2020-12-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Skulle inte förvåna mig om han agerat lika ”kallt” även om han var oskyldig. Empati är inte hans starka sida.
Sas det inte på nån P7:a eller nåt att han har psykopatiska drag? Jag kan i och för sig blanda ihop fall här. Men ett stort kännetecken för psykopater är bl a brist på empati. Nu tror jag inte han är fullblodspsykopat, men dragen verkar finnas där.
Citera
2020-12-31, 16:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sas det inte på nån P7:a eller nåt att han har psykopatiska drag? Jag kan i och för sig blanda ihop fall här. Men en stort kännetecken för psykopater är bl a brist på empati. Nu tror jag inte han är fullblodspsykopat, men dragen verkar finnas där.

Ja om man gillar att se hur personer faller av cykeln och skadar sig genom att man stoppat in en pinne i deras hjul så kan man ju fundera ?
(Off-Top) Tur att ambulanspersonal inte riktigt har den läggningen för hur skulle det då gå med patienterna ?

Mamma Mia!!

Har aldrig fattat varför vissa människor gillar att skada andra människor ?
Föds man med ett sådant beteende ,eller ?
Eller har GM blivit så pass illa behandlad i sitt liv så att han har rättigheten att döda någon ?
Det hade väl kunnat räckt med att hälla 3 kg strössel över LW som hon sen fått sopat bort i några timmar ?
Om inte så hade hon svurit ve och fasa över trasslet i håret som strösslet gett henne ,bara det hade varit tillräckligt ...
Senast redigerad av landbandy 2020-12-31 kl. 16:37.
Citera
2020-12-31, 16:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Skulle inte förvåna mig om han agerat lika ”kallt” även om han var oskyldig. Empati är inte hans starka sida.

Nä, det är väl där man känner att det fallerar.

"Jag är den misstänkte" skriver han redan när Lena är försvunnen.
Han konstaterar detta faktum som att det var nyheten om att det var någon annan som var den misstänkte.

Aldrig hör man honom bryta ihop, eller väsa att han är oskyldig.
När han påstått att han inte visste att han var den misstänkte, verkar han inte heller reagera på att man inleder nästa förhör med att han är misstänkt för mord. Det beror väl på att han vet det, men hör man honom någonsin fråga om han är avskriven, om det finns någon annan misstänkt?

Lika lite som han frågar om hur det går med att hitta Lena, lika lite reagerar han på att han är den misstänkte.

Han blinkar inte, när de lägger det i hans knä.

Det r nästan så att det låter som att han pratar om tredje part. Kostar på sig att fnissa till.
De flesta skulle väl slita sitt hår, gråta, bedyra sin oskuld. Göra VAD SOM HELST för att mordet skulle lösas.

Man lämnar ut sitt f-bannade lösen!
Tar av sig kläderna och går naken hem om det behövs.

Hur arg skulle man inte var på den riktige mördaren som dödat Lena och försatt honom i den här sitsen?
Citera
2020-12-31, 16:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Han konstaterar detta faktum som att det var nyheten om att det var någon annan som var den misstänkte.

När han påstått att han inte visste att han var den misstänkte, verkar han inte heller reagera på att man inleder nästa förhör med att han är misstänkt för mord. Det beror väl på att han vet det, men hör man honom någonsin fråga om han är avskriven, om det finns någon annan misstänkt?

Lika lite som han frågar om hur det går med att hitta Lena, lika lite reagerar han på att han är den misstänkte.

Det r nästan så att det låter som att han pratar om tredje part. Kostar på sig att fnissa till.
De flesta skulle väl slita sitt hår, gråta, bedyra sin oskuld. Göra VAD SOM HELST för att mordet skulle lösas.

Hur arg skulle man inte var på den riktige mördaren som dödat Lena och försatt honom i den här sitsen?

Håller helt med .Framförallt bevisa sin oskuld som du skriver OCH även leta febrilt efter den riktige GM ..Frågan är vad han gör om ifall HR bestämmer att han är skyldig och talar om fängelsestraffets längd ?

Kommer han då reagera med ett ilsket : -Det var inte jag för i H-E !
Senast redigerad av landbandy 2020-12-31 kl. 16:50.
Citera
2020-12-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hata slumpen.
Det är glasklart att SD är "geniet" bakom Lenas död.
Ta alla olika bitar, berättelser, utsagor och försök se vem annars det kan vara som såg död som enda utväg?
När HD var psyksjuk, pratade han om att döda henne, för att få slut på hennes lidande, alternativt att hon själv skulle gått till motorvägen och gjort slut på sig själv.
Motorväg=död i SDs filosofi.
Se över alla indicier, hur reagerar JG?
SD njuter av att låta honom svettas.. "bara jag vet om jag har misshandlat/dödat Lena"
Ang det fetade längst ned:
Det där uttalandet har jag nyligen kommenterat i ett inlägg. Om SD inte medverkat till Lenas död, så råkar han dra på sig just en sån misstanke (och den fanns ju där redan innan).
För mördaren, om det inte är SD, vet ju att SD är oskyldig vad gäller Lenas död.

Det finns mycket som talar för att SD skulle kunna vara Lenas baneman, det håller jag med om, men eftersom han är friad i TR skall han bestraktas som just friad från mordet.

Min gissning är att han kommer att frias i HR.
I så fall beror det på att det inte visats vara styrkt att han dödat Lena.
Så skall det vara.
I en rättsstat.
Citera
2020-12-31, 16:50
Medlem
landbandys avatar
Det kan ju också vara ett drag ifrån Tingsrätten ,att om han hade blivit dömd DÄR ; så hade han ju kämpat som besatt för att bli friad i HR .
Nu kanske de hoppas på att han är lugn med Tingsrättens beslut OCH inser inte att det kan ändras ?!

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-12-31 kl. 16:55.
Citera
2020-12-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade längst ned:
Det där uttalandet har jag nyligen kommenterat i ett inlägg. Om SD inte medverkat till Lenas död, så råkar han dra på sig just en sån misstanke (och den fanns ju där redan innan).
För mördaren, om det inte är SD, vet ju att SD är oskyldig vad gäller Lenas död.

Det finns mycket som talar för att SD skulle kunna vara Lenas baneman, det håller jag med om, men eftersom han är friad i TR skall han bestraktas som just friad från mordet.

Min gissning är att han kommer att frias i HR.
I så fall beror det på att det inte visats vara styrkt att han dödat Lena.
Så skall det vara.
I en rättsstat.
Du har så rätt, jag trodde målet ogillades för att ÅH inte hade på fötterna ?
Som jag förstår det så kommer han fortsätta sin brottsliga bana tills han är "idiotförklarad".
Citera
2020-12-31, 17:07
Medlem
Citat:

Du har helt rätt. Hans reaktioner - eller snarare brist på normala reaktioner - är slående. Att kunna sitta och svara som en trasig rabblande robot... Jag själv och säkert de flesta som var oskyldiga men ändå misstänkta, skulle bli helt förtvivlade och göra vad som helst, precis vad som helst, för att bistå polisen med vettiga svar på frågor. Inte bara gå i försvar.
Citera
2020-12-31, 17:09
Medlem
Citat:

Jag tror att det kan vara ett sätt att psykologiskt förekomma både polis och vänner osv. Bättre att så fröet först och på så vis också styra vännernas tankar om honom?
Han jobbar lite tvärtom. Likaså valet av mordplatsen: Varför i sitt eget bostadsområde? Känns logiskt sett lite orimligt i de flestas ögon, kanske? (Om nu SD verkligen är den skyldige.)

Från det ena till det andra: Hoppas inte den där journalisten släppt hundbenet. Han gjorde ju en hel del undersökningar gällande ishacka och grejer. Vore ju guld om han knåpade i hop en dokumentär om mordet på LW om man nu inte lyckas få tag i GM. Är inte SD GM, så borde det ju gynna honom också?
Citera
2020-12-31, 17:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tror att det kan vara ett sätt att psykologiskt förekomma både polis och vänner osv. Bättre att så fröet först och på så vis också styra vännernas tankar om honom?
Han jobbar lite tvärtom. Likaså valet av mordplatsen: Varför i sitt eget bostadsområde? Känns logiskt sett lite orimligt i de flestas ögon, kanske? (Om nu SD verkligen är den skyldige.)

Från det ena till det andra: Hoppas inte den där journalisten släppt hundbenet. Han gjorde ju en hel del undersökningar gällande ishacka och grejer. Vore ju guld om han knåpade i hop en dokumentär om mordet på LW om man nu inte lyckas få tag i GM. Är inte SD GM, så borde det ju gynna honom också?

Ja, jag håller med. Han vill förekomma.
Och som du säger, är det ju ett sätt att få reda på folks tankar om honom som den misstänkte och som van att "leda" samtalet till hur de ska tänka och vad de ska "veta".

Valet av brottsplats visar vem han är om han är den skyldige.
Väldigt riskabelt, vilket skulle få de flesta att välja annan plats.

Nu tror jag att det brann lite i knutarna (USA), och att SD verkligen saknar nerver (som han själv uttryckte det). Han kunde inte lura ut Lena i mörkret några längre sträckor eftersom hon hade lill- killen, men kanske också för att hon skulle ha blivit misstänksam om hans beteende plötsligt blivit för på bollen. Tidigare har hon ju fått kräva, hota och tjata till sig en stund.
Citera
2020-12-31, 17:59
Medlem
Den 14:e Maj år 2018 samt under senkvällen blev den då 45 åriga L*na Wesstr*m bragt om sitt liv genom en grov dödsmisshandel bakom ett högt bullerplank nära angränsande till ett stort bostadsområde i Nya Hj*rsta.

Måndagen den 14 Maj 2018 satt LW via sin dator och chattade med sina vänner, klockan 23:21:27 avslutade LW chatten.

Klockan 23:23:43 samma kväll lämnade plötsligt LW sin bostadsrätt för ett ärende.

Från klockan 23:21:27 💻🚫 då LW vid det aktuella tillfället avbröt chatten och fram till klockan 23:23:43 då hon lämnade sin bostadsrätt, förflöt en tid av 2 minuter och 16 sekunder.

Fråga 1. ) Fick LW ett meddelande via sin chatt från någon person som då, inom det snaraste ville träffa LW för någon privat angelägenhet utomhus ? ... eller, fick LW ett SMS från någon via sin mobiltelefon (som hon med största sannolikhet hade bredvid sin dator) och som ville inom det snaraste få träffa LW
utomhus ?

Fråga 2. ) Hade LW tidigare och på förhand under dagen eller kvällen den 14 Maj 2018 bestämt ett möte utomhus med någon person på senkvällen för att diskutera något ?

Fråga 3. ) Kom en person på besök till LW:s bostadsrätt den aktuella kvällen och knackade på och bad att få prata med LW utomhus gällande något speciellt ?
Citera
2020-12-31, 17:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det kan ju också vara ett drag ifrån Tingsrätten ,att om han hade blivit dömd DÄR ; så hade han ju kämpat som besatt för att bli friad i HR .
Nu kanske de hoppas på att han är lugn med Tingsrättens beslut OCH inser inte att det kan ändras ?!

(spekulation)
Ibland har jag varit inne på samma tankar. Tingsrätten kanske tyckte att åklagarens slutplädering var lite lam och oklar. För att få henne att skärpa till sig så frikände TR med förhoppningen om att hon gör bättre ifrån sig i Hovrätten.

Frikännandet kan kanske göra åklagaren lite mer på hugget än hon hade varit om Tingsrätten hade fällt honom.

Det fanns ju en del personer i tråden som helt naivt trodde att hon inte skulle överklaga.
Istället kanske hon blev mer taggad av kritiken i domen.

Vi får hoppas på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in