselett Stefan Davidsson att lämna
uppgifter om att han befunnit sig i närheten av brottsplatsen i närtid till
gärningen, vilket Stefan Davidsson har påstått, till styrkande av att Stefan
Davidsson är gärningsman. Del av det som ska spelas upp är redan uppläst vid
tingsrätten och åberopat som skriftlig bevisning. Ljudinspelningen medtas av
åklagaren till förhandlingen."
Om man är beredd att gå lite för långt, genom att lappa en lögn med en ny, då kan det gå till så att det straffar sig själv. Här är SD motbevisad.
SD har inte blivit lurad att gå i en fälla att berätta om att han cyklat vid mordplatsen vid mordtillfället!
Den har han på helt egen hand konstruerat för att täcka något som han är orolig för.
Pinsamt att han sedan i TR sitter och då kommer på (allt annat har han glömt för det var ju så länge sedan) att han fixade växlarna veckan/veckorna innan mordet. Det har han förstått när han läst FUP (liksom alt annat).
Det kommer att stå klart för HR om detta läggs upp på rätt sätt, att SDs minne av vad han pysslade med under mordnatten endast är klart för honom när han läst FUP två år senare. Det låter inte trovärdigt, när han redan timmar efter mordet är på polisstationen i förhör.
Gott Nytt år till Dig med och jag tänker alldeles särskilt på Lenas anhöriga ikväll!